Dinler birbirinin kopyasıdır...çünkü insan fıtratı aynı.
Dinler birbirinin kopyasıdır...çünkü insan fıtratı aynı.
Adam diyor ki İslam da ruhban sınıfı yok...Ruhban nedir evlenmeyen kendini dünyadan arındırmaya çalışan hiristiyanlar...aynı tepkileri verenler müslümanlar arasında da var yahudiler arasında da var...nirvanacılar da aynı tepkili dindarlardır... "Bizde şefaat yetkisi var"derler bu kesim...asalak yaşarlar bu kesim çünkü.Şefaat satın almak için toplum bunları besler...sanmayın bunlar Allah katında kamil insanlardır değiller...hilekarlar aslında...dinden cihadı atmışlar bunlar... Dinler birbirinin kopyasıdır...çünkü fıtrat aynı.avanjalistler mehdi konusunda şia ile örtüşür... Bu kamil sandıklarımız hangi dinde de olsalar "Mehdi beklerler"..."Allah nurunu tamamlayacaktır"diyen bu kesim...anlamıyorlar Allah toplumu kendilerinden de diğer sahtekarlardan da temizleyecek ve nurunu tamamlayacak...Bahar gelince kış her unsuruyla yok olur çünkü...gündüz gelince de gece her olumsuzluğu ile yok olur...evim olsun işim olsun çocuklarım olsun...silah önemsiz diyen gazzelinin başını yıkılan evi yardı...hala silahın öneminden bahseden yok...bu olmsuz gruh yok olmadan Allah nurunu tamamlamaz...sünnetullahtır Allahın nurunu tamamlaması...Olumsuz gruh siz yok olacaksınız "Allah nurunu tamamlarken"...sahabe silahlanmaya çok önem verdi...siz onların eylemlerine hallerine düşüncelerine duygularına asisisniz Mürtedsiniz...sakalla sarıkla kamil oldum sandınız kendinizi de insanlığı da kandırdınız... Mehdi beklentisi tembellik göstergesidir işte..."Allah nurunu tamamlayacak ama sizinle değil..."Kem aletle kemalat olmaz..." Dinler birbirinin kopyasıdır...çünkü insan fıtratı aynı. Kur’an Allah hz İbrahime Nemrudu musallat etti...der...hz Ademe tevbeyi öğretmek için şeytanı musallat etti hz Eyyuba şifayı öğretmek için hastalığı musallat etti hz Nuha tufanı musallat etti gemi sanatı öğrensin diye...Kamil sanma ey sakallı kendini...sadece hilecisin...Nuha benzemedikçe hz Musaya benzemedikçe hilecisin sadece...Kamil insanlar belli Kur’anda... Namazla oruçla hacla kamil olunmuyor...İşte gazzeli yaptığı evler yıkılırken başlarını yarıyor çünkü "Atlar besle"ayetine asiler...asiye kamil demeyelim...Silahları bitti silah depolayıncaya kadar sabırlı olmalıydılar...Hz Peygamberi Allah fakir buldu.hz Haticenin malıyla destekledi çünkü parasız dava gemisi yüzmez. Dinler birbirinin kopyasıdır...çünkü insan fıtratı aynı. "Her doğan İslam fıtratı üzeri doğar" ama anne -babası yahudi ise yahudi olur...Esma sudur etti bu varlık var oldu...İslama yönlendiricidir bu varlık da...ama şeytan hz Ademi saptırdı dedi Kur’an..."beşer şaşar" Dinler birbirinin kopyasıdır...çünkü insan fıtratı aynı. İlahi din esmadan sudur eden dindir...esmaya kulluktur...ancak.ama "Beşer şaşar"Dinler birbirinin kopyasıdır...çünkü insan fıtratı aynı.şaşmalar olsa da dinler birbirinin kopyasıdır...dinlere tepkiler üç aşağı beş yukarı aynıdır...Nirvanacıya muttaki demişiz...şefaatçi demişiz ve besliyoruz da...hiristiyanlar da "günahlarını çıkartıcı saymışlar ruhbanlarını...oysa "Hüküm tek ve tek Allahındır...şefaatin kaynağı sadece Allahtır...dilediklerini nasiplendirdi...şefaatçi bağımsız değil Allahtan Kur’ana göre...ama dünya üzerinde öyle şefaat algıları var ki her bir şefaatçi bir ilah sanarsınız...şirk oluşturan şeffat inançları var... Ve Şirk oluşturan mehdi inançları var dünyada...Mehdi Allahtan bağımsız değil... Dinler birbirinin kopyasıdır...