Devlet yararlı olanı yapmak için vardır, birey ise güzel olanı. oscar wilde
Tercanlı24
Tercanlı24

TUT ELLERİMİ...

Yorum

TUT ELLERİMİ...

( 21 kişi )

20

Yorum

33

Beğeni

5,0

Puan

153

Okunma

TUT ELLERİMİ...

TUT ELLERİMİ...

Artık yaş geçti, yıllar omzuma çöktü
Dizlerim tutmuyor, yollar uzaklaştı
Bir zamanlar dağları aşan ayaklarım
Şimdi en kısa yolda bile yavaşlaştı.

Saçlarıma düşen aklar boşuna değil
Her telinde bir hasret, bir ömür saklı
Ne çok dost uğurladım geçen zamanla
Ne çok umut içimde sessizce yıkıldı.

Yorgunum biraz da hayatın yükünden
İçimde dinmeyen özlemler var hâlâ
Geceler uzun gelir, sabahlar sessiz
Anılar konuşurken ben susarım kendi başıma.

Dermanım kalmadı eskisi gibi
Ne eski gücüm var ne de eski hâlim
Gel, tut ellerimi düşmeden önce
Bir sıcaklık arıyor üşüyen bedenim.

Ömür dediğin bir rüzgâr misali geçmiş
Sevinç de bırakmış, keder de bırakmış izini
Şimdi dönüp baktığımda anlıyorum
İnsan değil, zaman yorarmış kendini.

Eğer bir gün dalarsa gözlerim uzaklara
Bir eski türkünün peşine takılıp giderse sesim
Bil ki içimde kalan son dilek şudur
Yanımda olsun beni anlayan bir çift elin.

Tut ellerimi, yol az kaldı belki
Birlikte yürüyelim kalan mevsimleri
Çünkü insan yaşlandıkça daha iyi anlıyor
Hayatı güzelleştiren sevgidir, vefadır,
Geri kalan her şey gelip geçici...

Hüseyin YANMAZ
22.06.2026

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (21)

5.0

100% (21)

Tut ellerimi... Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Tut ellerimi... şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TUT ELLERİMİ... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Hayrullah
Hayrullah , @hayrullah1
22.6.2026 23:35:38
5 puan verdi
Emeğinize sağlık değerli hocam yine anlam ve anlatımıyla harika bir çalışma olmuş yüreğiniz dert görmesin kaleminiz daim olsun nicelerine inşallah hayırlı akşamlar diliyorum selamlar saygılar
Tülay Aslan
Tülay Aslan, @tulayaslan
22.6.2026 18:52:43
5 puan verdi
Güzel şiiri ve şairimi kutluyorum Kaleminize bereket İlhaminiz bol olsun Tebrikler Selam sevgiler.
Hüseyin ışık76
Hüseyin ışık76, @huseyin-isik76
22.6.2026 18:41:40
5 puan verdi
Yüreğinize kaleminize sağlık üstat selamlar
ben YEP
ben YEP, @benyep
22.6.2026 18:10:54
5 puan verdi
Güzel şiiriniz için tebrikler.
Emeğinize sağlık.
Mavi Masal72
Mavi Masal72, @mavimasal72
22.6.2026 16:46:16
5 puan verdi
Tebrik ederim hocam anlamı ve anlatımıyla güzel ve etkileyici bir şiirdi.Kaleminiz daim olsun.
Nûriye Hsbk Akyl
Nûriye Hsbk Akyl, @nriyehsbkakyl
22.6.2026 15:14:34
5 puan verdi
Yılların yükünü hissettirirken bile gönülleri ısıtan, insana nelerin gelip geçici, nelerin baki olduğunu hatırlatan muazzam bir şiir olmuş. Yüreğinize, ömrünüze bereket.
Selam ve saygılarımla.
superbaba
superbaba, @superbaba
22.6.2026 14:02:09
5 puan verdi
Güzel şiiriniz için kutluyorum.
Ama sanırım yaş geçmiş demeniz için daha erken.
Bu arada, son satırınızı aşağıdaki gibi iki satır yaparsanız daha iyi durur diye düşünüyorum.
Tabi ki karar sizin.
Saygılar...

