Ahh cevr-ü cefa etme yad elde dolaşan kim Sen güzeller güzeli belalara bulaşan kim Bana nispet yaparak muhannete ulaşan kim Erişilmez olmaya Kaf Dağı’na gidiyorsun - Ahh ulaşılmaz oldun aşıka yazıktır medet Çektirdiğin hasretlik garibe kazıktır medet İyimserlik göremem niyetin bozuktur medet Sanıyorum bunları bile bile ediyorsun - Ahh bozulmuş moralim halimi bilen olmuyor Gidenler gidiyor da geriye gelen olmuyor Sel olan gözyaşımı fark edip silen olmuyor Neyin peşindesin sen nasıl hesap güdüyorsun - Ahh sildin yüreğinden bende vefa tükenmiyor Zaman zaman artıyor hiçbir defa tükenmiyor Bende vefa sendeyse cevr-ü cefa tükenmiyor Farkında mısın şimdi sen de bedel ödüyorsun - Suat Zobu
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Cevr-ü Cefa şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Cevr-ü Cefa şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Artan hece zinciri dışındaki özellikleri farkemiştim. Defterdeki bazı hanımlar gibi salya sümük, "şurası da şöylemiş, burası da böyleymiş..." gibi yorum yazmak usulüme gelmedi. Bu yüzden nazireyi bile geri sildim. Anlaşmalı gibi görünmesin diye. İyiki de silmişim, topal kalacakmış ayak hecesinde. Nefis bir çalışma. Gurur duydum. Tekrar tebrik ederim abim. Saygılarımla...
Çok teşekkür ederim kardeşim. Şiiri irdeleyerek bir daha oku istersen. Değişik bir kalıp kullanmaya çalıştım. Kıtalara göre dize sonlarında tek heceli kelime, iki heceli kelime, üç dört şeklinde gidiyor. Ayrıca her kıtanın 3. dizesindeki sondan bir önceki kelime diğer kıtanın 2. kelimesinde tekrarlanan zincir şeklinde. Son kıtadaki ise ilk kıtanın ikinci kelimesinde zinciri tamamlıyor.
:) Karışık gibi. Ne yapayım o kadarını becerebildim. Yaşlılık. :) Selam ve sevgiler kardeşim.
Selamlar saygılar..