Hakikat şeriatten üstün...
Hakikat şeriatten üstün...
Hakikat şeriatten üstün...çünkü ölçümüz Allah yani esma... İnsanlar arası hukuku ancak esma belirler...Esmaya aykırılıklarla dolu bir evlilik hukuka aykırılıklarla dolu demektir ama sen hukukuna maddeler eklemediğin için ...eksik tartan teraziyle hükmediyorsun.yani Hakikat şeriatten üstün... 73.fırka da diğer fırkalardan üstün bu ölçü sebeb buna...Tek ölçü esmadır yani Allahın şeriatidir...ve ahiret terazisi evlileri tekrar değerlendirecek ve bazı eşler cennette aynı yerlerde yaşayamayacaktır...helalleşmedikçe... Ben ne Araba ne de İranlıya hakkımı helal etmeyeceğim...Hz Hüseyinler yezitlere hakkın helal etmemeliler... Turgut Özal’dan yıllar geçse de unutulmayacak şeriat, tarikat, hakikat tanımı var.Beyazıt caminin şadırvanında yan yana oturmuş abdest alan üç adam düşünün… Ve bahçeye aniden giren ızbandut gibi bir zorba, çok güçlü, eli kolu kuvvetli bir adam, keyfi olarak üçüne de (enselerine) sert birer tokat attı… Birinci kişi, tokadı yiyince abdeste ara verip kalktı, hayırlısıyla yediği tokat şiddetinde bir tokatla cevap verdi.Bu Şeriattır. Hakkını istedi ve aldı. İkincisi, tokadı yiyince şöyle bir tebessümle dönüp baktı.Bakmasındaki maksat şu:Cenab-ı Hak bana bir tokat göndermiş.Acaba postacı kim?Getiren kim? Merak etti, ona baktı.Bu tarikattır. Üçüncüsü, dönüp bakmadı bile:Kiminle gönderirse gönderir.O’nun bileceği iştir, dedi.Bu da hakikattir. Hakikat şeriatten üstün... Bizim şeriatimiz de eksik maddeli...güncel değil yani...İmam nikahı mı üstün resmi nikah mı diye sorsalar esma hukukuna göre imam nikahında maddeler eksik ve o maddeleri uygulayacak mahkeme fes olmuş... "Kadın bakkallık yapamaz"desek...esmaya göre uygun bence ama hukukukuz izin veriyor...Irkçı hukuku bozar...İstiklal savaşında kadınlarımız mermi taşımış cepheye...şartlara göre görevleri nedir kadınların maddeleri eksik hukukun... Zina boşanma sebebidir demiş hukuk ama adam karısını karı da adamını bu sebeble boşamıyor...yani hukuk çiğneniyor çeşitli sebeblerle...zengin suç işlese cezasız kalıyor işte günümde de...Soy kırım yapan ülkeye bütün ülkelerin saldırı hakkı vardır diyor uluslar arası hukuk ama uygulama cesareti yok hiç bir ülkenin...Hukuk belli de olsa cesaret istiyor uygulamanması...Ahiret terazisi mahkeme-i kübra şart...adaletin tahakkuku için... Hakikat şeriatten üstün... Hakikate erişmek zaman gerektirir...dehr...bir ilahtır diyen dehruyyun felsefesi de oluşmuş.