Önemli olan insanlar, diğer herkesin önemli olduğunun da en çok farkında olanlardır. robert zend
Rabia Asya Öztürk
Rabia Asya Öztürk

GİTME BE SEVGİLİ GİTME

Yorum

GİTME BE SEVGİLİ GİTME

( 15 kişi )

12

Yorum

22

Beğeni

5,0

Puan

220

Okunma

GİTME BE SEVGİLİ GİTME

GİTME BE SEVGİLİ GİTME

Beni sensizliğin girdabında yakma be sevgili,
Bir adın kalsın içimde, kül olmasın hayalin.
Her gece düşlerime sığınan o sesinle
Savrulurum rüzgârda, tutunamam bir dala…

Gitme be sevgili,gitme...

Gidersen şarkılarımız susar,
Bu şehrin yağmuru dinmez,
Gözlerim gibi ağlar…

Seni seven bu yüreği
Sensiz, sahipsiz, sevgisiz
Acıların ortasında bırakma.
Gidersen bu şehirden,
Gecelerim karanlığa sarılır.
Güneş doğmaz üzerime.
Ay karanlığa gömer yüzümü.

Gitme be sevgili....Gitme

Sensiz bu şehir matem kurar,
Günler içimde karalara bürünür.
Bir Ferhat misali dağlara vururum
Dinmeyen bir acıyla kendimi.

Gitmezsen diz çökerim karşında,
Susturmam türkülerimizi.
Yıldızları beraber izleriz..
Adını göğe kazırım.

Gitme be sevgili… gitme…

Şu canıma yangınlar düşürme,
Nefesim daralır sensiz.
Umutlarım asılır karanlığa,
Çocuk gülüşlerim solar.
Şairlerin kalemi kanatır dizeleri

Gitme be sevgili gitme

Aynalar bana yabancı, kalır.
Kuşlar susar, melodiler eksik kalır
Virane sokaklarda kaybolurum,
Kendi içimde tükenirim..

Gidersen mevsimler de gider,
Bahar yolunu unutur.
Mayıs yağmurları bile
Hüzünle vurur camıma.

Güz gülleri gibi dökülür ömrüm,
Savrulur sensizliğin rüzgârı.
Ne dala tutundum ne Baharım kaldı,
Ben içimde eksildim.

Bir yanım seni çağırır gecelerde..
Bir yanım susar kırık türküler gibi…
Ve ben,
Kendi içimde kaybolan bir yolcuyum.

Gitme be sevgili gitme.

Yönümü ararım gökyüzünde,
Bir serçe gibi düşer ruhum sessizliğe.
Vurma kanatlarımdan,
Bu şehir matemdir.
Sokaklar ıssız,
Ben kimsesiz.

Gökyüzüne karışır gözyaşım,
Bir ay ışığında seni ararım…

Al bu can senin olsun ama gitme sevgili,
Al bu can senin olsun, yeter ki kal yanımda,
Gitme be sevgili… yıkılırım yokluğunda.
Bir ömrü sana verdim, bir tek sana inandım,
Gitme… gitme sevgili, kal yüreğimde…
Gitme be sevgili ayazlarda bırakma beni..

Gitme be sevgili gitme...

Asya öztürk

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (15)

5.0

100% (15)

Gitme be sevgili gitme Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Gitme be sevgili gitme şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GİTME BE SEVGİLİ GİTME şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Sabitlendi
erbensalim
erbensalim, @erbensalim
3.6.2026 23:51:56
5 puan verdi
Özellikle "Vurma kanatlarımdan, bu şehir matemdir" ifadesindeki o kırılgan serçe naifliği ile sonlardaki "Al bu can senin olsun, yeter ki kal yanımda" feryadı, teslimiyetin ve bağlılığın en saf, en dervişane halini gözler önüne seriyor. Karşı tarafı gitmekten alıkoymak için göğe adını kazımaya, diz çökmeye hazır olan sırılsıklam bir yüreğin asil sesi yankılanıyor dizelerde.

