Bir politikacının amacı sürekli iktidar olmaktır. bu çaba ona çoğu zaman sorun çözme görevini unutturur. jean monnet
Ahmet Coşkun 1
Ahmet Coşkun 1

Dedim dedi- kül

Yorum

Dedim dedi- kül

( 20 kişi )

17

Yorum

25

Beğeni

5,0

Puan

148

Okunma

Dedim dedi- kül

Dedim dedi- Kül

Dedim-güzel tatlı tatlı gülersin
Dedi- sevapmış aşık ne edersin
Dedim – iki dünya nerde adresin
Dedi- bırak da sırrım bende kalsın

Dedim- güzellik süzülmüş elekten
Dedi – benden değil gök bereketten
Dedim- al morlar giymişsin ipekten
Dedi- bazen gün çalarım felekten

Dedim- sevda bağı güller rağbete
Dedi- güzel bak sen tanrı rahmete
Dedim- koyulaştırsak aşk sohbete
Dedi- yorulurum çekme zahmete

Dedim- güzelle sevdalık güzelmiş
Dedi- devri sevda ağır bedelmiş
Dedim- herkes haliyle halleşirmiş
Dedi- zorda olsa erenler ermiş

Dedim- dünya sevenlere gün yüzü
Dedi- gülmüyor sevenin gül yüzü
Dedim- aşk alevi sarmış gök yüzü
Dedi- ateştir söner küldür özü

Coşkûnî


Dedim aşkı çekemezsin ağırdır
Dedi olsun yüke dilim sağırdır
Dedim yakar gönlümüzü ağırtır
Dedi yaksın her an seni çağırtır----------Aren usta teşekkürler


İki dedum üç dedi
Yar bu sevda güç dedi
Madem beni seversun
Kanat takıp uç dedi---------------- Hoşoğlu usta--- teşekkürler

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (20)

5.0

100% (20)

Dedim dedi- kül Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Dedim dedi- kül şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Dedim dedi- kül şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Sabitlendi
Dosteli_
Dosteli_, @dosteli
27.6.2026 10:54:27
OLdum olası hep dikkatimi çekmiştir DEDİM- DEDİ şiirleri.İçten bir gönül muhabbeti havası olur hep. Şair dost pekte kullanılmayan ( DOKUZLU HECE) içtenlikli bir şiire imza atmış. Emeğin yüreğin var olsun
Halit Durucan
Halit Durucan, @halitdurucan
27.6.2026 21:07:48
5 puan verdi
Karşılıklı diyalog halinde ilerleyen şahane bir aşk ve sevda şiiriydi. Kutlarım hocam. Hayırlı geceler
Hayrullah
Hayrullah , @hayrullah1
27.6.2026 20:32:03
5 puan verdi
Tebrikler değerli hocam dedi ve dedimlerle çok güzel bir çalışma olmuş nicelerine inşallah selamlar saygılar
Hüseyin ışık76
Hüseyin ışık76, @huseyin-isik76
27.6.2026 18:52:18
5 puan verdi
Yüreğinize kaleminize sağlık üstat selamlar
Mehmet DEMİR
Mehmet DEMİR, @mehmetdemir1
27.6.2026 17:49:37
5 puan verdi
tebrik ediyorum şiiri ve şairini gönlünüze sağlık ve selam...
Aren-
Aren-, @aren-
27.6.2026 16:53:46
5 puan verdi
Dedim aşkı çekemezsin ağırdır
Dedi olsun yüke dilim sağırdır
Dedim yakar gönlümüzü ağırtır
Dedi yaksın her an seni çağırtır

Üstadım hecede bu kadarız idare edin artık...

