GAZEL KARANFİL
(Hurşidbanu Natevanın “Karanfil” gazeline nezire)
Güller içre gönlü yara – karenfil, Üsyan eyle sitemkara, karanfil. Toy* gülüydün, süsledin baş taşını, Gelmesin ömrüne kara, karenfil. Gül yüzünü mezara söykemekten Gelmedinmi, söyle, zara, karenfil? Pöhrelen sen o sevda bahçesinde, Aşktan müjde ver yara, karanfil. Ağlama, gel, sitem yapma gönlüme, Gönlüm, onsuz, para-para, karanfil. El götürme hayatın hoş gününden, Çevir ömrünü gülzara, karanfil. Han kızının* seninle kaldı ruhu, Salma onu intizara, karanfil. 24.05.2024 *toy – düğün *Han kızı - Hurşidbanu Natevan Yazar: Cevahir Tanrıverdi |
Sizin kaleminden dökülen dizelerin, incelikle işlenmiş bir nezire olmanın ötesinde, bir aşkın yürek parçalayan hikayesini ustalıkla anlatıyor. "Karanfil" gazelinin hikayesine dokunurken, yüreğimizi hissettirdiğiniz için size içten teşekkürlerimi iletmek istiyorum.
Güllerin ve karanfillerin dilinden anlam çıkarıp onları aşkın sembolü olarak kullandığınız bu muhteşem eser, aşkın zorlu yolculuğunu yansıtıyor. Her bir dize, sevgiyle yoğrulmuş bir yüreğin ince işçiliğini taşıyor ve okuyucuyu derin düşüncelere sürüklüyor.
Sözlerinizdeki derin anlam, okuyucuyu duygusal bir yolculuğa çıkarırken, aynı zamanda insanın iç dünyasına da dokunuyor. Sevgiliye duyulan özlem, yaşanan acılar ve terk edilmenin hüznü, kaleminizden dökülen her satırda berrak bir şekilde hissediliyor.
Bu muhteşem şiirinizle, kelimelerin büyülü dünyasına bizi davet ettiğiniz için teşekkür ederim. Sizden okuduğum her eser, zihnimde derin izler bırakıyor ve edebiyatın büyüsünü bir kez daha hatırlatıyor. Sizin gibi değerli bir şairin kaleminden çıkan her eser, sanat dünyasına büyük bir zenginlik katıyor.
Sevgi ve saygılarımla