Dünden bugüneŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Kanuni Sultan Süleyman’dan Fransa’kralı Françesko’ya:
’’Ben ki, Akdeniz’in ve Karadeniz’in ve Rumeli’nin ve Anadolu’nun ve Karaman’ın ve Rum’un ve Dulkadir Vilayeti’nin ve Diyarbakır’ın ve Acem’in ve Şam’ın ve Halep’in ve Mısır’ın ve Mekke’nin ve Medine’nin ve Kudüs’ün ve bütün Arap diyarının ve Yemen’in ve daha nice memleketlerin ki, yüce atalarımızın ezici kuvvetleriyle,fethettikleri ve benim dâhi ateş saçan zafer kılıcımla fetheylediğim nice diyarın sultanı ve padişahı Sultan Bayezıd Hân oğlu Sultan Selim Han oğlu Sultan Süleyman Han’ım..Ben ki, kırk sekiz krallığın hakanı Kanuni Sultan Süleyman Han’ım.Senki, Françe vilayetinin kralı Françesko’sun.Sefirimden aldığım rapora göre; ’’Memleketinizde dans adı altında kadın erkek birbirine sarılmak suretiyle insanlar arasında oyun oynanmakta olduğunu işitmiş bulunmaktayım.Hemhudut olmaklığımız dolayısıyle iş bu rezaletin memleketime de sirayeti ihtimali müvacehesinde Name-i Hümayunum elinize ulaştığından itibaren derhal son verilmediği takdirde bizzat Ordu’yu Hümayunumla gelip men’e muktedirim!’’Rivayete göre, Kanuni’nin bu mektubundan sonra Fransa’da 100 sene dans yapılmamıştır. ----------------- Donanma, orduları yürürken muzafferen’’ ileri;Üzengi öpmeye hasretti garbın elçileri! O ihtişamı elinden niçin bıraktın da,Bugün yatıp duruyorsun ayaklar altında? "Kadermiş!" öyle mi? Haşa, bu söz değil doğru;Belanı istedin Allah da verdi... doğrusu bu ya----Mehmet Akif ERSOY!
Dünden bugüne
Ne güzel tesbit etmişti cennet mekan üstadımız Bir asır geçti aradan daha iyi mi halimiz ? Ol mübarek gür çınarı devirdik ellerimizle Susturuldu üç kıtaya şan veren can cihatımız Ne tarihten ibret aldık ne dehşetli belalardan Kaldı mı bir seda zafer müjdeleyen ezanlardan Kanun nizam yol dilendik azili can düşmanlardan Cellada aşık olmayı öğretti müfredatımız Ümitsizlik değil gayem,meşale yakmak niyetim Hükm etmiyor yüce Kur`an o mübarek hidayetim Bu yüzden perişan alem, perişan mazlum ümmetim Gelen vurdu giden vurdu çünkü yüz yildir yetimiz.... İslam`lan hükmeder isek ancak biter zilletimiz.......Mustafaoğlu İlyas |