Asya Hanım’ın kalemine, sinesindeki bu büyük yangını ve gitmelere karşı duran o muazzam vefayı böylesine dokunaklı haykıran yüreğine sağlık. Çok tesirli, çok samimi bir eser.
Etkili Yorum
Tigem0663
Tigem0663, @tigem0663
7.6.2026 13:04:12
Allahın kulları kardeş oluyordu şimdi


Bir hilal gibi doğ karanlıkta gönlüme sevgili Bırak hüzün deryasını dön ne olur geri Tenhada kalan gözlerim ufuklara dalıyor Her dalga adını söylüyor Rüzğarlar adını taşıyor gecenin koynunda

Rabia Asya Öztürk
ADALARI KOYDUN ARAMIZA

Hz Ebubekir öğretmenlik yapan kızı Hz Aişeye baktı bir hilal gibi doğdun kızım hüzün deryalarını selamet ufuklarına ulaştırdın Hz Aişe baba dedi Rüzgarlar zikredince elbette sahile ulaşacaktır dedi
Hz Ebubekir küçük Abbas ile küçük vasfinin biraz un ufak tozdan küçük sebeplerle kavga yaptıklarını görünce çocuklar birbirinizle düşmanlık etmeyiniz düşmanlık cahiliye devrinde kalmıştır ey
Allahın kulları kardeş olunuz diyerek kardeşliği tavsiye etti küçük vasfi ey merhametli babamız onun konuşması daha güzel diyince Hz Ebubekir kıskanmayın birbirinizi ancak birbirinizi
gıpta ediniz diyerek çocuklara abdest aldırdı haydin namaza haydin kurtuluşa diyerek Medine Yeşil kubbenin ardında senin merhametin öyle sonsuz ki sana samimi bir kalp ile geldim diyerek
efendimiz SAV in şahitliğinde namaza durdular arkada Hz Aişe önde sadık yoldaş Hz Ebubekir ve iki yetim çocuk abbas ra ile vasfi ra ne güzel bir aile olmuşlardı teheccüd namazı kılıyorlardı
Hz Aişe peygamberimiz iki gün buğday ekmeği yememiştir diyerek arpa ekmeği üzerine hurma özü sürdü çocuklara süt ikram etti ve güzel bir sabah kalvaltısı ile birlikte bir hilal doğuyordu nurlu gönüllere çünkü Allahın kulları kardeş oluyordu
Etkili Yorum
Tigem0663
Tigem0663, @tigem0663
6.6.2026 21:43:00
Hz Aişe ve kuraan okuyan çocuk


Bir gün olsun getirmedin baharı gönlüme
Bir isyan çiçeği gibi uçurumum kıyısında bıraktın Limanında bırakıpta yerken açıp kayboldun Sonsuz maviliklerde bir düş gibi savruldun

