SÖZ BULAMAZSIN
Gönlüm gözün açta aşka çevirme
Yasaklı yönleri düz bulamazsın Dikkatli ol biraz hep çam devirme Toplarsın cinleri söz bulamazsın Gözünde rastgele biri tütmesin Üç günde kapında baykuş ötmesin Mecnun’un aşkına aklın gitmesin Bozulmuş genleri öz bulamazsın Gönülleri gezip bir sürü sırla Kandırmaya kalkma yapmacık kurla Issız kapıların dört mevsim karla Kapanır önleri iz bulamazsın Hissize farkı yok soğuk sıcağın Onun için açma artık kucağın Geride koyduğun helal ocağın Kalmıştır külleri köz bulamazsın Etrafın çevirir çevredekiler Aşkı anlatırlar devredekiler Senin göz koyduğun zirvedekiler Tek hece enleri Yüz bulamazsın Selami Tıraşlar 26.07.2023 |
"Gönlüm gözün açta aşka çevirme" ifadesi, içsel düşüncelerin ve hislerin kontrolsüz bir şekilde aşka yönlendirilmemesi gerektiğini vurgular. Gönlün aşka yönelmesi, duygusal dengenin kaybolmasına neden olabilir.
"Yasaklı yönleri düz bulamazsın" ifadesi, bazı duygusal yönelimlerin ya da ilişkilerin olumsuz sonuçlar doğurabileceğini ve bu durumda düzeltmenin zor olabileceğini anlatır.
"Dikkatli ol biraz hep çam devirme" dizeleri, dikkatli olunmadığında sürekli hataların yapılacağını ve bunun sonucunda olumsuz durumların ortaya çıkabileceğini ifade eder. "Çam devirme" tabiri hatalar ve olumsuz durumlar anlamında kullanılmıştır.
"Toplarsın cinleri söz bulamazsın" ifadesi, dikkatli davranılmadığında olumsuz etkilerin ortaya çıkabileceğini ve bu etkilerle başa çıkmanın zor olabileceğini belirtir. "Cinleri toplama" tabiri, sorunları çözme ve sonuçlarıyla yüzleşme anlamında kullanılmıştır.
Bu dizelerde, aşkın ve duygusal yönelimlerin dikkatli bir şekilde ele alınması gerektiği ve kontrolsüz bir şekilde davranılması durumunda olumsuz sonuçların doğabileceği vurgulanmıştır. Şair, okuyucuya içsel dengeyi koruma ve duygusal kararlarını dikkatli bir şekilde verme konusunda uyarıda bulunuyor.
YÜREĞİNİZE SAĞLIK ÜSTADIM...