Önemli olan insanlar, diğer herkesin önemli olduğunun da en çok farkında olanlardır. robert zend
SADIK YILMAZ
SADIK YILMAZ

Gitme

Yorum

Gitme

( 25 kişi )

20

Yorum

30

Beğeni

5,0

Puan

129

Okunma

Gitme

Gitme

Etik değil yolda çelme at, devir
Sonsuz karanlığa, boşluğa itme
Son defa dönüp bak başını çevir
Göz göze bakışıp durmadan gitme


Bende yara aldım hayli, ziyade
Canımı çok sıkar küskün ifade
Madem gidiyorsun olmasın sade
Kapıyı üstüne vurmadan gitme


Kararın kesinse belliyse menzil
Kar tanesi gökte olmuşsa nazil
Artık çanlar çalsın ayarlansın zil
Ayrılık saati kurmadan gitme


Sensiz yaşamak mı elbet işkence
Hayırlısı olsun her şeyden önce
Varsın parçalansın inceden ince
Yaralı gönlümü kırmadan gitme


Bu sana son sözüm efkârlı beste
Anlatsam romandır uzun bir liste
Yaşanmışlıklar var helallik iste
Halimi, hatırımı sormadan gitme

Tarih:09.06.2026 __________________

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (25)

5.0

100% (25)

Gitme Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Gitme şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Gitme şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
AHMET ACAR
AHMET ACAR, @ahmetacar
27.6.2026 23:49:02
5 puan verdi
Güzel kaleminizi yürekten kutluyorum.
Her şey gönlünüzce olsun.
Huzurlu mutlu aydınlık yarınlar diliyorum.
Selamlar dualarımla.
Rabia Asya Öztürk
Rabia Asya Öztürk, @ozturkasya
27.6.2026 22:52:22
5 puan verdi
Muhteşem şiir olmuş
Kaleminize yüreğinize gönlünüze sağlık
Selam ve saygılarımla hocam
ben YEP
ben YEP, @benyep
27.6.2026 22:39:02
5 puan verdi
Güzel bir şiir okudum.
Emeğinize sağlık.
Saygılar...
serdarascioglu
serdarascioglu, @serdarascioglu
27.6.2026 20:42:47
mesakin
mesakin, @mesakin
27.6.2026 20:40:46
5 puan verdi
Güzel bir şiir okudum tebrik ederim başarılar dilerim selam ve saygılarımla
Hayrullah
Hayrullah , @hayrullah1
27.6.2026 20:36:50
5 puan verdi
Tebrikler değerli hocam başarılarınızın devamını diliyorum harika bir çalışma olmuş nicelerine inşallah selamlar sevgiler saygılar
ŞÜKRÜ ATAY
ŞÜKRÜ ATAY, @sukruatay
27.6.2026 17:41:07
5 puan verdi
Gitme diyen duygularla harika yazılmış yürek sesinizi gönülden kutluyorum tebrikler üstadım.
En kalbî selam, sevgi ve saygılarımla.
Esenlikler ve şiir dolu günler dileğiyle 💐🤗
YAKAMOZ ŞİİRLER
YAKAMOZ ŞİİRLER, @yakamozsiirler
27.6.2026 17:21:00
5 puan verdi
Çok güzel bir şiirdi yüreğinize sağlık tebrikler.
vahap  ünsal
vahap ünsal, @vahapunsal
27.6.2026 15:09:15
5 puan verdi
GİTME
bir gün yaşatırsın her gün Öldürürüp
Beni burda böyle bırakıp gitme
Bir gün gelir ocağımı söndürüp
Beni mezarıma sokup.da gitme..

Sonra derler sana bu nasıl yarmış
Yaram derindedir her yeri sarmış
Şu koca dünya,da bizlere darmış
Dönüp dönüp bana bakıp.da gitme..

Sevdana tutulup tutuşup yandım
Yalan sözlerine nasıl inandım
Bu saf yüreğimle sözüne kandım
Coşkun sular gibi akıp,da gitme..

Her gün ağlıyorum gülmüyor yüzüm
Ne yapsan ne etsem geçmiyor sözüm
Vahap der Anlıma yazılmış yazım
Kalbimi yerinden söküp,de gitme..

Vahap ünsal söz yazarı şair./18/2/2026

Bu güzel esere yorumum.kalemin daim olasın değerli hocam
Nurettin GÜLBEY
Nurettin GÜLBEY, @nurettingulbey
27.6.2026 12:58:52
5 puan verdi
Hiç uğrayamadın,yanık yüreğe,
Eğer ağlar isen,göz yaşın değe,
Asla ben şikayet, etmem feleğe,
Bu garip gönlüme,girmeden gitme...

