Müşrik…Seninle sevişirken neydi yok ettiğimiz? Neydi boğazlarımızın düğümlenme sebebi? -kan ter içindeyken kalplerimiz O gece; biraz daha su serpmeliydik belki de küllenmişliklere, ki tütüyordu halen dumanı ortak pişmanlıkların . . . Koca bir yalandan ibaret inançsızlığım! Yolumu tuzaklayanlar var tenleri kar beyaz Yolumu gözleyenler var ellerinde kan kırmızı şerbetler… Balıkhane celladı sanki her biri! Her birinin isyanına *bu yüzden şahlanır koca başlı aygırım inatla Ve kevgire çevrilirken masumiyetler Aşil öfkesiyle, *bu yüzden gizler gözyaşlarımı tunçtan miğferim Koca bir yalandan ibaret inançsızlığım! Hangi ağaç ağıtlar yakmış düşen yaprakları ardından? Suyun suyu kirletmesinin sebebi midir? Denizlere dökülen ırmaklar Ölüme katıştırılmış şehvet de yoluna taş koymuşken *Cennetin Kurban olayım yaşam boyu iktidarsızlığına *Cehennemin Koca bir yalandan ibaret inançsızlığım! İsmi *K-um bellenenin nicedir can yakan fırtınaları Hele bir de düşmüşse ruhuna karanlığı Huu çeker hep bir ağızdan Beykoz Dilberleri en tepesinde Yuşa’nın… Ve Seslenir telaşla vaiz Güne özel Cuma hutbesi farzında lafı fazla uzatmadan; "Elhamdülillah, Sübhânallah, Lâilâhe illallah!" (Yıldıray Kızıltan) -Notafor- Nesline Yürüyenler karar vermelidirler aşkın gerçekliğinde!... Her teslimiyet bir yok oluş Her yok oluş bir umut ışığıdır çünkü Yeni bir neslin doğuşuna dair ...(yk) |
aşkın gerçekliğini keşfetmek için harekete geçme zamanı olabilir mi acaba?
şayet öyle ise eğer;
aşkın gerçekliğine inanmak için önce cesaret gerekiyor.
sonra da aşkın gerçekliğini göstermek ve dünyaya yaymak için birlikte çalışmak gerekiyor.
I
''Her teslimiyet bir yok oluş
Her yok oluş bir umut ışığıdır çünkü
Yeni bir neslin doğuşuna dair''
teslimiyet, eskiyi bırakmak ve bilinmeyene teslim olmaktır mıdır acaba ?
elbette bu, zor ve korkutucu bir deneyim olabilir. ama aynı zamanda özgürleşme ve yenilenme fırsatı da sunar insana.
eskiyi bırakmak, yeniye yer açar çünkü.
yok oluşun bir umut ışığı olması fikri;
değişimin her zaman olumsuz olmadığını gösterir aslında.
bazen yok oluş, daha iyi bir geleceğe yol açar.
karanlığın ardından her zaman bir şafak vaktinin geleceği fikrine benzer bu düşünce.
I
''Koca bir yalandan ibaret inançsızlığım!''
''İsmi *K-um bellenenin nicedir can yakan fırtınaları
Hele bir de düşmüşse ruhuna karanlığı
Huu çeker hep bir ağızdan Beykoz Dilberleri en tepesinde Yuşa’nın'
'burada ,umutsuzluk ve inançsızlık duygularıyla boğuşan bir kişi tasvir ediliyor. kişi, inançlarının bir yalan olduğunu ve ruhunun karanlığa gömülmüş olduğunu hissederken bu durumun kendisine büyük bir acı verdiğini çaresiz kaldığını hissettiriyor.
ve ruhu kasıp kavuran şiddetli duygular
mezarlıkta yas tutanların metaforik bir şekilde ele alınması.
''Hangi ağaç ağıtlar yakmış düşen yaprakları ardından?
Suyun suyu kirletmesinin sebebi midir? Denizlere dökülen ırmaklar
Ölüme katıştırılmış şehvet de yoluna taş koymuşken *Cennetin
Kurban olayım yaşam boyu iktidarsızlığına *Cehennemin''
her şeyin bir gün sona ereceği fikri
ve gidenlerin ardından ağlayıp sızlamanın yersizliği ve boşluğu.
ve insanlığın açgözlülüğü ve tahripkar gücü.
ve ilk bölüme:
geçmişte yaşanmış bir aşk ilişkisi ve bu ilişkide kaybedilen şeylere atıf.
sevişme eylemi ve yok etmek ..
geçmişte yaşananları geri getirme isteği ve pişmanlık duygusu ..
ve halen devam eden bu pişmanlığın
iki kişi tarafından paylaşılması.. (ortak pişmanlıklar)
zulüm ve baskıya ve her türlü dayatmaya karşı
bir direniş hikayesi olabilir mi acaba bu şiir.
çünkü sahtekarlığın ve ikiyüzlülüğün kar beyazı gibi masum gösterilmesi
bu gerçeğe ışık tutuyor olabilir mi acaba ?
isyan ve pes etmeme!
gözyaşlarını gizlese de katı bir duruştan söz etmek mümkün olabilir mi acaba?
en iyisini şairi bilir elbette
eyvallah diyerek selamlıyorum.