Hayatı güzelleştiren sevgidir, vefadır,
Geri kalan her şey gelip geçici...
Şa
Şair Ahmet1, @sairahmet1
22.6.2026 12:13:35
5 puan verdi
Yüreğine gönlüne sağlık İlhamın daim olsun
erbensalim
erbensalim, @erbensalim
22.6.2026 11:51:47
5 puan verdi
İnsan değil, zaman yorarmış kendini"
Bu dizeniz, şiirin felsefi merkezini oluşturuyor. Biz aslında yorulmuyoruz; bizi yoran, üzerimizden akıp giden ve geride bıraktığı izlerle bizi biz yapan o "zamanın" kendisi. Hayatın yükü dediğimiz şey, aslında biriktirdiğimiz hatıraların, uğurladığımız dostların ve geçip giden umutların ağırlığıymış. Bunu fark etmek, bir olgunluk ve kabulleniş göstergesi.
Zümrüt Kul Hasani
Zümrüt Kul Hasani, @hasanbelek
22.6.2026 11:48:20
5 puan verdi
Harika bir şiir, redifler uyaklar ayaklar hepsi süper.
Kutluyorum şiiri ve usta şairi 🙏
Selamlar saygılar sunuyorum ✍️☕🙏
ASIKLUZUMSUZ
ASIKLUZUMSUZ, @asikluzumsuz
22.6.2026 10:59:56
5 puan verdi
Değerli kalemden yine özel, yine güzel bir eser
Biz de okuduk ve kutladık yürekten, yalansız ve riyasız
Gönlün abat olsun, tüm şiirlerin mükemmel ve benzersiz olsun
Şiirle kal, sevgiyle kal, dostça ve hoşça kal
hosoglu
hosoglu, @hosoglu
22.6.2026 10:42:31
5 puan verdi
Yalan dünya dizde derman koymadı
Aşk yolunda düşe kalka yoruldum.
Kalp sesime kulak verip duymadı
Deli gönlüm coşamadan duruldum.

Yürek sesim sabrı sürdü önüme
Geri dönüp baktırmadı dünüme
Yarın derken hapseyledi günüme
Dost sandığım yılanlara sarıldım.
HüznünŞairi
HüznünŞairi, @huznunsairi
22.6.2026 10:20:16
5 puan verdi
Yüreğinize sağlık üstadım.Kaleminiz kavi duygunuz daim olsun. Selam ve saygılarımla.
Yasin Yüksel
Yasin Yüksel, @yasin-yuksel
22.6.2026 10:09:16
Yüreğinize Sağlık
"TUT ELLERİMİ..." isimli şiiriniz, ömrün olgunluk dönemini, zamanın akışını ve vefa arayışını muazzam bir samimiyetle anlatıyor. Özellikle "İnsan değil, zaman yorarmış kendini" mısrasındaki derinlik ve sevgiye yapılan o son vurgu çok etkileyici.
Duygularınızı bu denli zarif ve içten kelimelerle ifade ettiğiniz için sizi yürekten tebrik ederiz. Kaleminizin ilhamı daim olsun, sevdiklerinizle birlikte sevgi ve vefa dolu nice güzel mevsimleriniz olsun
Yasin Yüksel
Yasin Yüksel, @yasin-yuksel
22.6.2026 10:09:13
Yüreğinize Sağlık
"TUT ELLERİMİ..." isimli şiiriniz, ömrün olgunluk dönemini, zamanın akışını ve vefa arayışını muazzam bir samimiyetle anlatıyor. Özellikle "İnsan değil, zaman yorarmış kendini" mısrasındaki derinlik ve sevgiye yapılan o son vurgu çok etkileyici.
Duygularınızı bu denli zarif ve içten kelimelerle ifade ettiğiniz için sizi yürekten tebrik ederiz. Kaleminizin ilhamı daim olsun, sevdiklerinizle birlikte sevgi ve vefa dolu nice güzel mevsimleriniz olsun
AZERZ
AZERZ, @azerz
22.6.2026 10:02:54
5 puan verdi
Artık yaş geçti, yıllar omzuma çöktü
Dizlerim tutmuyor, yollar uzaklaştı
Bir zamanlar dağları aşan ayaklarım
Şimdi en kısa yolda bile yavaşlaştı.

İnsan yaşlandıkça
geçen zaman
bedenimize bıraktığı mirası yavaş yavaş açıklıyor...
Kutlarım Üstad
En içten selam ve saygılarımla.
Beyzade
Beyzade, @beyzade2
22.6.2026 10:02:50
5 puan verdi
Kaleminizin naifliği şiiri yüreklerimize yazmış adeta.. Nicelerine inşaallah. Saygılarımla hocam.
redfer
redfer, @redfer
22.6.2026 09:55:45
Zamanın ve yaşanmışlıkların yorgunluğunu taşırken, insanın en çok da anlaşılmaya ve sıcak bir dosta ihtiyaç duyduğunu fısıldayan, buruluk ve umutla örülü çok içten bir şiir.
ramazancelik
ramazancelik, @ramazancelik
22.6.2026 09:23:29
5 puan verdi
insan ömrünün akıp geçiciliği ve yaşlılığın getirdiği bedeni ve ruhi yorgunluk karşısında, hayatı asıl anlamlı ve katlanılır kılan yegâne değerlerin sevgi, vefa ve sığınılacak güvenilir bir dost eli olduğudur
nejat hoca
nejat hoca, @nejathoca
22.6.2026 08:53:00
5 puan verdi
“Tut Ellerimi” şiiriniz, sevdanın içten ve samimi bir çağrısını dile getiriyor. 🌹 Dizelerdeki yalvarış ve bağlılık, okuyucunun kalbine dokunuyor. Sözcüklerinizdeki lirizm, şiirin duygusal gücünü artırmış. Umut ve sevgiyle örülmüş bu anlatım, eserinizi özel kılıyor.

Tebrik ederim, kaleminize ve yüreğinize sağlık.
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL