Aslında Koca bir yalandan ibaret bu oynadığın hayat, Ve yalandan da öte bir senaryo bütün yaşadıkların…
- II - / - DİĞERLERİ -
O mu?
O sadece basit bir ışıkçı, Senin yoluna ışık tutan Fakat Kendisi karanlık yollarda olan…
Ben mi?
Ben sadece ucuz bir suflör, Sana gerçeği fısıldayan Ama Özünde gerçeği hiç tanımayan…
Sen mi?
Sen sadece garip bir oyuncu, Bir an parlayan Lakin Sönmesi acı verecek olan…
- III - / - SAHNE -
Ve sonunda bir gün açılır Büyük umutlarla beklediğin Perde, İşte Koca bir boşluktasındır artık… Hani nerede elindeki kılavuz? Nerede yanındaki yönetmen? Şimdi koca sahnede, bir başına sen…
Olur da “Sahne nerede” diye sorarsan eğer, Yalnız dolaştığın boş sokakları gösterir sana parmaklar, Sonra da aynı sokaklarda kaybolup gider aynı parmaklar… Bakarsın ama göremezsin kimseyi, Oyunun gizli kahramanları bile yoktur artık ortada…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HAYAT ÜZERİNE / I-II-III şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HAYAT ÜZERİNE / I-II-III şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Olur da “Sahne nerede” diye sorarsan eğer, Yalnız dolaştığın boş sokakları gösterir sana parmaklar, Sonra da aynı sokaklarda kaybolup gider aynı parmaklar… Bakarsın ama göremezsin kimseyi, Oyunun gizli kahramanları bile yoktur artık ortada…
Hayat tek kişilik bir oyundur hep. Şiir mükemmel, konu mükemmel, anlatım mükemmel. Kutlarım Pelin.
bu sahnenin adı yok aslında ve oyunun kuralları çizildi diye kandırdık kendimizi ...felsefi yönü olan ve zekice işlenmiş satırlar buldum sofranızda...daha çok ruhumuz doyacak bu sofrada belli oluyor...kaleme ve yüreğe sağlık...
Okuyup da yorum yazmaya değer bulan insanların güzel yorumları zaten bir kurdela gibi değil midir... Yürekten teşekkür ederim yorumunuza... Saygılarımla...
sevgili pelin, Felsefeye ilgi duyan biri olmalısın.sizi ilk defa okuyorum bir ardaşın önerisiyle.kim ne anladı şiirinizden ama ben gerekenleri anladım.yaşam seyredilen ama bir yandan da gerçek olmayan bir sahne.Evrenimizin içindeki bir sahnede yerküremiz.Daha kimbilir ne sahneler var bilemiyoruz.Gerçeği reddemediğimiz bir yaşamı hayal içinde yaşamaktır doğduğumuzdan beri yaptığımız. saygılarımla.
"Gerçeği reddemediğimiz bir yaşamı hayal içinde yaşamaktır doğduğumuzdan beri yaptığımız." Aslında ne güzel ifade etmişsiniz bu cümlenizle anlatmak istediklerimi... Güzel yorumunuz için yürekten teşekkür ederim...
Hayat bir oyunsa şayet ve herkesin de bir rolü varsa doğanın ve bazı insanların kendinize oynadığı oyunları boşa çıkarmak için ve rolünüzü istediğiniz şekilde ve insanca yerine getirebilmek için dirençli olmak gerekir ve bundan dolayıda kadercilikten çok devrimciliği seçmelidir diye düşünüyorum...
ÇOk güzeldi şiirin Pelin, sevgilerimle canım ........
O zaman kaderciliği bir yana fırlatıp devrimcilliği takip edelim ablacım... Ama zaten bizim yaptığımız da bu değil miydi :) Çok teşekkür ederim güzel yorumun için...
Aslında Koca bir yalandan ibaret bu oynadığın hayat, Ve yalandan da öte bir senaryo bütün yaşadıkların… ========================= Gerçekten Dünyadaki yaşam bir Tiyatro.. Bir noktada bitecek.Herkes bir rol üstlenmiş sonra sona erecek. Tebrikler .. Yüreğine sağlık..
bir oyundu oynadığımız her zaman yolumuza ışık tutacak ve bize rolümüzü ezberletecek birileri olmayacak kimbilir belki de tek başımıza öğrenmeliyiz artık bu hayat oyununun tüm kurallarını
-Keskin hançer kınından çıktı...yer kabuğunu çatlatmak : üç perdelik uğultu yosunlu mu olmalıydım tuz zehri sarp kayalıklarını sarmalamak için ruhu yok ki suflörlerin !
...şimdi bir kasatura kesmeli çığlıkları savaşçı bir lodos işgaline yenik mendirek...
(kanatlı mı olmalıydım kardaki safirlerde düşlediğim kayboluşyanlısı serçe parmağımı gök mavide yok etmek için...ya gizlemeli miydim elimde terleyen sancıyı, bir oyun süresi kadar)
/kozasını açmakta dilim!
düello: gözlerine çırptığım kanatlarımı ruhum boz bulanık haldeyken kehribar bir sabahın sıcağında şahikana varana kadar yordum... ve çektiğim her nefesten bir tin daha süzüldü içime
Bu kadar güzel satırlara sebep olan bensem eğer ne mutlu bana... Hayat işte... Herkese yazdırıyor birşeyler mutlaka... Teşekkürler güzel yorumunuz için...
Yalnız dolaştığın boş sokakları gösterir sana parmaklar,
Sonra da aynı sokaklarda kaybolup gider aynı parmaklar…
Bakarsın ama göremezsin kimseyi,
Oyunun gizli kahramanları bile yoktur artık ortada…
Hayat tek kişilik bir oyundur hep. Şiir mükemmel, konu mükemmel, anlatım mükemmel. Kutlarım Pelin.