Gazetenin üçüncü sayfasına basmışlardı Bir ölünün son sözlerini.
Aynı sözlerdi gazetenin manşetini kaplayan Ve aynı gazete örtüyordu aynı kızın Yerde yatan cansız bedenini…
… / …
Kim zorladı küçük kız seni Bu yaşta beyazlar giymeye, Kim koydu seni bu -çürük tahta kokulu- tabuta, Kim sarıp sarmaladı kırılgan kalbini Birkaç parça eski çaputa…
Göster bana küçük kız Tam olarak neresi acıyor?
Paramparça olmuş kalbin mi aldı en büyük payı, Yoksa varlığından bihaber olduğun ruhun mu? Belki de körpeliğindi en çok kanayan…
Göster bana ki bir parça merhem olayım Yüreğinin kapanmaz yaralarına, Paylaş benimle ki bir damla ortak çıkayım Tek başına yüklendiğin ağırlıklara…
Suçlu kim küçük kız, Hangisi ya da hangimiz?
Kimler alıp götürdü senden büyük umutlarını, Kaç arsız girip çaldı hayatının parçalarını…
Söyle ki dünyada cezasını görsün bütün suçlular, Anlat ki beyazlar giymesin başka küçük çocuklar…
… / …
Kader idi kızın adı, kahpeye çıktı sonraları…
Sorarım şimdi kendime, Kader miydi Kader’in, resminin basılması Üstünü örten gazetelerin üçüncü sayfalarına…
Kader mi deniyordu yani Aynı gazetenin aynı kaderi gizlemesine…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KAHPESİN KADER şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KAHPESİN KADER şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Dile getirdiğin acıya ben de acı bir gerçeği getirdim caniki hüzzam aynı sayfada....kalemine bin sağlık
Duvar Dibi Ölümler...
Vakit,günün ikinci yarısını vuruyordu. Şehrin kenar mahallelerinden bir cami de Öksüzoğlu FERHAT’a,sela okunuyordu.... Aslında adı bir yerlerden aşinaydı.... Amma;Kim olduğunu bilemedim ya.. Yılın baharı,yazı,güneşi dururken, Soğuk kış günü,olacak şey miydi bu ? Bizimkisi öyle sıradan... Konuşuyoruz işte,havadan,su dan... Ne varsa sarıyoruz,boş bir makara Toplanmışız o kadim dostlarımazla, Masamızda fukaralık üstüne muhabbet... Seslendi yine o şom ağızlı gudubet, HEY...Duydunuz mu ? bre,millet... FERHAT emmiyeydi bu sukutu sela, Haydi ne durursunuz,koşun avluya... Meğerse dün gece,direnişleri tükenmiş, Bir duvar dibinde,bedeni buz kesmiş, Öyle naçar ve küskün,HAYATA VEDA ETMİŞ. Cesedini bulmuşlar bu sabah... Patlak bir sokak lambası altında. Öyleya,biz topyekün haddimizi biliriz, Garibler,bi kesler mezarlığında.... O’na da,üç beş küreklik yer eşeriz, Delikanlının hasıymış FERHAT, Yiğitler gibi gömer.... Sonrada paşa,paşa döneriz. Kim bilir.... Bundan sonra hangi duvar dibinde, Hangi sahipsizlerin naaşını alır, Yine bu mezarlık yollarına DÜŞERİZ.
Benim tarzım değil ama çok güzel bir konuyu işleyen çok güzel bir şiir kutluyorum ve dahada güzel şiirler yazacağınıza inanıyorum kendinize iyi bakın. Saygılar sevgiler her şey gönlünüzce olsun Ahmet YARDIMCI
Kaderin kaderi kanla yazılmış Böyle acı görülmedi dünyada Yemiş kurşunları yere serilmiş Böyle acı duyulmadı dünyada. Diye uzunca bir şiirim vardı onu hatırlattı daha sonra sizlerle paylaşacağım
Kader... çoğumuzun kendi kendimizi kandırdığımiz...avuttuğumuz.... zor zamanlarda sığındığımız... Yeri geldiğinde sövdüğümüz... bazen en yakın dost bazen en zalim düşman....olarak kurduğumuz... ...bir imge..bir hayal ..... Tebrikler
Hiç hesapta yoktu oysa kirletilmemiş umutlarının ve henüz hiç giymemişti eskimesin diye annesinin ona aldığı kırmızı pabuçları
Erken yaşta giydiği beyaz kefen daha doğmamış yarınlara gece kaldı. Yol ortasında yatarken cansız bedeni, hangi göz karşı çıkabilirdi bu anlamsız ölüme.
Acıyan yerini göster küçük kız bilirim ki merhem olamayacağım yüreğindeki kanamalara. Ama bil ne sen üzerine ölüm ilanı örtülen son kişi olacaksın ne de kader utanmasızca devam edecek seyrine.
acı bir hikaye ama çok iyi anlatılmış. ve yaşatıyor duyguyu gerçekten kahpe olan kader midir yoksa kaderi kahpeliğe zorlayan insanlar mıdır son satıra kadar sağlam tema tebrik ediyorum sevgiler
Bazen beceriksizliklerimiz,bazen aymazlıklarımız,bazen anlatamamak ve anlaşılmamak ve bazen ihanet atar insanı kıyıya,tolayıp kader yaparız,ya küfreder,ya taparız.Çok keskin tarif yapılamasa da kader aslında biraz daha farklı bir şey;ama,bu kahbe kader tanıdık geldi,çoğu yerde rastlamak mümkün.Kutladım Hocam güzel şiirini.Selam,saygı...
kutlarım sizi
sevgiler..