(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
insan... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
insan... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Köre bir göz kâfidir,Ârife bir gül yeter, Gül bahçesi gönül e,şakıyan bülbül yeter. Aklı duru kimseye akıl vermek gerekmez, Duymasını bilene,bal dudaklı dil yeter.
Az da öz özel ve güzel dizeler yaşamda gerçekten düşle/gerçek arası alabora hatta karmayız be bu tıpkı senin dediğin gibi an meselesi düşlerden gerceğe.....ama gerçekler düşlerden daha mükemmel ve tadında olsun diliyorum.Kalemin ala cannn
insan, gerçeğine ulaştığı zaman düşleri bir anlam kazanır. şiirin kısa olması uzun olmasından daha zordur. anlatılmak istenileni iki kelimeyle dile getirmek insanın konuşma stilindeki zenginliği gösterir. tebrikler..
bütün rüyaların tabiri yine kendi sahibi tarifinden yorumlanıyorsa insan kendi gerçekliğini düşünerek kurabiliyor. ve olmazsa olmazı ulaşamadığına düş kurmak.
kendi sırrını çözerek gerçek " insan " olabilene ne mutlu.Bir düş içerisinde akılları emanette yaşarken kendini bulması daha da zorlaşıyor sanki:))) Tüm düşlerinizin gerçeklerştiği yerde gerçek insanlarla sessiz anlar dilerim ki o anlar gürültülü insancıklara yeğlenir:))) Gönül diliniz üşümesin.
insan... bir yanı gerçek, bir yanı düş... ______________ Çünki; BİR VARIZ, Bir bakmışsın YOKUZ.. Varmıydı hayelmiydi düşünürüz... Çok güzeldi...Yüreğin hep var olsun...
insan kendi düşüşlerinde var eder kendini.. düşlem ile düşünceyide bundan yaratır.. gerçekten bilgece.. tanımlarda harika..güzel bir sentez.. saygımla,sevgimle..
kimi zaman sarılmış gerçeğe, kimi zaman düşlerinden düşmüş...
düştükçe düşünmüş, kendi sırrını çözmüş...
Üstadem üç beş kelime ile ne çok şey anlatmışınız... Sayfalar dolusu yorum yapılır bu bu harika şiir üzerine... Çok derin çok anlamlı sözler... Bir anda insanı dibe çekiyor...
kimi zaman sarılmış gerçeğe, kimi zaman düşlerinden düşmüş... -----------------------------------------
"İNSAN... BİR YANI GERÇEK BİR YANI DÜŞ..." BİR YANIM, DIŞIMDAKİ BEN... BİR YANIM, İÇİMDEKİ BEN... İKİSİDE AYRI GÖRÜNÜRLER BİRBİRLERİNDEN... DIŞIMDAKİ SEN'LE İÇİMDEKİ SEN !... BEN OLURUM, SONRA O GERÇEK BEN... İÇ'LE DIŞ'IN BİRLEŞMESİNDEN !... "KİMİ ZAMAN DÜŞLERİNDEN DÜŞMÜŞ..." KİMİ ZAMAN GERÇEKTEN !... DOKUNURUM GÖRDÜKLERİME DÜŞLERİMDEN !... ----------------------------------- OKUDUM VE DÜŞÜNDÜM... SALLANDIM SONRA, RÜZGARIYLA ! BUNLARDI ŞİİR AĞACINDAN YERE DÜŞENLER, DÜŞÜNCE EZİLMEYİP PİŞENLER !... ------------------------ TEBRİKLER SİZE ! TEBRİKLER ! DÜŞÜNDÜREN ŞİİRİNİZE !...
Kalp ile kafanın, mantık ile duygunun ikilemi içinde sürer hayat. Bilim aşka yeniktir, herşey aşka yeniktir. Gelgelelim aşk karın doyurmaz. Aşkın bir gramı ile döner de dünya, bütün bilgileri bir araya getirseniz kırık bir kalbi sevindiremez. Altın gümüş peşinde insanoğlu, doldurmak ister kalbin boşluğunu. Çözdükten sonra elde bir kuru gerçeklikle, dönmez misin yine yeşil hayallere? Şiirin ana duygusu çok anlamlı, "düşlerden uyandıranlar"...Gerçeğin bekçileri...
İnsanların duyguları tahmin edilemez bir şekilde değişeceği ve bu değişim sırasında hatıralar çoğaldıkça gerçeklerin artması kaçınılmazdır diye düşünüyorum...
Hikaye ve öykülerin çoğu düşlerin düşünceye yansıyaması değil midir ? ama bizler onları okurken gerçek yaşamımıza alırız, başkalarına ait düşler bizim düşünce dünyamıza düşer ve biz onlarla birlikte yaşamaya alışır alıştığımız gibi onlarsız da yapamaz oluruz...
Düşler düşünce çözülür gerçek hayatın şifresi...
Şiiriniz gerçekten anlamlı, fazlaca konuşmadan tebrik etmek gerek galiba...
Keşke kendi sırlarımızı çözebilecek kadar mahir olabilsek can. İnsan bir sır küpü malesef. "Çözemedim çözülmüyor Mihrimah". Sevgiyle kalınız. İyi bayramlar diliyorum.
kimi zaman sarılmış gerçeğe, kimi zaman düşlerinden düşmüş...
düştükçe düşünmüş, kendi sırrını çözmüş...
İnsan yaşamının bir yanı gerçek bir yanı hep düştür ikisinin bir arada olması da olmazsa olmazlardan çok güzel ve anlamlı bir şiirdi kutluyorum Bilgeperi hanım saygılar...
insan...
bir yanı gerçek,
bir yanı düş...
kimi zaman sarılmış gerçeğe,
kimi zaman düşlerinden düşmüş...
düştükçe düşünmüş,
kendi sırrını çözmüş... Tek kelimeyle müthiş dizeler..yüreğineize sağlık..