Nurettin GÜLBEY
Saat :13:14
27.06.2026
YALOVA

Tebrikler efendim.Anlamlı ve güzel şiir,kutlarım.Selam ve saygılarımla...
Dost Kalem
Dost Kalem, @dostkalem1
27.6.2026 12:19:48
5 puan verdi
YÜREKTEN KUTLUYORUM ÜSTADIM, YİNE USTA KALEMİNİZDEN, ANLAM, ANLATIM VE VERDİĞİ DUYGU İLE MÜKEMMEL ÖTESİ BİR ESER OKUDUM, ÇOK AKICI VE HARİKA BİR ÜSLUP. YAZAN YÜREĞİNİZ DERT GÖRMESİN, NİCE GÜZEL PAYLAŞIMLARA, SAYGILARIMLA
Gönül Pınarı
Gönül Pınarı, @gonul-pinari
27.6.2026 12:07:10
5 puan verdi
Ayrılığa dair anlamlı ve anlatımı güzel bir o kadar da hüzün ve sitem yüklü olan bu sitemkar dizeleri ve değerli şairi canı gönülden tebrik ediyor esenlikler diliyorum.
Her zaman olduğu gibi yine duygusu vurgusu kurgusu ve de teknik özellikleri yerinde okunası bir hece şiiri okudum usta kaleminizden.
Kaleminizin kavi ilhamınızın bol olması dileğiyle bol şiirli yarınlara diyor muhabbetle selamlıyorum.
Sonsuz selam ve saygılarımla.
Ahmet Coşkun 1
Ahmet Coşkun 1, @ahmetcoskun1
27.6.2026 11:00:43
5 puan verdi
Vedanın da
bir adabı usulü olmalı
bir açıklama
yüreğine sağlık...
ASIKLUZUMSUZ
ASIKLUZUMSUZ, @asikluzumsuz
27.6.2026 10:50:44
5 puan verdi
Değerli kalemden her zaman ki gibi güzel bir eser
Biz de okuduk, kutladık ve alkışladık yürekten
Gönlüne, ömrüne bereket
Şiirle kal, sevgiyle kal, sağlıklı ve hoşça kal
Zümrüt Kul Hasani
Zümrüt Kul Hasani, @hasanbelek
27.6.2026 10:28:50
5 puan verdi
Harika bir şiir olmuş. Güzel gitme redif ve uyaklar ile harika olmuş.
Kutluyorum şiiri ve usta şairi.
Selamlar saygılar sunuyorum 🙏✍️☕
Celil ÇINKIR
Celil ÇINKIR, @celilcinkir
27.6.2026 10:24:05
5 puan verdi
RUSAMER – Ruh Sağlığı Ayarı Merkezi

Ayrılık Travmaları ve Gönül Kırıkları Kliniği

Eserin Adı: Gitme
Şair: Sayın Sadık Yılmaz
Yorumu Yapan: RUSAMER Sertabibi Ser Feyzlizof Kalburabastî Efendi Hazretleri (Celil ÇINKIR – Delibal)

Şiir okununca klinikteki ayrılık hastaları derin bir iç çekti. Bir sakin, "Hocam, gitmek ayrı dert, usulünce gitmemek daha büyük dertmiş" dedi. Bir başkası, "Adam ayrılığı bile nezaket kurallarına bağlamış, helallik istemeden çıkış yok diyor" diye söze karıştı. Köşede oturan eski bir sevdalı ise, "Kapıyı çarpıp giden çok gördük ama hatır sorarak giden pek az gördük" dedi. Bunun üzerine Kalburabastî Efendi Hazretleri, "Evlatlar, bazı vedalar ayrılık değildir; bazı ayrılıklar da bir ömür sürer" buyurdu.

Kalburabastî Efendi Hazretleri'nin Değerlendirmesi

Sayın Sadık Yılmaz, ayrılığı öfkeyle değil vakarla karşılayan bir gönlün sesini dile getirmiş. Şiirde sitem vardır ama kırıp döken bir serzeniş yoktur. Her kıtada vedanın adabı, insanî tarafı ve geride bırakılan hatıraların ağırlığı hissedilmektedir. Özellikle "Yaşanmışlıklar var helallik iste / Halimi, hatırımı sormadan gitme" dizeleri, şiirin duygu yükünü taşıyan güçlü bir final niteliğindedir.

Özün sözü budur.

Ayrılığın en ağır tarafı gitmek değil, geride bırakılan hatıralara veda edememektir.

Kalburabastî Efendi Hazretleri
Hüseyin ışık76
Hüseyin ışık76, @huseyin-isik76
27.6.2026 08:38:39
5 puan verdi
Yüreğinize kaleminize sağlık üstat selamlar
erbensalim
erbensalim, @erbensalim
27.6.2026 07:46:09
5 puan verdi
Ayrılığın soğukluğunu ve bir veda anının yaşattığı çaresizliği bu kadar duru anlatmak büyük bir ustalık. 'Göz göze bakışıp durmadan gitme' ve 'Yaralı gönlümü kırmadan gitme' mısraları, insanın içindeki o yarım kalmışlık duygusunu doğrudan yakalıyor. Bir vedayı sadece bir kopuş olarak değil, bir helalleşme arayışı olarak işleyen, okurken yüreğe dokunan çok samimi bir şiir."
YEŞİLIRMAK
YEŞİLIRMAK, @yesilirmak1
27.6.2026 06:56:55
5 puan verdi
"Gitme" şiiri, ayrılığın o kaçınılmaz ve buruk anını çok duru ama bir o kadar da sitemkâr bir dille anlatıyor.

​Şiirde dikkat çeken en güçlü duygu, giden kişiye duyulan öfkeden ziyade, "madem gidiyorsun, bari geride yarım kalmışlık bırakma" serzenişi. Şair; kapıyı vurup gitmek, arkasına bakmadan kaçmak yerine helalleşmeyi, son bir kez göz göze gelmeyi ve yaşanmışlıklara saygı duymayı talep ediyor. Yani ayrılığın bile bir "etiği", bir usulü olması gerektiğini savunuyor.

​Özellikle şu dizeler şiirin duygusal yükünü çok iyi özetliyor:
​"Yaşanmışlıklar var helallik iste
Halimi, hatırımı sormadan gitme"

​Şiirdeki kafiye düzeni ve ritim de ayrılığın o ağır, melankolik havasını okuyucuya gayet güzel geçiriyor.

TEBRİKLER Sadık Hocam
Asyaunal
Asyaunal, @asyaunal
27.6.2026 06:33:06
5 puan verdi
Elinize sağlık👏
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL