Şeytanı taşla ama
Şeytanı taşla ama
Kur’an şeytan düşmanın der...İmtihan olursun şeytanla...secde etme şeytana aman ...secde ettir emrine al şeytanını bu taşlamak gibi hacın öğretisi marifet içindir hac... Şeytanı taşla ama şeytan ademi tamamlar...şeytan ile şeytani işlerle tamamlanırsın.ahiretçi olmak ehven ama dünyayı unutmak şer Ve de ki: “Ey Rabbim, *şeytanların kışkırtmalarından (telkinlerinden) sana sığınırım ve ey Rabbim, (onların) yanımda bulunmalarından da sana sığınırım!”.(Mü’minin/97-98) Şeytan hakketmiyor cenneti adildir Allah ondan cennetlik ameller istedi...Hz Ademden de...Adem tevbe etti beklenen cennetlik amellere ama şeytan cennetlik amellere tevbe etmedi cüz’i iradesini cehennemlik amellerden yana kullandı...cüz’i iradeli adem + şeytan ahireti tamamladı iki mekan vardı ahirette... Şeytanın gerçek bir varlığa ve bir bedene sahip bulunup bulunmadığı konusunda farklı görüşler ileri sürülmüştür. (Kehf, 18/50) ayetinde şeytanın cinlerden olduğu, (Araf, 7/12) ve (Hicr, 15/27) ayetlerinde şeytanın ateşten yaratıldığı ifade edilmektedir. Buna dayanarak kelam ve tefsir alimleri, şeytanın kendine has bir varlığının bulunduğunu kabul etmişlerdir. İlahi iradenin iki koludur şeytani ve Ademi irade...bir bütünün parçalarıdır zıtlar...çünkü RAHMAN hem kahhardır hem latif...şeytanın varlığı da bütünün parçası...Allah esmasında zıtlar bütünleşir...Allah esmasının zuhuru zıtları yok etmektir matematiğin eksisini artısı yok eder Allah esmasında... Diğer ruhani varlıklar gibi şeytanın da görülüp görülmeyeceği hususu İslam alimleri arasında tartışılmıştır. Ehl-i sünnet kelamcıları, şeytanın latif bir cisim olduğunu kabul ederler. Onun çeşitli şekillere bürünüp (temessül) insanlara görünmesi için bir engelin bulunmadığını düşünürler. Çünkü delil olarak bazı Kur’an ayetleri ve hadislerde, şeytanın Hz. Adem, Hz. İbrahim, Hz. Musa, Hz. Süleyman ve Hz. Muhammed’e göründüğü haber verilir. Varlığın imamı insan...şeytan kaybetti bu nimeti...secde bağdır.sevgi de...“Bir vakit meleklere Adem’e secde edin demiştik. İblisten başka hepsi secde ettiler, o ise “Ben bir çamurdan yarattığın kimseye mi secde ederim?” demişti.” (İsra/61) İhlaslı olmak şeytanın fitne ve hilelerine karşı en iyi silahtır. Bu silahı elde edebilmek için, İslam dinini çok iyi öğrenmek ve uygulamak gerekir. İnsanların şeytanla başa çıkmasının nasıl mümkün olacağı Kur’an ve sünnette açık olarak anlatılmaktadır. İblisin amacı Hazreti Adem’in zürriyetinin, pek azı hariç, fıtratını bozarak, doğru yoldan saptırarak, ilahi değerlerden kopararak kendisine bağlamaktır. Bu şekilde onlara egemen olacak, onları kuşatıp dizginlerini eline alacaktır. Böylece onları avucunun içine alıp hükmedecek ve onlarla istediği gibi oynayacaktır. “(Şeytan) öyleyse, dedi, beni azdırmana karşılık, yemin ederim ki, ben de onları saptırmak için Senin doğru yolunun üstüne oturacağım. Sonra onların önlerinden, arkalarından, sağlarından, sollarından onlara sokulacağım ve Sen, çoklarını şükredenlerden bulmayacaksın.” Allah buyurdu: “Haydi sen, yerilmiş ve kovulmuş olarak oradan çık. And olsun ki, onlardan sana kim uyarsa, bilin ki sizin hepinizi toplayıp cehennemi dolduracağım.” (Araf//16,17,18) Cehennem-cennet bir bütünün iki parçası “Şeytanın insanın vücudunda, kanın akışı gibi dolaşır. Onun sizin kalbinize bir şüphe atmasından korkarım.”(Hadis) cennet-cehennem bize çok yakın...İlah değiliz çünkü muhtacız dua edelim tevbe edelim...kuluz diyelim sığınalım diye bu ikilik zıtlık varlıkta var...iki kol bir beden bir baş bir irade için bir yönetici bir rab için... Şeytanı taşla ama "A-Z"yedir faydası yaratılanın şeytanın hiç faydası yok deme tevbe nasib olursa şeytanın zararını sıfırlamış olursun... Şeytan ademi müşrik muvahhidi tamamlar...gericidir muvahhit müşrik ona dünyada olduğunu hatırlatır.muvahhit de ahireti müşrike...dünyayı ahirete tarla yap der şeytanın varlığı bize...Dünyaya talib olan şeytan ahirete aşık olan adem...ama ikisine de muhtacız...şeytan dünyaya aşkıyla insanı dünyadan kopmaktan kurtarır...faydası da var zararı da rıza için dünyaya bağlan demez ama dünyaya bağlan aşık ol der şeytan bile...yani faydalı...ama faydası yeterli değil işte...zıtlar"A-Z"ye faydalıdır...faydası hiç olmayan yaratılmadı ki yaratılmaz ki... Şeytan dünyanın da nimet olduğunu öğretir...Rıza için dünyaya sarıl...şeytan nefsi için üstün olmak için sarılır adem dünyaya rıza için sarılır farkları bu ikisi de sarılır...fakirlik kutsal diyen var...zinadan korur der...Para kak diyen var zinaya sebeb para der...para ile ahireti rızayı kazan der Kur’an fark bu şeytanda dünyaya sarıl der ama üstünlük amacın olmasın Rıza aşk amacın olsun fark bu...şeytanla ademin farkı niyettedir birinin derdi Allah birinin derdi üstünlük...derdi üstünlük olanı uzaklaştırdı Allah...tevbe bekledi Şeytan cehennemde allahı dert edinecek ama cemal ona nasib olmayacak |