Delindi yer gök masmavi oldu Evler ovalar dağlar yerle bir oldu Perişan oldu millet yardıma muhtaç oldu Rakamları bilinmeyen şehitler oldu Ele güne minnet eden yiğitler oldu Maraş’ta görülmeyen şeyler oldu
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DEPREM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DEPREM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Her ne kadar bazıları Deprem Allah'tan geldi deseler de depremin o şekilde oluşmasının yaşananların asıl sebebi, olmadığını aslında gün gibi biliyorlar, ancak sorumluluğu almamak için de olayı çarptırmaktan hiç de geri durmuyorlar Elbette depremin olması Yüce Yaradan'ın kudreti dahilindedir. Ama göz ardı edilen depremin dünyanın her yerinde olduğu halde bizde neden bu denli can kaybına sebep olmuş olmasıdır. Olaya esas bu noktadan bakmak gerekmez mi? Basına verilen bilgilere göre bu noktadan bakıldığında ise: Yapılan binaların malzemesinin, çalınmış olması, yapımı tamamlanan binaların gerekli kontralarının yapılmamış veya usulen yapılmış olması, ve yine bu binaların maliyeti düşsün diye uygun olmayan zeminlere (bataklık veya nehir yataklarına) yani uygun olmayan yerlere yapılmış olmasına bağlı olarak o zayiatların verilmiş olduğu gün gibi ortadadır. O tür açıklamaların yapılmasının ise sorumluluktan kurtulmak ve bu ihmalleri gözlerden kaçırılmasına yönelik olduğu yazılıp çizildiği artık gizlenememektedir. Neyse şiire gelince bu kısa az ve öz ama sorunu ortaya koyan anlamlı dizelerdi bu dizeleri ve değerli şairi tebrik ediyor, kabul buyurursanız kendi sayfamda yayınladığım "Maraş (Pazarcık) Depremi Ardından" isimli şiirimden bir iki dörtlük ile eşlik etmek selamlamak istedim.
Maraş (Pazarcık) Depremi Ardından ............... Molozlar, dağ gibi altında canlar Acep neye bedel dökülen kanlar Fay hattına evleri diken insanlar Urfa Antep ağlıyor, Millet ağlıyor Gel gör! kuralsızlık nasıl dağlıyor
Elbistan toz gibi, yerle bir olmuş Ne bir can ne de ev dikili kalmış Cıvıl cıvıl damları hayalet olmuş Antakya’m ağlıyor, Millet ağlıyor Gel bak tutarsızlık, nasıl dağlıyor...
Kaleminiz daim ilhamınız bol olsun. Nicelerine diyor esenlikler diliyorum. Saygı ve sevgilerimle şiirde kalınız diyorum. Selamlar.
Olaya esas bu noktadan bakmak gerekmez mi? Basına verilen bilgilere göre bu noktadan bakıldığında ise:
Yapılan binaların malzemesinin, çalınmış olması, yapımı tamamlanan binaların gerekli kontralarının yapılmamış veya usulen yapılmış olması, ve yine bu binaların maliyeti düşsün diye uygun olmayan zeminlere (bataklık veya nehir yataklarına) yani uygun olmayan yerlere yapılmış olmasına bağlı olarak o zayiatların verilmiş olduğu gün gibi ortadadır. O tür açıklamaların yapılmasının ise sorumluluktan kurtulmak ve bu ihmalleri gözlerden kaçırılmasına yönelik olduğu yazılıp çizildiği artık gizlenememektedir.
Neyse şiire gelince bu kısa az ve öz ama sorunu ortaya koyan anlamlı dizelerdi bu dizeleri ve değerli şairi tebrik ediyor, kabul buyurursanız kendi sayfamda yayınladığım "Maraş (Pazarcık) Depremi Ardından" isimli şiirimden bir iki dörtlük ile eşlik etmek selamlamak istedim.
Maraş (Pazarcık) Depremi Ardından
...............
Molozlar, dağ gibi altında canlar
Acep neye bedel dökülen kanlar
Fay hattına evleri diken insanlar
Urfa Antep ağlıyor, Millet ağlıyor
Gel gör! kuralsızlık nasıl dağlıyor
Elbistan toz gibi, yerle bir olmuş
Ne bir can ne de ev dikili kalmış
Cıvıl cıvıl damları hayalet olmuş
Antakya’m ağlıyor, Millet ağlıyor
Gel bak tutarsızlık, nasıl dağlıyor...
Kaleminiz daim ilhamınız bol olsun.
Nicelerine diyor esenlikler diliyorum.
Saygı ve sevgilerimle şiirde kalınız diyorum.
Selamlar.