çünkü insan fıtratı aynı. İnsan fıtratı dinleri koruyor aslında...her dindar grup bir kaç dini kıymeti korudu ve o kıymetler günümüze taşındı...ekmel insan bütün ekmellikleri barındırandır ancak...sakalı sarığı seçenler ekmel insandır deme.Nuh gemisizse eksiktir...eyup şafiye kul değilse sadece bir hastadır...Nemrut bile hz İbrahimi yener... Evet...İnsanın fiziki ve manevî yönünü ifadeeden fıtrat kavramı, Kur’an tasavvurunu ifade eden önemli kavramlarından biridir.Genellikle fıtrat, İslam dini esmanın sudurunun ürünüdür,yani esmaya kulluktur...İslam dini ilahi din... ilk yaratılış ve insanın dini kabul etme potansiyeli olarak yorumlanmış ve bunların değişmeyeceği üzerinde durulmuştur. Rum sûresinde geçen “halkullah” ile Nisâ sûresinde geçen “halkullah” terkiplerinin bulunduğu âyetler arasında bu çerçevede bağlantı kurulmuştur. fıtratın mahiyeti ile fıtratla ilgili âyetlerin birbiriyle ilişkilendirilmesi irdelenince ve fıtratın temel unsurları üzerinde durulunca. Akıl, sevgi, aşk, güzel şeylere ilgi duyma ve çirkinliklerden kaçınmanın, insan fıtratının temel bileşenleri arasında yeraldığı ortadadır."bilinmek istedi ve yarattı"esma sudur etti yani...her şeyin kaynağı Allah yani esmanın sudurudur...Dinler birbirinin kopyası olmaya mahkumdur.Fıtrattan sudur etti bütün dinler...Kimi ahiret önemli dedi kimi dünya da önemli dedi...acılar tokatlar geldi doğrular kendini kabul ettirdi.Yahudiler lanetli diyoruz ama Nükleri var...Gazzede evler müslümanım diyenlerin başına yıkılıyor...Neden...insan fıtratı aynı.su akar yolunu bulur...cihad ayetlerine mürtediz biz müslüman sansak da kendimizi..."Allah nurunu tamamlayacak ama bizimle değil...biz helaklık fıtratını bozmuş tevbesiz müslümanlar olmamalıydık...tevbesizlik şeytan hali çünkü... Sözlükte “doğru yolu bulmak; yol göstermek” mânalarına gelen hüdâ (hedy, hidâyet) kökünden türemiş olup “gerçeğe ulaşmak, doğru yolu bulmak” demektir. Terim olarak inançsız iken veya başka bir dine mensupken İslâm dinini esmaya kulluğu benimsemeyi ifade eder.Namaz oruç sakal sarık...dini yetmez insana...Gazzelinin başını kendi yaptığı evler yardı...bu acılar nedendir mi...insan fıtrata ve varlığın fıtratına asiyiz mürtediz.Nemrud hz İbrahimi yener...der fıtrat dini...esmaya kulluk dini... Dinler birbirinin kopyasıdır...çünkü insan fıtratı aynı...varlığın fıtratı aynı...esmanın sudurudur ölçü... "Acılar gerçeği buldurur bize"insanlar dinlerinin yanlışlarını acılarla değiştirir tevbe eder...hz Adem de hediye edilen cennete kurulmuştu ama "Yasak meyveye"de meyilliydi...Tufan var denilmişti hz Nuha hemen gemi için hazırlanmıştı...sakal sarık...oruç namaz... dini Nuha da kavmine de helak getirirdi... Dini değiştirme dini bozma...ırkçılık"egoculuk"sebebi iledir...yahudiler peygamberimizi kendi ırklarından değil diye reddettiler oysa esmaya kulluktur"ilahi din peygamberimiz de bunu öğretiyordu...Kutsal insan kutsal devlet...kim mi.esmaya kul olan insan kutsal ve o devlet kutsal...esmaya mürted insan bozguncudur...o devlet de taguttur... Dinler şirk ile esmadan Allahtan uzaklaşırlar....sıcaklığı eksi kırklara düşen ülkeler gibi...farklıdır her ülkenin dini de...ama dinler birbirinin kopyası olmaktan yine de kurtulamaz çünkü insan tarafından kabul görmezler değilse...ve İnsanın ise fıtrafı esma ölçülüdür.bu dinleri benzemeye zorlar...