Zühre Nine bir şehitannesi... Oğlu, Engin Demiroğlu 34 yıl önce İstanbul’da şehit düştü. Zühre Nine’nin bahçesindeki fındıkları toplayabilecek kimsesi olmadığını öğrenen jandarma ekipleri kolları sıvadı. Fındıkları toplanan Zühre Nine’nin yüzü güldü, her bir jandarmayı bağrına bastı. Aşağıdaki manzum hikâye/öykü şiir bu güzel olayla ilgili yazılmıştır.
ŞEHİT ANNESİNE VEFA ÖRNEĞİ 👏
Zühre Nine o bir şehitannesi Babası da gitti boştu hanesi Köyünde vardı bir fındık bahçesi Yalnız başınaydı yoktu kimsesi
Yıllar önce oğlu şehit olmuştu Kocası birkaç yıl önce ölmüştü Çevresi de yoktu yalnız kalmıştı Komutan ziyaret edip bulmuştu
Düşünüp yapıldı hemen gereği Duygulanıp sızlar burun direği Kahraman askerin budur ereği Şehit annesine vefâ örneği
Sen hiç merak etme dedi komutan Biz olmayız dedi seni unutan Ekibine emir verip toplatan Ninenin gözünü yaşla kaplatan
Her askeri tek tek bastı bağrına Her biri can verir vatan uğruna Hasta olsan ilaç olur ağrına Ne vefâlı cevap senin çağrına
Hepsi yavruları gibi oldular Yavrusu yerine onlar geldiler Zor gününde gelip onu buldular Hızır gibi hemen işe daldılar
Böylece ninenin gül yüzü güldü Bağrı yanıksa da neşesi geldi Bu güzel olayın anısı kaldı Her birine tek tek duâcı oldu
Türk askeri merttir; böyledir işte Hem savaşta aynı hem de barışta Her zaman insanlık için yarışta Vatanından vermez tek bir karış da
Türkmenoğlu der ki; sağolun sizler Sayenizde rahat ederiz bizler Asker olanları her anne özler Ya şehit ya gâzi yolunu gözler
Türkmenoğlu (Şükrü Atay)
DOST YÜREĞİNDEN SÜZÜLENLER (Sonsuz teşekkürlerimle)
Bu vatan toprağı sizden emanet O şanlı duruşun hakka ibadet Olmasan yurdumda olurdu zillet Şehidim hakkını helal et bize…
Bir nur ki parlıyor o pak alnında, Feda etmiş canı vatan sathında… Ölümün ölümsüz Allah katında, Şehidim hakkını helal et bize… tunç OZANGİL
Bir evladı şehit vermişti ana Bin evlat kazanmış, ne mutlu sana Sevap şerbetinden iç kana kana Canlar feda olsun, böyle bir cana Kadir TOZLU
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şehit Annesine Vefa Örneği 👏 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Şehit Annesine Vefa Örneği 👏 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ahde vefayı bilen yüreğine gönlüne sağlık üstadım. Sizi yürekten kutluyorum başarılarınızın devamı dileğimle. Tüm şehitlerimize Allah’tan rahmet diliyorum mekanıları cennet olsun inşallah. Selam ve saygılarımla hayırlı günler dilerim.
Âmin ecmain inşallah. Değerli yorumunuz için sonsuz teşekkürler üstâdım. Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun. Sonsuz selam ve saygılarımla. Allah'a emanet olun.
Ne güzel bir vefa örneğiydi hocam. Biz askeriyle, siviliyle böylesi merhametli bir yüreğe sahibiz işte bu şiiriniz de bunun en büyük örneği. Duyarlı yürek sesinize gönül dolusu tebriklerimi bırakıyorum... Her daim sonsuz saygı ve selamlarımla....
Ben de haberden çok etkilendim ve yazmak istedim. Değerli yorumunuz için sonsuz teşekkürler efendim. Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun. En içten selam ve saygılarımla. Esen kalınız.
Değerli yorumunuz ve muhteşem güzellikte yazılmış eşliğiniz için sonsuz teşekkürler üstâdım. Eklemekten mutluluk duydum. Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun. Sonsuz selam ve saygılarımla. Allah'a emanet olun.
Âmin ecmain inşallah. Değerli yorumunuz için sonsuz teşekkürler efendim. Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun. En içten selam ve saygılarımla. Esen kalınız.
Allah tüm şehitlerimizin ruhlarını şad mekanlarını cennet eylesin kaleminiz daim olsun değerli hocam muhteşem şiirinizi gözlerim doldu dolu okudum duyalı yüreğinize sağlık dileklerimle kutlarım eserinizi selam ve saygılarımla
Âmin ecmain inşallah. Değerli yorumunuz için sonsuz teşekkürler efendim. Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun. En içten selam ve saygılarımla. Esen kalınız.
Bu vatan toprağı sizden emanet O şanlı duruşun hakka ibadet Olmasan yurdumda olurdu zillet Şehidim hakkını helal et bize…
Bir nurki parlıyor o pak alnında, feda etmiş canı vatan sathında… Ölümün ölümsüz Allah katında, Şehidim hakkını helal et bize…
değerli şair üstadım şehitlerimizin gazilerimizi hakkı ödenmez şu topaklarda rahat namusumuzla şerefimizle yaşıyorsak önce allahın sonra şehit ve gazilerimizin sayesinde...şiirini tebrik ederim iki dörtlükte ben yazayım dedim selamlar saygılar
Değerli yorumunuz ve muhteşem güzellikte yazılmış eşliğiniz için sonsuz teşekkürler üstâdım. Eklemekten mutluluk duydum. Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun. Sonsuz selam ve saygılarımla. Allah'a emanet olun.
Vefa dolu tüm askerimize ve güvenlik güçlerimize yürekten selam olsun... Bu güzel şiiri kaleme alan üstadım Ellerinizden öpüyorum... Emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık güzel ve manidar bir şiir Tebrik ederim... Saygı ve selamlarımla...
vefalı ve duyarlı asil yürek sesiydi... onlar ki bu kutsal vatanın bekası için seve seve canlarını verdiler...mekanları cennet kabirleri nurlarla dolsun...jandarmamızın unutulmaz jesti ve de mümtaz kaleminizin unutulmaz dizelerini tüm gönlümden kutluyorum. tebrikler ve de saygılar sunuyorum...