okuduğum arapça bir atasözünden etkilenişim ve bu dizelerin ortaya çıkışı.
iç huzurum mabedinde sakladığın Yunus, Mevlana, Genç Osman dünya’ya hakim olan Sultan Süleyman adının başına ATA, sonuna TÜRK konulan yüce insan ve komutan. bu vatan Hallaç Mansur’un okuduğu ezan sesine bu topraklar, Ferhat’ın, Mecnun’un aşk dizelerine İzmir-in zeybeğine Karadeniz-in horonuna Doğu-nun tesbihine Güney-in denizine her karışında memleketimin bir şehidinin oluşuna tahayyüller yetmezken yaşıma kifayetsiz kalsa kelimeler dilimin ucunda arap atasözüde olsa Şerefi’l_mekan bi’l_mekin(bir mekanın şerefi, orada bulunanlarındır).
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şerefi'l_mekan bi'l_mekin şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Şerefi'l_mekan bi'l_mekin şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiiriniz erdemli bir insanın manifestosu olmalıdır. Muazzamdı............................................ Evet arkadaşım makamla şereflenen insanlar sayesinde bu millet zelil duruma düşer. Ne mutlu makamları şereflendirenlere ve de size... TEBRİKLER.
Evet bir Arap sözünden yola çıkılarak kutsal bir TÜRKİYE turu havasını yaşadık, hissettik. Bizde de bu atasözünü aratmayan nice sözler vardır. Şu an aklıma gelen ise M.C.Kuntay'ın dizeleridir. Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır Toprak,eğer uğrunda ölen varsa vatandır. Yine M.A.Ersoy'un : Ey, bu topraklar için toprağa düşmüş, asker! Gökten ecdad inerek öpse o pak alnı değer.
şiirde asılı kaldım..hangi köprüdeyim,hangi kavşakta hangi gölün kenarındayım.yada hangi martıyla konuşacağım bugün belki yeni bir mevsim keşfedecem bu gece..bu şiire bakarken harikaydı sevgimle...................aspendos
Yüreğinize dilinize sağlık çok güzel bir anlatım o kadar da hoş kaleminiz daim olur İNŞAALLAH, sanırımbizim vatanımız kadar şerefli bir vatan yoktur,selam saygı sevgi ve muhabbetle esen kalınız.......
Güzel ve yerinde bir söz. Şeref insanın özünde vardır o nereye giderse onunla birlikte gider. Bu vatanın her karış toprağında bu tür insanların kanı vardır. Kutlarım, güzel bir şiir. Sevgi ve saygı ile Ozan
iç huzurum mabedinde sakladığın Yunus, Mevlana, Genç Osman dünya’ya hakim olan Sultan Süleyman adının başına ATA, sonuna TÜRK konulan yüce insan ve komutan. bu vatan Hallaç Mansur’un okuduğu ezan sesine bu topraklar, Ferhat’ın, Mecnun’un aşk dizelerine İzmir-in zeybeğine Karadeniz-in horonuna Doğu-nun tesbihine Güney-in denizine her karışında memleketimin bir şehidinin oluşuna tahayyüller yetmezken yaşıma kifayetsiz kalsa kelimeler dilimin ucunda arap atasözüde olsa Şerefi’l_mekan bi’l_mekin(bir mekanın şerefi, orada bulunanlarındır).
Bir arap sözünden meydana çıkarak güzel bir şiir yazmışsın Sevim hanım beğeni ile okudum tebrikler...
bir mekanın şerefi, orada bulunanlarındır ===================================== Be nedenledirki, Anadolu nun her karış toprağında bir Eren,Bir Evliya bir adsız Kahraman vardır.Bu millet her zaman her türlü zorluktan çıkmıştır. Tebrikler Değerli Dair Dost.. Yüreğine sağlık..
ANADOLU demek ne demek.....Bu topraklardan gelip geçen çok büyük hayatları tanıdık...Bir Yunus Emre ki bu dünyaya kimsenin çakamayacağı bir kazık çaktıda gitti gönlüyle...Bir Mustafa Kemal geldi geçti ki ATA yım TÜRK üm dedi aleme...Bu haliyle aynı anlattığın gibi buraların şerefi bu gerçek sahiplere aittir...Bu akşam kumsalda içerken sahilin şerefineydi her yudum bir güzelin hatrına...
Harika bir şiir okudum sayfanızdan İyiki arap atasözü okumuşsunuz ortaya güzel bir eser çıkartmışsınız .......Vatan sevdalı yüreğınıze sağlık Allah sizinledir.
evet... kardeşim bir türkiye moziği çizmiş...hem adil davranmış herkese uzatmış elini hemde kimseye haksızlık etmemiş... o zaman şiirde olduğu gibi herkes ütüne düşeni yapsın horon oynamak benden... halayı da diğerleri çeksin)))) tebrikler... iyi bir anlatım dı... sevgilerimle..
Türçe okur türkçe yazarım. Barışı, kardeşliği getiren Hünkar Hacı Bektaş-ı Veliye Kim olursan ol diyen Mevlana Celleddini Rumiye, Hacı Bayram Veliye, Yunuz Emreye Pir sultan abdala, Sarı Saltuğa.inanırım Atatürke var bağlılığım, Anadolu insanı, Erzurumun dadaşı , Ankaranın zeybeği, Elazığın gakkoşu, Trabzonun Uşağı. Adananın fellahı, tabbiki canım Mustafa Kemali, Laik Cumhuriyeti, Çağdaş hukuğu ile Ayyıldızlı Bayrağı, onurlu tarihi ile yazdığınız güzel içten dizelere kısacıkta olsa katkıda bende varım Sizi gönül dostum yürekten kutlarım Saygılarımla _____şair 67______ ALİ CEMAL AĞIRMAN
bütün hazinelerimiz şiirde yerini bulmuş...ne kadar zengin bir ülkeyiz...tarihimiz toprağımız ne kadar zengin...ama kimsenin bunları görecek gözü yok...çoğunluğun gözü parasal zenginlikte...görmedikleri yetmezmiş gibi bir de kötülemeseler vatanımızı ve insanımızı...memleketimiz çok güzel ve hala çok güzel insanlar var aramızda...şiirinde geçen güzel insanlarımızı sevip sayan onların yolundan giden nice güzel insanlarımız var...bakmasını ve görmesini bilmek lazım...kötülüğü içinizde taşırsanız kötülüğü görürsünüz...iyiliği taşıyorsanız iyiliği görürsünüz...bu vatan ve insanlarımız hakkında ne düşünüyorsanız o sizin içinizdekidir...
iç huzurum mabedinde sakladığın Yunus, Mevlana, Genç Osman dünya’ya hakim olan Sultan Süleyman adının başına ATA, sonuna TÜRK konulan yüce insan ve komutan. bu vatan Hallaç Mansur’un okuduğu ezan sesine bu topraklar, Ferhat’ın, Mecnun’un aşk dizelerine İzmir-in zeybeğine Karadeniz-in horonuna Doğu-nun tesbihine Güney-in denizine her karışında memleketimin bir şehidinin oluşuna tahayyüller yetmezken yaşıma kifayetsiz kalsa kelimeler dilimin ucunda arap atasözüde olsa Şerefi’l_mekan bi’l_mekin(bir mekanın şerefi, orada bulunanlarındır).
çok güzel bir çalışma kaleminiz daim olsun saygılarımla
Muazzamdı............................................
Evet arkadaşım makamla şereflenen insanlar sayesinde
bu millet zelil duruma düşer.
Ne mutlu makamları şereflendirenlere ve de size...
TEBRİKLER.