Tevessül ve Gizli ŞirkŞiirin hikayesini görmek için tıklayın İki gündür bir arkadaşımız sayfasında şiir paylaşmaktadır. Şiirine yorum eklemiştim. Yorumumu silmiş. Bu yüzden bu şiiri kaleme alma gereği duydum.
--- 1. ŞİİR: Bana Elini Uzat www.edebiyatdefteri.com/siir/1475362/bana-elini-uzat.html Pabucumun bağı birden çözüldü Papatyam, sevdiğim bana yardım et Gönül sancım durduk yere çoğaldı Orkidem, Cânânım bana yardım et Çiçeklerimin toprağı kurudu Suyum, okyanusum bana yardım et Bugün yine dara düştüm, gamdayım Gonca gülüm, Yâr’im bana yardım et Gecemde, uykusuz biçare kaldım Sultan Seyda Raşid bana yardım et Namaza durmaya takatsiz kaldım Seyyid Abdülhâkim bana yardım et Ceketimin kol astarı söküldü Şah-ı Hazne kurban bana yardım et Sesler çoğaldı kulağım sancıdı Şeyhim Diyaüddin bana yardım et Heybem delindi astar mı gerekir Ya Hizani bana elini uzat Pencerem uzakta güneş az değer Varkanisi bana elini uzat Biri yüksekte diğeri alçakta Gül Geylani bana elini uzat Çocuklar etrafta toplandı yine Can Nakşibend bana elini uzat Barış Sağlam --- 2. ŞİİR: Elini uzat II www.edebiyatdefteri.com/siir/1475515/elini-uzat-ii.html Kış geldi ağaçlar dalını büktü Sümbülüm zambağım bana yardım et Cami çinileri de desen desen Sadatım Tahi bir elini uzat Ramazan ayına epey az kaldı Seyda Seyyid Taha bana yardım et Dolunay akşamı kırmızı giysem Seyyid Abdullah bir elini uzat Kırmızı kazağı giysem dolaşsam Halidi Bağdadi bana yardım et İlminizden nasibimi isterim İmamı Rabbani elini uzat Eşim gözlerime aydınlık olsun Sultan Gücdüvani bana yardım et Barış Sağlam --- BU ŞİİRLERİ ELEŞTİRMEK İÇİN ŞÜKRÜ ATAY TARAFINDAN KALEME ALINIP TARAFIMA İTHAF EDİLEN ŞİİR: www.edebiyatdefteri.com/siir/1475486/yardim-et-allah-im-129330.html YARDIM ET ALLAH’IM 🤲 Fatiha suresi her gün okunur Yardım istiyorsan Allah’tan iste! Anlamı derindir kalbe dokunur Yardım istiyorsan Allah’tan iste! Biz yalnızca Sen’den yardım dileriz Yasağından kaçar; emir dinleriz Sana duâ eder; ağlar, inleriz Yardım istiyorsan Allah’tan iste! Dosdoğru bir yola Sen iletirsin Duâ edin diye Sen diletirsin Doğru olan nedir Sen belletirsin Yardım istiyorsan Allah’tan iste! Yüce Resûl (sav) bana güvenme dedi “Ey kızım Fatıma!" sevinme dedi Kulluk vazifesi yapsın istedi Yardım istiyorsan Allah’tan iste! O gün çok çetindir beterden beter Herkesin derdi var, kendine yeter İnkârcı nankörün dumanı tüter Yardım istiyorsan Allah’tan iste! İzinli dışında kimse konuşmaz Asla başkasına fikir danışmaz Şefaat iznine herkes kavuşmaz Yardım istiyorsan Allah’tan iste! Türkmenoğlu; yalnız Allah’a yakar Yağmur damla damla izniyle akar Başkasından medet umanı yakar Yardım istiyorsan Allah’tan iste! Türkmenoğlu (Şükrü Atay) --- SÖZ KONUSU ŞİİRE YAPTIĞIM FAKAT ŞİİRİN ŞAİRİNCE SİLİNEN YORUMUM ŞUYDU: Kıymetli Kardeşim; Dünkü şiirine Fatiha suresinden