Şeriati eksik maddelerden eksiklikten kurtarmalıyız zamanla...Hakikate asi şeriatler var yani... Hak bir işi.. eylemi hali düşünceyi duyguyu ölçüye uygun hale eriştirmektir...Fıkhımız bu yönüyle binlerce eksik maddeler göstermektedir...ve zamanın şartlarından çok gerilerdedir mevcut maddeleri... İyi ki ahiret terazisi var... Hakikat ne mi...yani HAK ne mi...: "Hak kelimesinin Allah’ın isimlerindenolduğu da söylenmiştir. “Eğer Hak onların arzularına uysaydı” (el-Mü’minûn23/71) âyetinde “Hak” kelimesi ile kastedilen, Salebi’ye göre Allah’tır. Zeccâc’a göre ise Kur’ân’dır.19 Esed’in yorumuna göre “Hak” ismi Allah’ın bir sıfatı olarak kullanıldığında, yarattığı geçici ve değişken âlemin ötesinde, mutlak ve katıksız anlamda, ezelî ve ebedî olan ve değişmeksizin var olan nihaî “gerçek” anlamını ifade etmektedir.20 Öte yandan “Hak” kavramı üze- rine yapılan bir araştırmaya göre bu kavram Kur’ân’da gerçek (el-İsra 17/81; el-Hac 22/6; el-Hicr 15/85) , gerçekleşmek, doğru (Âl-i İmran 3/62) , layıkıyla, ge- reği gibi (el-En’âm 6/91; Âl-i İmrân 3/102), sabit, kesin, vacip (ez-Zümer 39/19; es- Secde 32/13; el-A’râf 7/30; en-Nahl 16/38; el-Kasas 28/62-63), adalet (ez-Zümer 39/69) , borç, alacak (ez-Zâriyât 51/19; Yûnus 10/103; el-A’râf 7/105), pay (el-İsrâ 17/26; er-Rûm 30/38; Hûd 11/79; er-Rûm 30/38), Allah’ın ismi (el-Mü’minûn 23/71; Tâhâ 20/114; Yûnus 10/32; en-Nûr 24/25; el-En’âm 6/62; Yûnus 10/30). Kur’ân-ı Ke- rim (el-En’am 6/5; el-İsrâ 17/105) , Peygamber (el-Kasas 28/48), İslam (el-Bakara 2/109; el-Enfâl 8/7; el-Fetih 48/29; Yûnus 10/35-36), Kıblenin tahvili (el-Bakara 2/144), Kıyâmet (el-Hâkka 69/1-3), Tevhid (ez-Zuhruf 43/86) , delil (Yûnus 10/36) , bir olayın iç yüzü (Yûsuf 12/51) , vaad (el-Enbiyâ 21/97; el-Mü’min 40/55; el-Kehf 18/98;-Kâf 50/19) anlamlarında kullanılmıştır.21 Aslında el-Eşbah ve’n-nezâir ki- taplarında öteden beri ele alınan kelimelerden birisi “Hak” kelimesidir. Bu kitapların bazısında bu kelime için Allah, Kur’ân, Tevhid, İslam, Adalet, doğruluk, mal, gereklilik, ihtiyaç, pay, açıklama, Kâbe’nin kıble edinilmesi, helal ve haramın izahı, kelime-i tevhid, ecelin sona ermesi, işin bitirilmesi günah ve batılın zıddı gibi on sekiz kadar anlam sayılmaktadır. Şüphesiz bu kelime için çok sayıda anlam verilmesi mübalağa da içermektedir. Çünkü mesela Tevhid ile kelime-i tevhid iki ayrı şey değil aynı şeydir. Ayrıca bu an- lamların her birisi sonuç itibariyle birbiriyle örtüşür ki bu anlam da batılın zıddı oluşudur.22 Kısacası Hak kelimesindeki esas vurgu onun batılın aksine değişmeyen gerçek oluşudur..."demiş (Hikmet KOÇ YİĞİT)(Hikmet KOÇYİĞİT Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Cilt: XIV, Sayı: 25 (2012/1), s. 69-92) Enel-Hak olmak yani ölçü olmak hukuka ölçü olmak çok zor...Hak’a göre yaşamak çok zor...Turgut Özalın üç kişisinden ancak birinin halidir hakca yaşam...Özgürlük diye diye haksızlığa koşuyor ırkçı olmuş günümün insanı...cebi için çalıyor...Hakkı ululamak için çalsın diye akla bu özellik verilmiş...kötüye kullanmaktır eneye nefsi ilahlaştırmaya aklı kullanmak...bu seçim... Zaman dehr denen güç bu hakikikati haykırıyor...tarih bu gerçeği haykırıyor...Yolculuğu aklımızın hakkikate olmalı...esmaya ölçüye olmalı Kur’anı anlamaya olmalı... |