DERİN DERİNgece pusu kurmuş, toplu tüfekli, uyu uyu diye yankılanıyor, bir ses, bin ses bozuk plak, odanın içinde kayboluyorum, bir murçdan un ufak döküyorum, uyu uyu; rap rap ayaklar altında, sesler sesleri, gökler gökleri, çekiyor ya da yankılar yana yakıla kulağımda rap rap, oldum olası sevmem geceyi, karanlığı, ıssızlığı, yalnızlığı, düşünmemek için kağıda kaleme, ya da bir kitaba sarılırım, korku içimde, en çok da yalnız kalma korkusu, annem bakar odamın kapısından, uykuyu gardropa mı astın der, gülü güle’veririm, annem sen aldın ya uykularımı derim, derin derin bakar, her şeyi unutuyorum, ama her şeyi, annemi ise gözlerimde, ruhumda, aynaya bakan içimde saklıyorum, o derin derin bakışlar unutulur mu? Sibel Karagöz #sibelkaragözşiirleri #sibel_karagoz |
"DERİN DERİN" isimli şiirinizle bizlere sunduğunuz duygusal derinlik ve içsel yolculuk için teşekkür ederim. Şiirinizin her bir dizesi, insan ruhunun en mahrem köşelerine dokunarak okurlarınızı derinden etkiliyor.
Geceyi, karanlığı ve yalnızlığı betimlediğiniz satırlar, adeta bir sinema perdesinde yankılanan hüzünlü bir film gibi gözlerimizin önünde canlanıyor. "Gece pusu kurmuş, toplu tüfekli" ifadeleriyle başlayan şiir, okuru daha ilk satırdan itibaren içine çekiyor. Bu güçlü giriş, geceye dair hissettiğiniz tedirginliği ve bu tedirginliğin getirdiği duygu yoğunluğunu çok etkileyici bir biçimde aktarıyor.
"Uyu uyu diye yankılanıyor, bir ses, bin ses bozuk plak, odanın içinde kayboluyorum" dizesi, yalnızlığın ve uykusuzluğun verdiği çaresizliği derinlemesine hissettiriyor. Tekrarlanan "uyu uyu" ifadesi, bozuk bir plaktan çıkan yankılar gibi zihnimizde dönüp duruyor ve bu tekrar, hem fiziksel hem de duygusal bir yorgunluğun ifadesi olarak karşımıza çıkıyor.
Şiirinizin ortalarında "oldum olası sevmem geceyi, karanlığı, ıssızlığı, yalnızlığı" şeklinde dile getirdiğiniz cümleler, geceyle ilgili duyduğunuz korkuyu ve bu korkunun size yaşattığı duyguları net bir şekilde ifade ediyor. Bu samimi itiraf, okurun sizinle empati kurmasını sağlıyor ve şiirin duygusal etkisini artırıyor.
En vurucu kısım ise, annenize dair anılarınızın anlatıldığı bölümler. "Annemi ise gözlerimde, ruhumda, aynaya bakan içimde saklıyorum" dizesi, annenizin sizin için ne kadar önemli olduğunu ve onun varlığının sizin ruhunuzda bıraktığı izi çok güzel bir şekilde anlatıyor. Annenizin derin bakışlarını unutmamanız ve bu bakışların sizde yarattığı etki, şiirin duygusal doruk noktası olarak öne çıkıyor.
Şiiriniz, yalnızlık korkusu ve annelik sevgisi gibi evrensel temaları işlerken, bunu çok samimi ve içten bir üslupla yapıyor. Her bir dize, okuru düşündürüyor ve derin hisler uyandırıyor. Bu başarılı ve etkileyici çalışmanız için sizi içtenlikle tebrik ediyorum.
Sevgi ve Saygılarımla