sadece bir ayetle yorum bırakmıştım. Bu ayetin anlamı şudur: ’De ki ; biz yalnız sana ibadet ederiz ve ANCAK SENDEN YARDIM DİLERİZ. Şiirde başka çok kıymetli üstatların yorumları da vardı ve ben o yorumları da okudum. Onların hepsini silmişsiniz. Oysa o yorumlarda sizin istemeden de olsa şirke düşme endişeniz vardı. Silmek yerine o yorumlara uygun cevaplar verse idiniz ve onlar dahil hepimizi ikna etse idiniz en güzeli olurdu. Belki de bu yorumu da sileceksinizdir. Bunun kararını verecek olan sizsiniz. Bu konuda size kızmam, darılmam. Ancak bir kardeşiniz olarak sizi uyarma ihtiyacı duymaktayım. Öncelikle bu kadar çok kendini Müslüman olarak ifade eden kişi, eğer bir konuda itiraz ediyorsa bunu ciddiye almak gerekir. Acaba anlaşılmada bir sıkıntım olabilmiş mi, tevessül ve istigasede çok mu aşırıya gitmiş miyim diye kendinize sormanız gerekirdi. Zira oradaki yorumlardan hiçbiri sizi sorgulamamakta, şiirde adı geçen rahmeti Rahmana ulaşmış muhterem şahsiyetlere en ufak bir saygısızlık yapmamakta, sizin bu hazretlere olan sevginize en ufak bir laf etmemekte, gavs-sofiliğe saygısızlıkta bulunulmamakta, sadece size öncelikle Allah’tan yardım talep et demekte idiler. Nitekim dünkü şiirinizi eleştirmek maksadıyla bugün Üstat Şükrü Atay bir şiir kaleme almış ve sayfasında yayınlamıştır. Şiirin linki şudur: www.edebiyatdefteri.com/siir/1475486/yardim-et-allah-im-129330.html Bugün bu şiire yorum yapma amacım bu şiirden haberiniz olmayabilir diye size bilgi vermekti. Şiire eklenen yorumların hepsini okursanız Kıymetli Kardeşim herkesin şiirinizi yanlış anladığını görürsünüz. Bunun yerine derleyici, toparlayıcı olmak gerekmez mi? Bahse konu şiire benim eklediğim yorum ise şudur: ’Şükrü Bey Üstadım okkalı taşlama yazan biridir. Buna benzer okuduğum şiirleri kendisine bildirince o da konuyu aydınlatıcı mahiyette hep güzel taşlamalar kaleme almıştır. Bu nedenle gösterdiği hassasiyetten ötürü öncelikle üstadıma selamlarımı iletirim. Ben bahse konu şiire sadece Fatiha suresinden bir ayeti yorum olarak bırakmıştım: ’İyyake na’büdü ve iyyake nestain’ Bu âyetin anlamı şudur: ’De ki ; biz yalnız sana ibadet ederiz ve ANCAK SENDEN YARDIM DİLERİZ. Ankebut suresi 41. ayet: ’Allah’tan başka varlıkların korumasına sığınanların durumu, örümceğin durumuna benzer: Örümcek, (ağını) kendine bir yuva edinir, ama yuvaların en çürüğü de örümceğin yuvasıdır. Keşke bilselerdi!’ Ahkaf Suresi 5. âyet: ’Allah’ı bırakıp da -yakarmasından habersiz olduğundan- kıyamete kadar kendisine cevap veremeyecek olan şeylere ibadet ve dua eden kimseden daha şaşkın kim vardır?’ En’âm Suresi 64. âyet: “Sizi bu tehlikelerden ve her türlü sıkıntıdan sadece Allah kurtarıyor; fakat kurtardıktan sonra siz yine O’na ortak koşuyorsunuz.” Yine hadis-i şerifte, ‘İstediğin zaman Allah’tan iste, yardım dileyeceğin zaman da Allah’tan yardım dile.’ buyrulmuştur. Tevessül ise, Allah’ın gayrından istemek ve Allah’ın gayrından yardım dilemektir. İnsan elbette ki ’Yardım et doktor, çok hastayım.’ diyebilir. Bunu derken şifanın Allah’tan geldiğini bilir. Enkaz altındaki biri pek tabi ki ’Bana yardım edin, imdat, yetişin, kurtarın’ der. Peygamberler dahil, bütün insanlar başkasından yardım istemiştir ve bu, hayatın tabi akışına uygundur. Ne yazık ki bazı KARDEŞLERİMİZ tevessül ve istigaseyi, İslâm’ın müsaade ettiği sınırlar içinde yapmamakta ve tevessül ettiği zatı bizatihi mutasarrıf zannetmektedir. Bu, büyük bir hatadır. Elbette, tevessül ve istigase caizdir, ancak bazı koşullar dahilinde caizdir. Günümüzde Vehhâbi zihniyetini, Ehl-i sünnete musallat eden ve kadere bu hususta fetva verdiren, bazı sofi meşreb kardeşlerimizin, maalesef tevessülü yanlış uygulamalarıdır. Ne yazık ki söz konusu şiirde de bu çok barizdi. Saygılarımla’ Bu vesile ile Rabbimden hepimizi hidayete eriştirmesi için dua ediyorum. Allah’a emanet olun.’ --- ŞAİR BENİM YORUMUM GİBİ ŞİİRİ ELEŞTİREN AYHAN SAĞIR, SAKİN KARAKAŞ VE HAYRULLAH DEĞERLİ GİBİ BAŞKA ÜSTATLARIN DA YORUMLARINI MAALESEF SİLMİŞTİR. --- Bu nedenle, arkadaşımızı asla eleştirmeden, kınamadan, sadece doğru olduğunu düşündüğüm hususta bilgilendirmek; meşru tevessül, bidat olan tevessül ve şirk olan tevessül arasındaki ince ayrımın doğru yapılabilmesi için bu şiiri yazdım. --- Saygılarımla.
Yardımı Yaratandan talep etmek usuldür
Aracı varsa eğer sanma duan kabuldür Tevessülü abartmak itikatta fauldür Yegâne güç ve kudret yalnız Allah’ındır dost Tevessül için vardır Rabbin güzel adları Dua ederken söyle sen yüce sıfatları Tarikatın yolunda bırak tüm ifratları Yegâne güç ve kudret yalnız Allah’ındır dost Salih amelin anıp gözyaşları döksene Dua etmeden önce secde için çöksene Nefisten kiri pası tövbe edip söksene Yegâne güç ve kudret yalnız Allah’ındır dost ‘Allah ile birlikte kimseye yalvarmayın*’ Ölünün ve dirinin adıyla yakarmayın Yarın mahşer gününde utanıp kızarmayın Yegâne güç ve kudret yalnız Allah’ındır dost Ölçüyü kaçırana elbet lafım olacak Allah’la aramızda yoktur asla kalacak Gizli şirk kaplı ruhlar günah ile dolacak Yegâne güç ve kudret yalnız Allah’ındır dost Seğmenoğlu * Cin Suresi, 18. ayet |
Mübarekler hürmetine dua edip çok fayda gören var?
Şiir güzle olabilir; lakin Ziynet-ül-Kulub (Kalplerin Ziyneti) isimli kitapta okudum. Direk mübareklerden de istenebilir yazıyor; yaratanın dileğinizi kabul edenin hakikatte Allah olduğunu bilmek kaydıyla diyor. Mübareklerin Allah (C.C.) katında hatırları vardır ve ruhani kuvvetleri, tasarrufları vardır.
Tasavvufu inkar eden zümredenseniz sözüm yok...
KızılKanarya tarafından 3/16/2023 10:26:48 AM zamanında düzenlenmiştir.
KızılKanarya tarafından 3/16/2023 11:04:49 AM zamanında düzenlenmiştir.