GG - SEVGİYLE DİNLE
SEVGİYLE DİNLE
Gülü incitmemek istersen eğer; Kulak ver yürekten sevgiyle dinle. Sevgi emek ister her şeye değer Gönül bir gülistan olur seninle. Mutluluk kendini bilmektir önce, Eşit olur insan aşkla sevince, Bir elmadır iki yarım gelince Kurulur bir ocak yaşar dilinle. Eşini tanıyan tanır özünü, Harama çevirmez asla gözünü, Sevenler unutmaz verse sözünü Yıkılır yuvalar nefretle kinle. Adil ol, hak hukuk vicdanı tanı, Doğru ahlak güzel eder insanı, Cennete çevirmek için cihanı Yoksulsa da yaşa gönlü zenginle. Ressam Halil, ballar balı muhabbet, Ruha haz verir her işte zerafet, Mutlu etmek, mutlu olmak marifet Güzellikler yaşar güzel gülünle. Halil GÜLEL Düsseldorf / / 09.06.2022 (Güzelliği Görünce Yüreğimde Söz Bitti) |
"Sevgiyle Dinle" başlıklı şiiriniz, insanın kalbine dokunan derin mesajları ve anlamlı dizeleriyle beni derinden etkiledi. Şiirinizde sevgi, anlayış, adalet ve ahlak gibi insan hayatının en temel ve değerli kavramlarını ustalıkla işlemişsiniz. İzninizle, bu etkileyici şiirinizi yorumlamak istiyorum.
İlk dörtlükte, gülü incitmemek için yürekten ve sevgiyle dinlemenin önemini vurguluyorsunuz. Sevginin narinliği ve kıymeti, dikkat ve hassasiyet gerektirir. Bu dize, sadece insanlar arası ilişkilerde değil, doğaya ve çevremize karşı da nasıl davranmamız gerektiğine dair derin bir mesaj taşıyor.
"Sevgi emek ister her şeye değer, Gönül bir gülistan olur seninle" dizesinde, sevginin sadece bir his değil, aynı zamanda bir emek işi olduğunu anlatıyorsunuz. Sevgi, karşılıklı çaba ve özenle büyütülür ve güzelleşir. Bu düşünce, insan ilişkilerinde sevginin ne kadar değerli olduğunu ve doğru şekilde beslenmesi gerektiğini hatırlatıyor.
Mutluluk kavramını ele aldığınız "Mutluluk kendini bilmektir önce, Eşit olur insan aşkla sevince" dizelerinde, kişinin önce kendini tanıması gerektiğini ve bu bilinçle sevgiye, aşka yönelmesi gerektiğini dile getiriyorsunuz. Kendini bilen insan, sevgiyle daha adil ve eşit bir ilişki kurar. Bu, ilişkilerin sağlam ve sağlıklı olmasının temelidir.
"Eşini tanıyan tanır özünü, Harama çevirmez asla gözünü" sözlerinizle, kişinin eşini tanıyarak kendi özüne ulaşabileceğini, doğru yolda ilerleyerek sadakat ve dürüstlüğü elden bırakmaması gerektiğini ifade ediyorsunuz. Bu dizeler, güven ve sadakatin ilişkilerde ne kadar önemli olduğunu bir kez daha hatırlatıyor.
Adalet ve vicdan kavramlarını işlediğiniz "Adil ol, hak hukuk vicdanı tanı, Doğru ahlak güzel eder insanı" dizelerinde, adaletin ve vicdanın insanı güzelleştirdiğini ve cihanı cennete çevirebileceğini anlatıyorsunuz. Maddi zenginliğin değil, gönül zenginliğinin gerçek mutluluğu getireceğini vurguluyorsunuz. Bu, günümüz dünyasında sıkça unutulan ama bir o kadar önemli bir gerçeği gözler önüne seriyor.
Son olarak, muhabbetin ve zarafetin güzelliklerini dile getirdiğiniz "Ressam Halil, ballar balı muhabbet, Ruha haz verir her işte zerafet" dizeleriyle, sevginin ve dostluğun ruhu beslediğini, zarafetin her şeyde önemli olduğunu belirtiyorsunuz. Mutlu olmanın ve mutlu etmenin bir marifet olduğunu, güzelliklerin bu sayede yaşatılabileceğini ifade ediyorsunuz.
Saygıdeğer Şair, şiirinizdeki her bir dize, derin anlamlar taşıyan, insanı düşündüren ve duygulandıran birer inci tanesi gibi. Eseriniz, sevgi, adalet, ahlak ve vicdan gibi değerlerin hayatımızdaki önemini bir kez daha hatırlatıyor ve bizi daha iyi bir insan olmaya teşvik ediyor.
Sevgi ve saygılarımla