Şefaat mehdilik her dinde var farklı algılarda da olsa...işte Mürtedlik ne mi."Batıcı olduk"yani mürted olduk...Sömürgeci batıya imrendirdiler bizi...esmaya kulluktur ilahi din oysa... İslam dünyasında 200 yıldan beri dinini eleştiren eleştirene...bu kişiler haksız da değiller...9 yaşındaki kızları evlendiren bir doğu dünyası batı ile tanıştı.din yetersiz kaldı...çünk esmaya kulluktur din...sakal sarık namaz oruç dini yeterli de değildi...200 yıldır Nemrut hz İbrahime galipti...silahlıydı batı eziyordu sömürüyordu.yanlış yapmıştı İslam dünyası... Evet...Din değiştirme farklı sonuçlar doğuran muhtelif şekil ve şartlarda gerçekleşebilir. Samimi bir duygu ile kendi toplumunun dinî değerlerini reddederek başka dinlerde tatmin arayan bir kimse bu tecrübeyi yaşayabileceği gibi farklı bir din mensubu ile evlenmek isteyen kişi de zâhiren dinini değiştirebilir ve zamanla yeni dinini samimiyetle benimseyebilir. Din değiştirme hadisesini konu edinen din psikolojisi ve din sosyolojisi, bir dinden diğerine geçişin belli sebepleri olduğunu savunduğu için din değiştirmeyi, terkedilen veya tercih edilen din açısından değil insanın ferdî ve içtimaî ihtiyaçları noktasından inceler. Bunun yanında din adına konuşanlar da bir ilâhî kaynak-insan temasını vurgulamışlardır. Uzun ve karmaşık bir süreci gerektiren din değiştirmede kişinin etkilenimi duygusal mı yoksa entelektüel midir? Bazı sosyal bilimciler ferdin duygusal etkilenimini vurgulayan bir bakış açısı sergilerken bazıları da kişinin hakikat konusundaki duygu ve düşüncelerini değiştiren entelektüel faktörlerin varlığından söz ederler. Birinci grubun bakış açısı, bütün din değiştirenlerin aynı veya benzer süreçlerden geçtiği teorisi üzerine kurulmuş olup psikodinamik bir yaklaşımla din değiştirenlerin çocukluk boyunca ve din değiştirme hadisesinden hemen önce duygusal karmaşa yaşadığını iddia eder. İkinci gruba ait yaklaşıma göre ise din değiştirme, ferdî stresin ötesinde gerçeği açık ve kapsamlı bir şekilde anlamak için bilinçli bir incelemedir. Psikodinamik yaklaşım insanı din değiştirme eyleminde pasif görürken entelektüel yaklaşıma göre insan aktif ve müdriktir. Her iki yaklaşım da göz önünde bulundurularak din değiştirme olgusu için şu sebepleri zikretmek mümkündür: İnanılan dinin tatmin edici görülmeyişi, bu dini benimseyenlerin ve din adamlarının olumsuz tutumları, bilgi ve hayat tecrübesinin ilerlemesi, başka dine bağlı kişilerin olumlu davranışları ve hayatını böyle bir toplum veya çevrede sürdürme isteği, başka bir dine bağlı kimse ile evlenme, maddî çıkar sağlama, dinî telkinlerden etkilenme, şok bir etkiye mâruz kalma mürtedliğe götürmüştü bizi...Arablar işte Vehhabiliği seçti...şia zaten avanjalistlerle aynı kafadar...Nirvanacılıkla örtüştü bir çok tarikat ise...200 yıldır mürted olan olana...dinimiz tatmin etmiyor çünkü bizi..."İslam sizi geri bıraktı"yalanı da bu mmürtedleşmeye hız kazandırdı...Esmaya kul ol.İlaha kul olmak bu...ne batı da ne de doğu da kamil insan yetiştirecek bir din yok... Dinler birbirinin kopyasıdır...çünkü insan fıtratı aynı.esmaya kul olmayı seç..."atlar besle"ayetinin mürtediyiz suçluyuz de ey Gazzeli...ey İslam ülkeleri eksiklerinizi eleştirin esmaya kulluğa dönün din esmaya kulluktadır... Dinler birbirinin kopyasıdır...çünkü insan fıtratı aynı.batı da doğu da fıtratla kavgalı...esmaya kullukla kavgalı...ırkçı egocu bir dünya oluşmuş...din barış değil kavga sebebi olmuş...egocunun dini İslam değil çünkü...ırkçılık dünyayı cehennem etmiş... |