Kur'an insan nankör dedi.
Kur’an insan nankör dedi.
Kur’an insan nankör dedi.Biz"insanı yaşat ki devlet yaşasın"dedik.devlti yaşatmayanı yaşatma...midesi için patetes için yaşayanı Kur’an insan nankör dedi. Asr-ı saadet muvahhide sadece 60 yıl saadet verdi sahabenin dünyası karardı sonra...Peygamberin nesli yok edildi...Hz İsayı da çarmıha gerdiler hz İbrahimi de ateşe attılar...Teşekkür bilmez kibirli olan.ve haset olur kibirli olan...hasetlikle intikam alacağı günler bekle iyilik yaptıklarından sünnetullah bu... Hz Bilal kölelikten kurtuldu ama bilsen ne acılar ödedi sahabe sömürü ve kölelik yıkılsın diye Ne kerbelalar hazırladı sömürüden beslenenler o aziz sahabeye...Rahmet için paralarını canlarını verenler cennette alacaklar ödüllerini dünyada bilali hür görenlere dünya sömürücüleri dünyayı dar ettiler... Bir Bilal için bin bedel ödedi sahabe...kan kusstu sahabe...günümde Gazzeye sahib çıkanlar da büyük bedeller ödeyecektir...Bari Bilaller görse hür olmaları için sahabenin ödediği bedelleri...Karabağ kurtulsun diye ne acılara katlandık...Bari karabağlı görse bu ödenen bedelleri ve teşekkür etse...ah insan nankör kimse kimseden teşekkr beklemesin...Kibirliyse Karabağlı Biz kurtardık bizi der geçerler... Ben kaç fakiri fakirlikten kurtarmak için ne acılar gördüm hiç teşekkür ve dua da alamadım insan nankör... Evet...Fedakar insan ol.Kedi tırmaladı arı soktu onlara fedakar oldum diye...Kardeşlerim de fedakarlığımdan zarar gördüklerini söylediler...Fakirlikten kurtar birini ama teşekkür bekleme...Adnan menderes de dar ağacında can verdi...bu vatanı gerçek sahiblerine kazandırmak uğrunda...Allah için fedakar ol cenneti kazanırsın...namazı da Allah için kıl fedakarlığın Allah için mi.Zenginle Karunun farkı bu.Hayvanı da sev...sevgin Esmaya kulluksa...hayvan da nanköör inan ise ondan nankör...sahibi olan Allahı razı etmek olsun niyetin insana hayvana iyilik ederken .İyiler düşmanlıdır peygamber iyiydi ve düşmanlıydı.vefatıyla nesli yok edildi...Arab ırkı değil her kavim peygamberine büyük zararlar verdi....Tufan verdi Allah Nuh kavmine nankörlükleri yüzünden...Arıyı camdan kurtarmak amacın olsa arı seni yanlış algılar ve sokak her peygamberi kavmi arı gibi soktu...Kurtarmak istediysem bir fakiir fakirlikten bir uyuyanı uyandırdıysam uykdan uyandırdım diye düşmanları arı gibi soktu ve onlar da geçmiş lsun bu bizim yüzümüzden demedi...fedakar olma ...vey ancak cennet için fedakar ol... Nanköy olan .uyan işte ayet işte sünnetullah:Nahl/112: Allah bir şehri örnek verdi: (Halkı) Güvenlik ve huzur içindeydi, rızkı da her yerden bol bol gelmekteydi; fakat Allah’ın nimetlerine nankörlük etti, böylece Allah yaptıklarına karşılık olarak, ona açlık ve korku elbisesini tattırdı. İnsan, rabbine karşı pek nankördür. Şüphesiz buna kendisi de şahittir; O, aşırı derecede mal sevgisine kapılmıştır. (Adiyat/6-8) işte ayetlerin efsiri... Burada “insan” kavramıyla genel olarak insan türünün kastedildiği, çünkü bütün insanlarda bu tür olumsuz özelliklerin az çok bulunduğu belirtildiği gibi (bk. İbn Âşûr, XXX, 502-503), özellikle hidayetten nasibini alamamış insanların söz konusu olduğu da söylenmiştir. Râzî, bu ikinci yorumun çoğunluğun görüşü olduğunu belirtir (XXXII, 67). Bu âyetler, söz konusu insanların tabiatlarına yerleşmiş bulunan Allah’ın nimetlerine karşı nankörlük, kadir bilmezlik, mal biriktirmeye düşkünlük ve nimetin şükrünü yerine getirme vecîbesini umursamama gibi olumsuz özellikleri ortaya koymaktadır. 6. âyetteki kenûd kelimesinin bir hadiste şöyle açıklandığı rivayet edilir: “Öyle bir nankördür ki yalnız başına yer, kölesini döver, malî görevlerini yerine getirmez” (Taberî, XXX, 180). 7. âyet insanın kendisinin de bu nankörlüğünün farkında olduğunu, buna bizzat kendi vicdanının da tanıklık ettiğini belirtmektedir. Âyete “Şüphesiz buna Allah şahittir” mânası da verilmiştir (Taberî, XXX, 180). Bu takdirde âyet Allah’ın verdiği nimete karşı nankörlük edenler için bir uyarı anlamı taşır. Fakat birinci mâna bağlama daha uygundur. Âyete ayrıca “Nankör kişi âhirette kendi aleyhine şahitlik edecektir” şeklinde de mâna verilebilir (Elmalılı, IX, 6021). “Mal” diye tercüme ettiğimiz 8. âyetteki hayır kelimesini Râgıb el-İsfahânî, “akıl, adalet, fazilet, faydalı nesne gibi genellikle insanların rağbet ettiği şey” şeklinde tarif etmiştir (Müfredâtü’l-Kur’an, “hyr” md.). Eski Araplar’da kelime sıklıkla “mal” ve özellikle “at” anlamında kullanılmaktaydı. Burada “çok mal, servet” mânasında kullanıldığı anlaşılmaktadır.(Kur’an Yolu Tefsiri Cilt:5 Sayfa:672-673) Nanakörler ve kötülerin yeri ahirette cehennem...Fedakarların yeri cennet ama cennetin sahibi içinse fedakarlığı... |