Allahımızın, mübarek isimlerini ezberleyelim, Allahımıza Onun güzel isimlari İle yalvaralım, Allahımıza Onun güzel isimleri ile yakaralım, ibadetlerimize Onu görür gibi dikkatli olalım, Allahı görmesem de o kesin görüyor diyelim.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ESMAÜL HÜSNA... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ESMAÜL HÜSNA... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Merhaba dost kalem Eser her zaman ki gibi güzeldi Biz de okuduk ve kutladık, yazdıran yüreği, yazan kalemi Gönlüne, ömrüne bereket Sonsuzluğun sahibine emanet olasın, sağlıcakla kalasın
“En güzel isimler Allah’ındır, o halde bu isimlerle O’na dua edin. O’nun isimleri konusunda haktan sapanları terk edin. Onlar işlediklerinin cezasını çekeceklerdir.” (Ar’af Süresi 180. ayeti kerime ) “O’dur Allah, O’ndan başka yoktur ilah. En güzel isimler ve vasıflar O’nundur.” (Taha Süresi 8. ayeti kerime)
ESMAÜ'L HÜSNA’NIN FAZİLETLERİ
İlâhî isimlerin güzellikle nitelendirilmesinin sebepleri şöyle sıralanmaktadır:
1. Esmâ-i Hüsnâ Allah hakkında yücelik ve aşkınlık ifade eder ve kullarda saygı hissi uyandırır.
2. Zikir ve duada kullanılmaları halinde kabule vesile olur ve sevap kazandırır. 3. Kalplere huzur ve sükûn verir, lütuf ve rahmet ümidi telkin eder.
4. Bilginin değeri bilinenin değerine bağlı bulunduğu ve bilinenlerin en şereflisi de Allah olduğu için Esmâ-i Hüsnâ bilgisine sahip olanlara bu bilgi meziyet ve şeref kazandırır.
5. Esmâ-i Hüsnâ Allah için vâcip, câiz ve mümteni‘ olan sıfatları içermesi sebebiyle O’nun hakkında yeterli ve doğru bilgi edinmemize imkân verir.
İhlâs dolu yüreğine ve kalemine sağlık diliyorum, kutluyorum tebrikler üstâdım. Sonsuz selam, duâ ve saygılarımla. Allah'a emanet olun.
Eser her zaman ki gibi güzeldi
Biz de okuduk ve kutladık, yazdıran yüreği, yazan kalemi
Gönlüne, ömrüne bereket
Sonsuzluğun sahibine emanet olasın, sağlıcakla kalasın