Cennet-cehennem
Cennet-cehennem
Allahın Tanrı’nın olduğu yerdir. Cennet...Allahı secde için seçenlerin ödülüdür.nefsini ırkını secde için seçenin yeride cehemdir."Yaşasın zalimler için cehennem"zalimlik yani bolzulma tecübelerin işi.sn çaredir.oysa son ça e ilk çar e ecde için Allahı semekte... Demek, şu mevcudât ve şuûnât ile ve dünyaya âit gayeleri ortasında bu derece nisbetsizlik, katiyen şehâdet eder ki, bu mevcudâtın yüzleri âlem-i mânâya müteveccihtir. Münâsip meyveleri orada veriyor ve gözleri esmâ-i kudsiyeye dikkat ediyorlar. Gàyeleri o âleme bakıyor. Ve özleri dünya toprağı altında, sümbülleri âlem-i misâlde inkişaf ediyor. İnsan, istidadı nisbetinde burada ekiyor ve ekiliyor, âhirette mahsül alıyor. Evet, şu eşyanın esmâ-i İlâhiyeye ve âlem-i âhirete müteveccih yüzlerine baksan göreceksin ki; mu’cize-i kudret olan her bir çekirdeğin bir ağaç kadar gàyesi var, kelime-i hikmet olan her bir çiçeğin bir ağaç çiçekleri kadar mânâları var ve o hârika-i san’at ve manzûme-i rahmet olan her bir meyvenin, bir ağacın meyveleri kadar hikmetleri var. Bizlere rızık olması ise, o binler hikmetlerinden bir tek hikmettir ki, vazifesi biter, mânâsını ifade eder, vefât eder, midemizde defnedilir. Mâdem, bu fânî eşya başka yerde bâkî meyveler verirler ve dâimî sûretler bırakır ve başka cihette ebedî mânâlar ifade eder. Sermedî tesbihât yapar ve insan ise, onların şu cihetine bakan yüzlerine bakmakla insan olur. Fânîde, bâkîye yol bulur. (Sözler, s. 83 Cennet-cehennem Zıtların ikisi de BAKİ...cenet ile cenete girenler ve ilgilileri bakiliği tadar...fanilikten kurtulur sadece Allah fanliği hiç tatmaz nefisliler ölümü faniliği tadacak dedi ayet.. Zıtlar sınırlıdır sadece Allahtır sınırsız olan ...işte delil:cehennem adeta bir şımarıklık içinde “Benim yerim çok geniştir; gelenlerin dışında daha çokları kabul edebilirim.” şeklinde bir tavır gösterince, Allah da “Onu ayağının altında ezdi.”, yani onun geniş taraflarını daraltmak suretiyle ona haddini bildirdi. Kahar-Latif esmalrı Rahman esmasının iki dalıdr sınırıdır zıtlar...cahillik sınırlı ilim demektir.İlim ise sınırsızdr...mezheb alimleri de cahil hz Adem de şeytan da yani yaratılan meleker de...siz bilmezsiniz denild melekler...yaradılan-yaradan iki zıt..biri fani diğeri hep baki biri cahil eksik ilimli nefis eksik ilimli yaratıldı...şeytan da...ve cüz’i iradeleri ile asiliği seçerler... |