Tam kırk sekiz yıl olmuş geçen günler belirsiz Tan yeri ağarırken Kıbrıs’taydı Mehmetçik On bin yıl geçse bile unutmayın sakın siz O gün Yirmi Temmuz’du nokta koydu Mehmetçik - Huylu huyundan geçmez Rumlar fena azmıştı Aklı sıra Türklüğe kesin mezar kazmıştı Mehmet asıl destanı işte o gün yazmıştı Namını tüm dünyaya tekrar yaydı Mehmetçik - Onlara göre Kıbrıs Rumların olmalıydı Düşman zalim amansız, sabi sübyana kıydı Bizde silah yetersiz imkanlar kısıtlıydı Her zaman zoru aşmış işte buydu Mehmetçik - Türklük için dönümse Ağustos Otuz’unda Türkler için öyledir Yirmi’si Temmuz’un da Elde M1 tüfeği çantası omuzunda Düşmanın inlerine bir bir kaydı Mehmetçik - Öğrenemediler ki çizgiye yanaşmasın Hele hele sınırı yanılıp da aşmasın Bir türlü bilemedi Türk’te sabır taşmasın Malazgirt’te nasılsa o gün O’ydu Mehmetçik - Suat Zobu
DOSTLARDAN
’’Irkımın Ak denizde bir zaferi var. Yurdumun Mersin’den öte bir devamı var. Girne’den Yol bağladık Anadolu’ya. ŞANLI ORDUMUN KIBRISTA BIR ZAFERİ VAR.."" ........ neneh / Teşekkürler kardeşim
20 TEMMUZ BARIŞ HAREKATIMIZIN 48. YILI KUTLU OLSUN. TÜM ŞEHİTLERİMİZİN MEKANI CENNET OLSUN. BAŞTA ATATÜRK OLMAK ÜZERE TÜRKLÜĞE EMEĞİ GEÇEN BÜYÜKLERİMİZİN, KAHRAMAN RAUF DENKTAŞ’IN MEKANLARI CENNET OLSUN. GAZİLERİMİZE SAĞLIKLI ÖMÜRLER DİLERİM.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
20 Temmuz şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
20 Temmuz şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
değerli gardaşım var ol nur ol evet o yirmi temmuzu bungünmüş gibi hatırlıyorum, yiğpit mehmetçiklerimizin o güğzel destanı unutulurmu şehitlerimşize rahmet gazilerimize uzun ümür niyaz ediyorum, yüreğine gurban gardaşım benim, İYİ OZAN KANADA SELAM OLSUN SANADA
Tertiplerim gitti ben ise NATO yu çekmiştim kur 'ada...olsun, ha arkadaşlarım ha ben, gittik ümüklerini sıkıp geldik... şimdi ise bizim yalancı pehlivanlara Mitçotakis diyor ki iki saatte İstanbul'u alırız. hocaları hadi ordan derdi bunlar onu da diyemiyor basiretsizler... lafa gelince mangalda kül kalmıyor. tebrikler güzel dörtlükler için. saygılarımla...
Değerli şairim Duyarlı yüreğini kutlarım sayfanızda güzel anlamlı eserlerinden birini daha beğenerek okudum yüreğine sağlık kalemin daim ilhamın bol olsun selamlarımla kalın sağlıcakla
Kutlu olsun 20 Temmuz ve Kıbrıs Barış Harekatının 48. Yılı... Onlar bizi Girne Plajlarında beklerken ''Beşparmaktan İndik Düze.'' Bilenler bilir Kıbrıs Çıkartması halen bir çok askeri akademide ders olarak okutuluyor... Var olasın Suat kardeşim...
Saygıdeğer üstâdım, Duyarlı yüreğinize ve kaleminize sağlık diliyorum, iyi ki varsınız. Bu günlerin hep hatırlanması, unutulmaması gerekir. 20 Temmuz Barış Harekatımızın 48. Yılı kutlu olsun. Tüm Şehitlerimizin Mekanı Cennet Olsun. Başta Atatürk Olmak Üzere Türklüğe emeği Geçen Büyüklerimizin, Kahraman Rauf Denktaş’ın Mekanları Cennet Olsun. Gazilerimize Sağlıklı Ömürler Dilerim. Bu anlamlı eser GÜNÜMÜN ŞİİRİ'DİR. Sonsuz selam ve saygılarımla.
''Irkımın Ak Denizde bir zaferi var. Yurdumun Mersin'den öte bir devamı var. Girne'den Yol bağladık Anadolu'ya. ŞANLI ORDUMUN KIBRISTA BIR ZAFERİ VAR..""
Uyanır uyanmaz dilime dolanan beste...Yabancısı değiliz biz bu deryaların..
Tam 48 yıl önceydi...Adaya ilk çıkan grupta şehit olan kuzenim geride anne karnında bir çocuk bırakmıştı. Bir yıllık evliydi..
Biz hep "Vatan sağ olsun" demeyi öğrendik o günden sonra...VATAN bizim kutsalımız, yine can vermek gerekse koşa koşa gideriz. Bu günü anan şiirinizi bu duygularla okudum. Kaleminize sağlık.
KIBRIS BARIŞ HAREKATININ 48 YILINDA ŞEHİTLERİMİZİ SAYGI İLE ANIYOR KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİNİN SONSUZA KADAR YAŞAMASINI TANRIMDAN DİLİYORUM.