en içten selam ve saygıyla...
Etkili Yorum
erbensalim
erbensalim, @erbensalim
27.6.2026 15:54:33
5 puan verdi
Bu eser, halk edebiyatımızın en köklü anlatım biçimlerinden biri olan 'dedim-dedi' formunu, günümüzün modern duygularıyla harmanlıyor. Bir yandan güzelliğe ve sevdaya duyulan o tatlı hevesi dile getirirken, diğer yandan şairin 'zor da olsa erenler ermiş' diyerek gönlünü teskin etmesi, eserin duygusal derinliğini artırıyor. Okuru, karşılıklı bir muhabbetin içine çekerek, sevdanın insan üzerindeki o tatlı telaşını ve nihayetindeki o vakur kabullenişi çok güzel hissettiriyor."
Etkili Yorum
Adem Çelik
Adem Çelik, @geli
27.6.2026 15:43:36
5 puan verdi
Soru cevap içinde akıp giden bir sevda yolu,
Her dizesi hikmetli, her kelimesi duygu dolu.
Gülüşten sırra, ipekten feleğe uzanan bu iz,
Şiirinizde nakış nakış işlenmiş, sanki bir giz.
Aşkın zahmetini değil, rahmetini arayan bir ses,
Sohbetlerin koyusunda, aşka açılan bir nefes.
Erenlerin ermesi zor olsa da o meşakkatli yolda,
Siz nakletmişsiniz bu hali, en usta bir tonda.
Dünyanın gün yüzü sevene gülmese de bir an,
Sarmış gökyüzünü aşk alevi, yakmış tüm zaman.
Ateşin özü küldür, külün özü ise o büyük sevda,
Bulmuşsunuz gerçeği, bu narin ve derin hülyada.
Emeğinize ve yüreğinize sağlık değerli şair,
Bu güzel "dedim-dedi" atışmanız daim olsun dair.
Okuduk, beğendik, kaleminizdeki bu ahengi alkışlar,
Daha nice güzel eserlere ulaşsın bu kutlu kışlar.
Yasin Yüksel
Yasin Yüksel, @yasin-yuksel
27.6.2026 14:55:47
Üstadım, şiiriniz “dedim–dedi” tekniğiyle kurulan sohbet havasında aşkı, kaderi ve dünyaya bakışı canlı bir diyalog içinde işlerken oldukça akıcı bir yapı oluşturmuş. Karşılıklı söyleyiş biçimi metne hem ritim hem de anlatısal dinamizm kazandırmış.
Özellikle “aşk alevi sarmış gök yüzü / dedi ateştir söner küldür özü” dizesi şiirin anlam yoğunluğunu güçlü bir şekilde tamamlıyor. Kaleminiz daim olsun, emeğinizi tebrik ediyorum.
Berlin
Berlin, @berlin
27.6.2026 14:55:44
5 puan verdi
Tebrikler ne güzeldi
Finale de hayran kaldım
Selamlar
SADIK YILMAZ
SADIK YILMAZ, @sadikyilmaz
27.6.2026 14:53:57
5 puan verdi
Mahir kaleminizden yine duygusal ve güzel bir eser okudum. Yürek sesiniz daim olsun hocam saygılarımla.
BEŞİĞİ KALEMDEN
BEŞİĞİ KALEMDEN, @besigikalemden
27.6.2026 13:23:39
5 puan verdi
Çok güzeldi hocam.
Yüreğinize sağlık.
Saygılarımla 💐
Nurettin GÜLBEY
Nurettin GÜLBEY, @nurettingulbey
27.6.2026 12:41:08
5 puan verdi
Tebrikler efendim.Anlamlı ve güzel şiir,kutlarım.Selam ve saygılarımla...
Elif_V_Mim
Elif_V_Mim, @elif-v-mim
27.6.2026 12:26:07
Git işine dememiş ateşi söner küldür özü demiş.
Kibar kız

Tebrik ederim.
Hoş bir atışma olmuş.
hosoglu
hosoglu, @hosoglu
27.6.2026 11:43:28
5 puan verdi
İki dedum üç dedi
Yar bu sevda güç dedi
Madem beni seversun
Kanat takıp uç dedi
Etkili Yorum
Ahmed HaniYar
Ahmed HaniYar, @ahmet-hani
27.6.2026 11:13:41
Diyalog ritmi : “Dedim–Dedi” tekrarı şiire hem oyun hem tartışma havası veriyor; ses akışı çok doğal.

Felsefi derinlik : Her cevapta aşkın, sabrın ve kaderin anlamı sorgulanıyor; yüzeyde tatlı, derinde düşünsel.

Söz ustalığı :Kısa dizelerde yoğun anlam; halk söyleyişinden gelen bir bilgelik var.

Ritim ve ölçü dengesi —:Dörtlükler arasında ses uyumu, “Dedim–Dedi” vurgusuyla bütünlük sağlanıyor.

Aşkın dönüşümü —:Son dizede “ateştir söner küldür özü” ifadesiyle sevdanın geçiciliği ama izinin kalıcılığı anlatılıyor.


Güzel şiiriniz için Tebrik ederim.
Sağ olun
Selam ve saygılarımla
ASIKLUZUMSUZ
ASIKLUZUMSUZ, @asikluzumsuz
27.6.2026 10:59:58
5 puan verdi
Değerli kalemden her zaman ki gibi güzel bir eser
Biz de okuduk, kutladık ve alkışladık yürekten
Gönlüne, ömrüne bereket
Şiirle kal, sevgiyle kal, sağlıklı ve hoşça kal
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL