ANAM -11 "G/ÖZÜME HASRETİN KAÇTI DÜN GECE"Şiirin hikayesini görmek için tıklayın gözüme hasret kaçtı bu gece
saat kaç gece söz anlamaz gün burada beklemeli zamana neler söyleyeceğim neler şimdi bana merhaba derken sokaktaki lambalar ardı sıra sönerken ben tam pencereyi açarken yıllar geçip giderken yıllar önce çocuklar daha küçükken hepsi yuvasında henüz kanatlarını açmamış birer kuşken evimiz neşenin, cıvıl cıvıl çocuk seslerinin dolup taştığı bir mutluluk membaıydı üç güzel evlat nasip etmişti kadir Mevlam bize büyük kızın hemen ardından ilk oğlumuz hanemizi şenlendirmişti onlar el ele büyürken üçüncü evladımız tekne kazıntımız bir gün ansızın yıllar geçse de hep küçük kalanımız gelmişti üstelik ailemiz bu kadarla da sınırlı değildi eşim evin büyük kızıydı kardeşleri köyden büyük şehre geldiklerinde ilk bizim kapımızı çalardı koca şehirde iş tutup ev bark sahibi oluncaya dek onlar da misafirimizdi kalabalıktık insanın insana dokunduğu bir dert varsa hemen sarıldığı bir aileydik hele ramazan akşamları amcalar, yengeler, kuzenler hep birlikte kurulup kaldırılan iftar sofraları sahur geceleri bir masanın etrafında kurduğumuz yuva tez zamanda şen şakrak, mutlu bir aileye dönüşmüştü * bir de bayram sabahları vardı ki eşsiz birer hatıraydı her biri babam rahmetli olunca o büyük bayram sofraları hep bizde kuruldu fakat zaman hep böyle akmadı hanemizde amcalar yengeler kocadı çoluk çocuk evlenip ele karıştı torunların müjdesi ardı ardına geldi yıllar geçtikçe daha da kalabalıklaştık ama yalnızlaştık da kimi kendi evladının peşinde pervane oldu kimi maişet gailesiyle göçünü toplayıp başka şehrin yolunu tuttu geniş ailemiz söküldü ilmek ilmek * sabah başka şehirden bir telefon damat bayram günü çalışıyormuş ancak ikinci güne gelebilirlermiş utana sıkıla anlattı bizimki oğlana izin verirler diye düşünmüştüm o da hakkını kurban bayramı için kullanacakmış bu bayram izin alamadım babacım kusura bakma deyiverdi yarın bayram ne gelen vaaar ne giden bir ben bir de bizim hanım köroğlu ,ayvaz misali bir başımıza * halbuki arife gününden başlardı telaşımız şimdi bayram sofrası kimin için kurulacak ramazan sevincinin yanına bayram coşkusu ne de yakışırdı çocukluğumdan beri bayram sabahları o geniş ve mutlu ailenin bir araya gelme muştusuydu beyler ve çocuklar namaza uğurlanır ardından börekleri ısıtıp çayı demlenir o koca sofra kurulurdu bilirdik çok geçmeden kapımız çalınacak amcalar, yengeler bir bir evimizi şenlendirecek kuzenler birbiri ile şakalaşacak ev ağzına kadar sesle dolacak sonra büyükten küçüğe herkes birbiriyle bayramlaşacak büyük amcam babamı kutlayıp hemen yanına geçecek ardından küçük amcam annem gelecek herkes sıraya girecek kocaman bir halka yüzler mütebessim kalpler sevgi dolu evlendik barklandık ama bayram sabahlarımızın tadı değişmedi şehre yerleşmemizin ardından o muhabbetli sofralar için her bayram yüksünmeden yollara düşmüşümdür evlatlarım da o tadı alsın o güzelliği yaşasın diye * bu bayram bir hüzün doldu içime koca şehirde bir başına ancak ahizelerin o mekanik sesiyle kutlayacağız anne babamızın bayramını kardeşimle telefonlaştık geçen gün ona da doktor izin vermemiş yolculuğa çıkamazsın demiş ablama da iki seçenek sunmuşlar iki bayramdan biri o da ne yapsın kurbanda bana çok daha iş düşer diye kurban bayramını seçmiş ne olacaktı şimdi evimiz mahzun kalacaktı anneciğim bu bayrama evlatlarından ayrı girecekti arife günü gelince çocuklarda bir telaş başladı dedeme gitmiyor muyuz, diye sorup durdular * bayram sabahı hane namaza uğurlanır uğurlanmaz hanım kolları sıvamış kızları kaldırıp hazırlamış el birliği ile bayram sofrasını kurmuşlar içimizde ki tuhaf ve hoş bir duyguyla sofradan sonra tek tek bayramlaştık ufaklıklara bayram hediyelerini verdik istedik ki bu bayramı buruk hatırlamasınlar büyüklerimizi aradık annem ağlamaktan konuşamadı önce evlatlarından hiç biri bayramda yanına gidemediği için sandım o gözyaşlarını meğer mutluluktanmış bizim kuzenler bizlerin bayramda gelemeyeceğini duyunca büyük yengelerini yalnız koymamışlar ufak bir organizeyle bayram sabahı bizimkilerin kapısını çalmışlar içime nasıl su serpildi anlatamam * bir adım atıp odamın içine girip bağdaş kurup yere oturdum cebimden nüfus cüzdanımı çıkarıp uzun uzun ama bomboş gözlerle baktım sonra dudaklarıma yaklaştırdım öptüm… öptüm… öptüm annemin isminin olduğu satırı aynı anda gözlerim doldu sebebi sensin anne sırtıma el örgüsü bir kazak iliştirilirken üşüteceksin, bunu altına al diyen o sesin hala kulaklarımda bana mı öyle geldi yoksa televizyonda çalmakta olan ağlama anne diyen o hüzünlü ses birde odanın içinde yankılanıyor gözlerim dolu-dolu * Allah nasip ederse bir sonraki o kutlu günde geçen senelerde olduğu gibi annemin kapısını çalacağım herkese tek-tek birer çiçek sunacağım ellerinden öpeceğim beni içeri davet edecekler bir bardak çay içer misin ya da kahvaltı yaptın mı diyecekler ben sütümü içtim bir dilim üstüne yağ sürülmüş kızarmış ekmek yedim diyeceğim o gün * kaf dağının ardındayım bu gece aldırmak yok yağan yağmura üstelik burası, her yönden kesişme noktası bütün rüzgarların fısıltılarından anlıyorum bütün esintilerin saçımı öpmesinden anlıyorum bir de çarpıntıdan yürek daralmasından çay masanın üzerinde dumanı dem rengi fakat annem yok yanımda bin dem rengi hasret dumanı deli bir çentik hani şiir yazacaktım oysa şimdi gözüme hasret kaçtı… ........ redfer Yukarıda okuduğunuz bu Eser, Aşağıda ki; ANAM Şiirinin yazılmasına vesile olmuştur. ____________________________________________________________ Anacığım 86 yaşında ve Hayatta’dır. "Bu Şiirim;Edebiyat Defteri Şiir Sitesinde "REDFER" rumuzlu Şairimizin, 08.08.2022 de yayınladığı,"gözüme hasret kaçtı bu gece" isimli,Şiirinden ve şiir başlığından etkilenilerek yazılmıştır. Şairimiz Serbest vezinde Şiirler yazan etkili bir kalemdir. İlhamının bol olmasını diler, kendisine, sağlıklı huzurlu bir yaşam dilerim."
ANAM -11 "G/ÖZÜME HASRETİN KAÇTI DÜN GECE"
Sabaha kadar ah;kıvrandım durdum G/özüme hasretin kaçtı dün gece Özbeöz kan bağım can beden yurdum G/özüme hasretin kaçtı dün gece Doğar doğmaz saldırmıştım memene Hasret kaldım canım guzum demene Hayat verdin kara toprak çimene G/özüme hasretin kaçtı dün gece Fedekarlığın çok yücedir engin Ana yüreğinden sınırsız sevgin Aklımdan çıkmıyor ninniler övgün G/özüme hasretin kaçtı dün gece Katmerli yedirdin ballı pastanı Topraktan bitirdin zebze bostanı Dört koldan yarıştın yazdın destanı G/özüme hasretin kaçtı dün gece Emeğini saymak imkan değildir Hakkını ödemek mümkün değildir Yokluğun ruhumu sarsar s/eğildir G/özüme hasretin kaçtı dün gece Kendi kendimeydim sessiz ağladım Anılara bakıp yürek dağladım Duygumu deftere yazıp çağladım G/özüme hasretin kaçtı dün gece Resuli yavruna sarıl uyusun Küçülsün birazcık yavaş büyüsün Sevgin sonsuz elbet dipsiz kuyusun G/özüme hasretin kaçtı dün gece ..........08.08.2022 Resul Civcik"Ozan Resuli"Karaman/Ayrancı Fotoğraf;Anonim. ____________________________________________ ANAM Şiirimi Okuyup beğenen hislenen yorumlayan, Şiir sever Dostlarıma,Selâm ve Duâ ile Sevgiler. |