Faiz haram mı ehveni şer mi... günümde
Faiz haram mı ehveni şer mi... günümde
İşsizliği yok etmek için faiz almak ehven-i şerdir... Kardeşlik uğruna Kısas gereği haramdır faiz ancak.Allaha dil çünkü ve Rahman çünkü...Kardeşine adil ol.kısas uygula.rahmet ol... Ayetler esmaya uyumlu yorumlanırsa genelleme yapılmazsa Mekke şartlarında faiz ehven-i şerdir haram olamaz...hele şafi esmasına alim esmasına kulluğa engel olmaya hiç hakkı yok faizin haramlığının yani bazı esmalara asilikse haramlığı ehven-i şerre dönüşür... Rahman esması gereği kardeşlik uğruna ancak faiz haramdır.ama adil esmasına da asilik var.Hakketmiyor kardeşlik KISAS bu haramı Faizle ilgili hadis ve ayetlerin farklı yorumu mümkündür.esmaya uyumlu yorumu şarttır.Faiz sınırlı şartlarda ancak haramdır Esmaya asilik yoksa zulüm değilse faizi haram saymak genel ölçülere asiliktir ayeti genellemektir.her genelleme adaletsizliktir KISAS gereği faiz haram kılına bilir.Kısasa uymamak adalete asilitir.Kardeşliğe kardeşlik kısasdır.senden faiz almayacak o... Faizle ilgili ayet ve hadisleri esmalara uyumlu yoruma kavuşturalım mı.. "Faiz (riba) yiyenler, ancak şeytan çarpmış olanın kalkışı gibi, çarpılmış olmaktan başka (bir tarzda) kalkmazlar. Bu, onların: "Alım-satım da ancak faiz gibidir" demelerinden dolayıdır. Oysa Allah, alış-verişi helal, faizi haram kılmıştır. Kime Rabbinden bir öğüt gelir de (faize) bir son verirse, artık geçmişi kendisine, işi de Allah’a aittir. Kim (faize) geri dönerse, artık onlar ateşin halkıdır, orada sürekli kalacaklardır..."(Bakara/275) "Allah, faizi yok eder de, sadakaları artırır. Allah, günahkar kafirlerin hiçbirini sevmez"(Bakara/276) Faiz kazancını bereketsiz ederim diyor yüce Allah ama kardeşim dediklerim esmaya kulluğa aşık değillerse...de mi...faiz almamam berektsizlik cezası verir Allah hayır...Adil çünkü...Ayetleri keyfi yorumlamamalıyız esmaya uyumlu yorumlara eriştirmeiyiz… "Ey iman edenler, Allah’tan sakının ve eğer inanmışsanız, faizden artakalanı bırakın"(bakara/278)biz Allahın adilliğine inanmışız şimdiki kardeşlik kısas faiz almaya uygundur...sen muhtaç olsan borç bulamayacaksan o kardeşler kısas gereği borç verilmeyi hakketmiyor demektir...adildir çünkü Allah... Şayet böyle yapmazsanız, Allah’a ve Resulüne karşı savaş açtığınızı bilin. Eğer tevbe ederseniz, artık sermayeleriniz sizindir. (Böylece) Ne zulmetmiş olursunuz, ne zulme uğratılmış olursunuz"(Bakara/279) Rahmanlığa adilliğe savaştır haram sebebi...Ölçü Allah ölçü ye imam hz muhammettir... İşte hadisler esmaya uyumlu yorumlanmalı …Ölçü Allahtır esmasıdır sünnetullahtır yaşanmışlıklardır yani... Süleyman bin Amr bin el-Ahvas babasından rivayet ederek şöyle dedi:“Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’i veda haccında işittim:‘Dikkat edin, cahiliye faizlerinden her faiz iptal edilmiştir! Size mallarınızın aslını almak vardır, bu şekilde ne zulüm eder ne de zulme uğratılırsınız...’ buyuruyordu.” Abdullah ibni Mesud (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:“Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):‘Faiz yetmiş üç baptır. Onların günah cihetinden en hafifi, kişinin annesi ile zina etmesi gibidir. Bilin ki, faizin en şiddetlisi Müslüman kişinin ırzıdır!’ buyurdu.” Neden bazı günahlara denk cezada faiz...çünkü faiz varsa kardeşlik ölür toplum dağılır...Zekat bağı da işe yaramaz...Rahmana asiliktir faiz....ticaret değildir faiz...aldatma var şimdi ticarettede gerçi denk faize ticaret bile artık... Mekke şartlarına cahiliye şartlarına uygundur faiz ancak...Allah adil çünkü...adilliğe asilik var faizde ise...Allah Rahman çünkü kardeşliğe rahmanlığa da asilik var faizde ve günümüz ticaretinde...ama ev kredisi alarak iş kredisi alarak Rahmet ol din kardeşlerine...aldatmasız faiz ile para al...artı-eksiyi götürür matematik kuralıdır bu bilim kuralı ...Adillik kuralı yani...ama düşük faiz zulüm değil ama yüksek faiz zulümdür...iş yeri açsan da kapanır yaşamaz i...yüksek faizle...sonuca göredir amelleri tercih ehven-i şerse faiz al...işyeri aç ve din kardeşlerini kurtar koru yani ırzlarını sıhhatlerini aşlarını canlarını koru...artı-eksiyi götürür adildir çünkü Allah... Aldatma yok edilmeli faizde düşük faiz seçilmeli ancak değilse ehven-i şer nice olsun faiz...Bankacılık haram değil çünkü Rahmet var bankacılıkta "El_hafız esmasına kulluk var parayı korumak var hırsızdan...ve parayı yastık altı yapmak adile asiliktir "eş_şakure şükürsüzlüktür…"Bankacılık haram değil hizmettir... düşük faizli krediler ehven-i şerdir...ama yüksek faizler ehven-i şer değil...cahiliye faizi yüksek faizdi...kavgalara sebebti...kardeşliği yoktu o faizin...ama ev kradisi kardeşlik duygusunun ürünüdür...sadaka duygusuna yakındır rahmana asilikte"A-Z"yediir çünkü... |