yurdumda araçlar gitmede gemiler uçaklar TIRlar.. kamyonlar doğudan batıya güneyden kuzeye gahi mutluluk götürmede gahi dert gahi mert var bazen de namert
ve kamyonlar kamyonlar ve yüklü ve dolu içi ve araya karışmış iki yorgan bir döşek Cemşidin göçü
kondudaaaan konduya..
eskinin kağnı gıcılamasında kamyonlar ve otobüsler doğudan batıya güneyden kuzeye her yöne fert taşır ve kamyonlar egzozlarında kara duman homurdana homurdana yokuşa sarmış dert taşır doğudan batıya güneyden kuzeye kimi uzaklaşır kimi yanaşır
ve bir Nazım belirir
“Dörtnala gelip Uzak Asya’dan Akdeniz’e bir kısrak başı gibi uzanan bu memleket, bizim.”
der
ve Soma’da yüzü kömür karası yüreği temiz insanımız
“Mahmut çıkmadı abi Mahmut evli çocuğu da var”
ve "sedye kirlenmesin" derdindeki insan bizim
Mardin Kızıltepe’de Kütahya Emet’te Ankara Demet’te Seydişehirli Memet’te çarpan yürek bizim
“bizim elin yiğitleri bol olur çalar davulları dizgin dolu olur ölüm bizim için tozlu yol olur dumanlı dumanlı oy bizim eller otursam ağlasam delidir derler.“
derken Mahzuni bir akşamüstü Dumlupınar’da Seyit İskilip’te Osman Bayat’ta Rüstem Vize’de Hüsmen ve Konya’da Saçlıkasap ve Antep’te Şehreküstü ve Samsun’da Pelitbüküsekicek ve Ankara Karapürçek ve “benim sadık yârim kara topraktır” diyor koca Veysel.
Veysel’in kara toprağı Mahzuni’nin dumanlı elleri bizim
boşuna mı Karakoç’un dizeleri
“bilmezsin ovalar nasıldır bizde; kağnılar yollarda, yoncalar dizde... saydıklarım damla değil denizde, hele bir ekinler ekilsin de gör.”
Çiçi Kağan’ın
“boyun eğmeyeceğiz. atalarımızdan toprakla birlikte devraldığımız devletimizi, korumalıyız. boyun eğmeyeceğiz, bu emanetleri adi bir ömür uğruna feda edemeyiz. biz ölsek de kahramanlığımızın şanı yaşayacak, çocuklarımız ve torunlarımız diğer kavimlerin efendisi olacaklardır.”
dediği ülke bizim
taşa kazımış Bilge Kağan
“üstte mavi gök basmadıkça altta yağız yer delinmedikçe” bu memleket bizim
sadık yarimiz kara toprak bizim
binlerce yıl geçti ………. geçecek
zaman değişir kişiler değişir Kızılırmak boylarında bir salkım söğüt Toroslarda bir kıl çadır Karadeniz de dalgalarla boğuşan bir taka Aydın’da bir Efe Ankara’da bir Seğmen kadar gerçek Bu memleket bizim . . iyi ki bizim..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
iyi ki bizim! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
iyi ki bizim! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
zaman değişir kişiler değişir Kızılırmak boylarında bir salkım söğüt Toroslarda bir kıl çadır Karadeniz de dalgalarla boğuşan bir taka Aydın’da bir Efe Ankara’da bir Seğmen kadar gerçek Bu memleket bizim . . iyi ki bizim..
Bu memleket bizim, her ne pahasına olursa olsun bizim olmaya da devam edecek. Üstâtları da yâd ederek dile getirdiğiniz muhteşem güzellikteki yürek sesinizi gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım. Bu anlam dolu eser GÜNÜMÜN ŞİİRİ'DİR. En içten selam ve saygılarımla. Esenlikler dileğiyle. Ne mutlu Türküm diyene!
İlk bir kaç dizeyi okuyunca Nazım var diye geçti içimden devam edince koca ozanın adı geçti ve onun destansı anlatışı ''iyi ki bizim'' yüreğine sağlık güzeldi...