ışık saçan güneşsin atatürk
ışık saçan güneşsin atatürk
adın geçer her yerde ruhumuza işlemiş sevgin sen başkomutanım sen başögretmenimsin şerefle anarım ismini seninle dogacak yeni nesiler ışık saçan güneşsin atatürk senle var oldu bu ülke atam yediden yetmişe minnettarız sana yolun bize ışık oldu gösterdigin hedefte yürümek bize onur verir sen ebediyen var olacaksın ışık saçan güneşsin atatürk 04 13 24 11 2020 şiir:Mustafa Seven Kalp |
Mercel Sauvage (Gazeteci) "Mevcut rütbelerin hepsini kaldırdığı bir memlekette, bu adam, bütün rütbeleri, kazanmıştır. O memlekete, bulabilecek en şerefli isim Ona verilmiştir."
Claude Farrer / Fransız Edibi "O, yüce bir dağa benzer. Eteğinde yaşayanlar bu yüceliği fark edemezler. Bu dağın azametini kavrayabilmek için, Ona çok zaklardan bakmak gerekir."
Observer "Çağımızda hiçbir isim Atatürk'ün adı kadar büyük saygı yaratmamıştır."
Winston CHURCHILL İngiltere Başbakanı, 1938 "Kurtuluş savaşı Türkiye'yi kurtaran, Savaştan sonra da Türk Milletini yeniden dirilten Atatürk'ün ölümü, yalnız yurdu için değil, Avrupa için de büyük kayıptır. Her sınıf halkın O'nun ardından döktükleri içten gözyaşları bu büyük kahraman ve modern Türkiye'nin Ata'sına değer bir görünümden başka bir şey değildir."
Afgan Kralı Emanullah HAN "O büyük insan yalnız Türkiye için değil, bütün doğu milletleri için de en büyük önderdi."
Kopenhag-Nasyonal Tidende "Atatürk, yirminci asrın en büyük gerçeğini yaratan adamdır."
Libre Belgique gazetesi "Milletine bu kadar az zamanda bu ölçüde hizmet edebilen tek devlet adamı Atatürk'tür."
Çin Basını “Atatürk, bütün Asya kıtasının Ata'sıdır.”
Çin Basını “Biz Çinliler, hepimiz bu yasa katılıyoruz. Zira büyük bir milletin, çok sevilen Büyük Ata'sının ölümü, yalnız Türkiye için değil, aynı zamanda bizim kıtamızda ve bütün dünyada büyük bir boşluk bırakmaktadır.”
Bayan Sucheta KRIPALANI Hint Parlamento Heyeti Başkanı
"Atatürk, yalnız Türk Milleti'nin değil, özgürlüğü uğruna savaşan bütün milletlerin önderiydi. O'nun direktifleri altında siz bağımsızlığınıza kavuştunuz. Biz de o yoldan yürüyerek özgürlüğümüze kavuştuk."
Nya Dagligt Gazetesi "O olmasaydı modern Türkiye olmazdı. O'nun sayesinde Türkler, O'nun olağanüstü eserini izleyebilecekler ve zaten dünyaca pek yüksek olan onurlarını daha fazla yükseltebileceklerdir."
The Japon Chronicle "Yüzyıldan beri Küçük Asya'nın çıkardığı en büyük lider."
Atamız için dünya basını ve devlet Başkanları tarafından söylenen yazılanları böyle saymakla bitmez, onu rahmet minnet ve şükranla anıyor, ruhu şad makamı cennet olur inşallah, sizi de tebrik ediyorum. Saygılarımla.