İbn-i Teymiyenin fikirleri Kur'anı arab kültüründen kıymetsizliğe düşürdü.
İbn-i Teymiyenin fikirleri Kur’anı arab kültüründen kıymetsizliğe düşürdü.
İbn-i Teymiyenin fikirleri Kur’anı arab kültüründen kıymetsizliğe düşürdü.İlahiliği yok oldu Kur’anın Esmadan ilimden koparıldı İbn-i Teymiyenin fikirleri Kur’anı arab kültüründen kıymetsizliğe düşürdü. Zani mi değil mi hocamız diye merak ediyoruz Mürted be hocaların çoğu.Her şeye "BİT’AT"diyen ilme rahmete hikmete cihada mürted...asi ve tevbesiz asi... İslam alimi İbni Teymiyye tasavvufu kesinlikle kabul etmeyip, bunun bir hatalar zinciri olduğunu savunuyor İmam Gazali tasavvufla ehl-i sünneti barıştırdı ve İslam tasavufu oluştu.Slah bile muvahhidin elinde faydalıya dönüşür.tasavvuf da faydalıya dönüşmüştü. İbn Teymiye ve onun talebesi İbn Kayyim el-Cevziyye, kendi devirlerinde gördükleri bazı suistimalleri esas alarak, bu konuda bazı şeyler söylemişlerdir. Zararlı mutasavvuflar hep vardır...günümüzde de erkeklik organına yatet okuyan mutasavvıflar var...eksiğin ilimsizin takvasısız elinde tasavvuf da zararlı hale dönüşüyor.Kur’an da . Kimyasal mantıktan aciz akıllar vicdanlar Hz Ademden beri İslamı ilmi hikmeti zararlılaştırdılar.Din ilim tasavvuf Kur’an tektir.ve cahilin müşrikin kibirlinin elinde zararlılaştı hz Ademden beri...ve peygamberler sık sık geldiler... Son peygamber geldi artık müceddidler sık sık gelerek ilmi dini tasavvufu felsefeyi faydalılaştırdılar.biri de Gazali... Başkasının noksanlıkları bizi fazla ilgilendirmemelidir. "Allah, bir kimseye hayır murat ederse onu kendi kusurlarıyla meşgul eder." mealindeki nebevî irşat rehberimiz olmalıdır.Yeni müceddidlere tabi olalım. Peygamberlerin öğütlerinde ki önerilen mantık belli.o mantıkla euzumuzu süsleyelim ... Orucun mantığı eşini aşını haram kılıyor. çünkü kibre kul olan asidir.eş-aş...evlat kurbanlık olmalı...esmaya muvahhitliğe cihada köle olmalı.değilse haramdır o eş o aş...Müşriksin kibre köle edersen eşi aşı evladı...cehle değil ilme zulme değil rahmana esmaya köle et her emaneti... İbn Teymiye’nin cihad hakkındaki fikirleri Ehl-i sünnet’e uy maz... İbn Teymiye’nin halkı Moğollara karşı cihada teşvik et ti..."oğul İsa" "Hak Ali" gibi inançlar insanı merkeze oturtur Allahı ölçü olmaktan çıkarır.sünnete vahiy de ilimse eğer.Allah alimdir ilimden başka ölçü yok esmadan başka ölçü yok felsefe insanı ölçü seçer insan vicdanı insan aklı yeterli ölçüdür felsefeye göre.Laiklik deizm ateizm insan aklını vicdanını ölçü seçti...ilim din...Esmau-yı ölçü seçti...İnsanın iyisi var kötüsü var ölçü olmayı hakketmiyor.Esmanın iyisi kötüsü yok.ve değişmezdir bakidir.insan fanidir faniden ölçü olmaz değişenden ölçü olmaz...İbn-i teyiyeciler ilmi dini budadılar.Felsefeye yaklaştırdılar...İlim sınırsızdır.değişmezdir...vahiy de.ama nesh olur ayet...ayet ölçü sayılmamalı esma bakidir ölçü esmadır ancak.Nesh olan fani olan ayettir İslam değildir ilim değildir vahiy değildir... İbn Teymiyye, geniş manada Ehl-i sünnet dışında değildir. İbn Teymiyye nin Kelime-i tevhidi ifade ederek Müslüman olmakla beraber farzları, terk edenler ve günahları işleyenlere karşı gerektiğinde savaş, fetvası tartışmaya ve günümüz şartlarında yeniden ele alınıp yorumlanmaya açık bir fetvadır. eleştirilecek çok fikri var... Onları tekfir edenler, hadlerini aşan kimselerdir. Gerek İbn Teymiyye, gerek talebesi İbn Kayyım birer ilim adamıdır ve İslam’a hizmet etmişlerdir. ancak günümüzde bazı İbn-i teymiyeciler mürteddir...esmaya asidir.tevbesiz asiye zaten mürted denir... |
Ancak yazdığı kitaplar zaten çok yere yayılmıştı. İbn-i Teymiyyenin fikirleri geçersizdir. Son sözü muteberdir.