Rabia Asya Öztürk
ADALARI KOYDUN ARAMIZA


sana en samimi duygularımla,
Açtığım ellerimi, geri boş çevirme.
Sen af etmeyi seversin, bizi de affet.
Hiç şüphe yok ki dualarımı işitir,
Ve her halimizden haberdarsın.
Hz Aişe annemiz yine Medinede peygamber efendimizin kabri başına oturmuş onunla konuşuyor gittiğin günden beri gönlüme bahar gelmedi efendim sizden sonra bu ümmet uçurum
kenarında solan çiçeklere benzedi diyordu ve Cenabı Hak ondan razı olsun ve bizleri şefaatine nail eylesin diyerek Kuraan okuttuğu Abbas hamdiye dönerek az konuşan selamette olur susmak Cennete
vesiledir diyince Abbas hamdi güzel bir sahabe ahlâkı ile sükut etti mahçub oldu efendimiz SAV in evi boş konuşma yeri değil sonsuz bir mavilik bir düş bahçesi küçük Abbasta huzuru ilahide af dileyerek
Kuraan okumaya başladı Kuraan ahlâkı ile ahlâklanalım diyerek sana en samimi duygularımla, Açtığım ellerimi, geri boş çevirme ey affetmeyi seven diyerek Kuraan cüzünü kapattı Hz Aişenin
gözünde yaşlar vardı o mübarek annemiz Kuraan okunduğu zaman huşu ve sükut edin ağlayamıyorsanız kendinizi ağlatın diyen sadık dost Hz Ebubekirin kızı ben Kuraan okunduğu zaman onu başkasının
sesi ile dinlemeyi severim diyen Hz Muhammedin vefakar eşi idi küçük Abbas ona mübarek annem diye seslenirdi Hz Aişe afferin oğul sesin Resulullahın konuşması gibi herkesin anlayabileceği gibi açık seçik ve hüzün dolu dedi
Mehmet DEMİR
Mehmet DEMİR, @mehmetdemir1
4.6.2026 19:41:44
5 puan verdi
tebrik ediyorum şiiri ve şairini müthiş bir çalışma selam ve saygıyla
Ahmet ÖRNEK
Ahmet ÖRNEK, @ahmet-ornek2
4.6.2026 10:35:49
güzel bir şiir gönülden tebrikler Asya şair...
Mavi Masal72
Mavi Masal72, @mavimasal72
4.6.2026 06:37:49
5 puan verdi
Seven bir yüreğin, en derin yerinden yükselen samimi bir kal çağrısıydi şiir.Tebrik ederim şairem.
YEŞİLIRMAK
YEŞİLIRMAK, @yesilirmak1
4.6.2026 05:18:34
5 puan verdi
Bu yürekten ve derinlikli satırlar, ayrılığın o soğuk gölgesini, kayboluşun sancısını ve bir insana duyulan sarsılmaz bağlılığı ne kadar da güçlü yansıtıyor. Kaleminize, hislerinize sağlık.
​Bu dizeler, sadece bir "gitme" yakarışı değil; adeta bir insanın dünyasının, sevdiği kişinin varlığına ne kadar derinden kök saldığının, onun yokluğunda doğanın, şehrin ve hatta zamanın nasıl anlamını yitirdiğinin bir portresi olmuş. "Güz gülleri gibi dökülür ömrüm" ifadesi, o çaresizliği ve mevsimlerin bile artık bir anlam taşımadığını öyle içten anlatıyor ki...
​Bu kadar yoğun duyguların olduğu bir metinde, bazen sessiz kalıp sadece o sese kulak vermek, o kırık türküleri içten içe duymak bile bir paylaşım oluyor. Bu dizelerdeki o yoğun melankoliyi ve "ayazda kalma" korkusunu, belki de en güzel ancak böyle bir iç döküşle teskin edebilirsiniz
TEBRİKLER
Alptekin Yazar
Alptekin Yazar, @alptekin-yazar
4.6.2026 02:05:00
5 puan verdi
Güzel şiirdi, şarkı tadındaydı.
Beğeni ile okuduğum bu muhteşem eseri ve değerli şairimi yürekten kutluyorum.
Selam ve saygıyla.
Halit Durucan
Halit Durucan, @halitdurucan
4.6.2026 00:53:47
5 puan verdi
Hüzün yüklü bir aşk ve sevda şiiri okudum usta kaleminizden. "Gitme Sevdiğim", "Sende gidersen ya ben niderim.." Çok güzeldi. Tebrik eder hayırlı geceler dilerim.
Ulvi ÜRESİN
Ulvi ÜRESİN, @ulviuresin
3.6.2026 23:45:47
5 puan verdi
Vedanın ardından yakılan ağıt gibi bir eser..
Kutlarım.
Saygılar,selamlar.
Dolmuş Edebiyatı
Dolmuş Edebiyatı, @dolmusedebiyati
3.6.2026 23:19:40
be sevgili....
Etkili Yorum
Ebuzer Ozkan
Ebuzer Ozkan, @ebuzerozkan
3.6.2026 22:57:49
5 puan verdi
“Kal diyemedim gidişine,
şehir kendi içinde susarken
ben adını rüzgâra emanet ettim…”

Bu dizeler, sevginin artık sözle değil, sükûtla taşındığını ve yokluğun her şeye anlamını değiştirdiğini hatırlatıyor. İçsel çöküş, sadece bir ayrılık değil; bütün bir dünyanın rengini kaybetmesi gibi hissediliyor.

Yüreğinize sağlık, bu metin duygunun en kırılgan yerinden yazıya dökülmüş. Kaleminiz bu hâliyle bile güçlü bir sızı bırakıyor satır aralarında, etkileyici bir bütünlük kurulmuş. Selam ve saygılarımla.
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL