VİCDAN TERAZİSİŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Değerli Arkadaşlar yazmayayım yapmayayım diyorum amma duramıyorum. İlk önce olanları kesintisiz anlatayım. Bu hadiseden sonra Evde Hanımla çocuklarla birbirimize girdik. "Geçen sene şu sokak sokak gezen satıcılardan birisinden 3 kilo domates aldık evde tartımızda tarttık 1 buçuk kilo geldi. Satıcıyı çağırdım bina önüne sen kaç kilo domates verdin hemşerim dedim. Üç kilo abi dedi. Al bunu bir daha tart dedim sepetle geri saldım. Abi sıkıntı yok tamam dedi sepetle geri gönderdi bana,çağırdım adam binanın altına geldi bütün şiddetimle,al bu domatesleri, g*t*ne sok şerefsiz dedim. Dürüstlük sizde hiç bulunmazmı dedim sen çoluğuna çocuğuna bunu nasıl yedireceksin dedim. ve sokaktan hızla kayboldu. " Aynı hadisenin neredeyse kopyası İnsanlık adeta formatını yitirmiş çalmayı çirpmayı şiar edinmiş. Malisef Ülemizin büyük bir çoğunulu bu eğilime doğru gidiyor. "25.07.2022 günlerden pazartesi yani (bu gün) saat 15:20 bir satıcı Patates,soğan üç kilo 20 tl. diye bağırıyor.Yani Patatesi de soğanı da kilosunu 7 tl ye satıyor. Hani uygun gibi gözükse de geçen yıl kilosunu 500 kuruşa aldığımız patates bu yıl pazarlarda ve marketlerde 14 ila 15 tl arasında. Bu farkı görünce insana elbette satıcının sattığı ucuz gibi geliyor. Her neyise Tarttık evimizdeki tartıda hem soganı hem patatesi, her ikisinden de 400 gram eksik. Bu arada Mahallede pek çok kişi balkonda ucuz diye Patates soğan alacak. Çağırdım yine bina altına satıcıyı ve aldığım ürünleri gönderdim niye eksik veriyorsun kardeşim 7 tl ye satacağına 10 tl ye sat ama ahlaklı ve dürüst ol dedim. İşte var ya şu durum dedim bu Koca Ülkenin yansıması,tepemizdeki yansıma,sizin gibi üçkağıtçıların çoğalmasından oluyor. Ben tepki gösterince Mahalledeki bazılarınınki de eksik çıkmış alacak olanlar vaz geçti alanlar iyade etti. Satıcı uzaklaştı gitti.18 lik delikanlı oğlum var baba bağırma senin yüzünden sokağa çıkamaz oldum dedi ,28 lik kızımın ters ters ,dik dik,bakışları arasında, Hanım,senin gibi Adam görmedim bir daha senin yanında alış veriş yapmayacağım evin ihtiyacını git nirden kaça alırsan al bir daha böyle Mahalleyi ayağa kaldırma,dilige sahip çıkaman mı hiç sen dediler ve evdekilerle tam gaz limoni olduk. NE YANİ BİLE BİLE YEDİĞİM KAZIGA ,YOLUNMAMA SES ÇIKARMAYAYIM MI DEDİM." ve içimi Şiire dökmeye karar verdim. beni en iyi o anlıyor. Hile yok hurda yok üçkağıtçılık yok kandırmaca yok. Okursan sarmalar yazarsan sarılır "MEMLEKETİ bu MEMLETİN İNSANLARI TARUMAR EDİYOR!" bu kadar açık ve net söylüyorum. "NASIL YAŞARSANIZ ÖYLE YÖNETİLİRSİNİZ,NASIL YAŞARSANIZ ÖYLE ÖLÜRSÜNÜZ Hadis-i Şerifi çoktaaan Ülkemiz üzerinde Tecelli etmiştir."ALLAH bir an önce bu çıkmazdan bu bozuk düzenden cümle alemi korusun ve kurtarsın.
VİCDAN TERAZİSİ
Sokak sokak gezip satıyor bir şey Pis zihninin ucu açık malisef Tartıdan çalarak k/atıyor bir şey Boşalan cebimiz biçik malisef Kim bilir kaç kişi madur olmuştur Sahtekârlar halkı pek çok yolmuştur Dilerim Allah tan bela bulmuştur Vicdan terazisi kaçık malisef Avaz avaz bağırarak giderken Kul hakkını el altından yudarken Sesimiz çıkmıyor hali budarken Ayar serbest düzen saçık malisef Deli tavuk gibi tüyler didiyor Sus pus olmamız mı güce yetiyor? Böyle gelmiş düzen böyle gidiyor Bu zihinden olmaz cacık malisef Gizlenen Enflasyon f/ite dayanmış Kimi güçlü arsız t/eke bayanmış Bu azgın Canavar aka boyanmış Gelir düşük gider uçuk malisef Aşk olsun ha; şer gidişi tutanlar Belasını görsün rızkım yutanlar Genetiği bozuk sinsi yatanlar Eşek eti salam sucuk malisef Gariban mazlumu üzen üzene Canından bıkarak bezen bezene Bir şey yapmalıyız düzen düzene Resuli;sistem şer gıçık malisef ..........25.07.2022 Resul Civcik"Ozan Resuli"-Karaman/Ayrancı Fotoğraf;Anonim _______________________________________________ Şiirimi Okuyup beğenen hislenen yorumlayan, Şiir sever Dostlarıma,Selâm ve Duâ ile Sevgiler. |
Ne yazık ki vicdan terazilerinde denge kalmamış.
Şiir okurken eski zamanları anımsattı, aile büyükleri anlatır biz dinlerdik insanlar ne güzelmiş..
Fitne fesatın, hırsızın arsızın, aç gözlülüğün, diz boyu her tür rezilliğin bu kadar normalleşip ayyuka çıktığı bir çağda yaşamak en azından kendi adıma utanç verici.
Ne denir ki Üstadım Kaleminizi konuşturmuş içinizi dökmüşsünüz, Rabbim ıslah eylesin İnsanoğlunu.
🙏📌