Çılgın bir hırs içinde kırıp döküp yok sayar Nefsine hakim olup veremez ki bir ayar Yol ve yordamdan şaşar aslı astarı kayar Hiçbir gönle giremez düşman toplar ihtiras Dünya mülkü olsa da günahıdır tek miras *
Yoluna can verdiğin dünya kime yar oldu Tamah denen nedir ki kim fesatta yol buldu Sonunda pişman olup saçı başı da yoldu Yaptığıyla ölçülür tabuta giren fani Kim kaldı ki burada benim diyenler hani *
Mazlumun tepesinde çıkara tapan eller Kazık çakmışlar gibi bu alemi mülk beller Çarpıştırıp dururlar kanlı akıyor seller İpe sapa gelmez ki cet cibilliyeti yok Halkın ağzı kokarken bey ağanın karnı tok *
Hırsın tokmağı serttir altta kalıp gidersin Gelip de geçer yaşam sonrasında ne dersin Son pişmanlık içinde ahlayıp ta dönersin Günahla gömülünce utançta kalır giden Tüm fırsatlar kaçınca çare olmaz ki sitem…
AZAP...(Kadri Atmaca) 25.06.2022
Dostlardan inciler:
Kardelen-1 25 Haziran 2022 Cumartesi 18:58:23
Hepimiz bir faniyiz, günü dolan gidecek Dünya denilen âlem, bir gün olsun bitecek Can nefeste tükenip, azar azar yitecek O zaman bu hırs niye, nedendir bu savaşlar? İnsanlık denen algı, şuursuzca yavaşlar...
KULOĞLU. 26 Haziran 2022 Pazar 22:25:00
Hep bizde; kibir, riyâ, yalan, dolan, muhannet, Ah bunu bir bilseydik, eder miydik ihanet, Eder miydik nefsimize zerre kadar mihnet? Ama elbet çare var; ölümü hatırlamak, Nefis en çok ondan korkar, ondan kaçar korkak.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
-Çare olmaz ki sitem… şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
-Çare olmaz ki sitem… şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hep bizde; kibir, riyâ, yalan, dolan, muhannet, Ah bunu bir bilseydik, eder miydik ihanet, Eder miydik nefsimize zerre kadar mihnet? Ama elbet çare var; ölümü hatırlamak, Nefis en çok ondan korkar, ondan kaçar korkak.
Çok güzeldi,çok çok acıklıydı,çok doğru, sevda ve özlem vardı, O güzel yüreğine sağlık Üstadım , ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarıml her daim
Saygıdeğer üstâdım, Hakk'ı ve hakikati anlatan doğruları dosdoğru söyleyen anlam dolu harika yazılmış muhteşem güzellikteki yürek sesinizi gönülden kutluyorum tebrikler. Kalemine ve yüreğine sağlık diliyorum. Sonsuz selam, saygı ve hürmetlerimle.
Hepimiz bir faniyiz, günü dolan gidecek Dünya denilen âlem, bir gün olsun bitecek Can nefeste tükenip, azar azar yitecek O zaman bu hırs niye, nedendir bu savaşlar? İnsanlık denen algı, şuursuzca yavaşlar...
Değerli dost kaleminizden hayata dair manidar harika dizeler okudum. İbret alınası yürek sesinize gönül dolusu tebrikler... Her daim sonsuz saygı ve selamlarımla...
Çok güzel... Hırs...hedefe ulaşmakla,ego arasındaki ince çizgi.. Çok güzel ve anlamlı duyguların şiiriydi dost. Kutlarım gönül sesinizi. Esenlik dilerim.
Tebrik ederim Azap Bey çok güzel bir şiirdi kaleminize kuvvet maşallah. Bu arada özledim sizi . Uzun zamandır iletişim kopuk. Bir yaramazlık yoktur inşallah.
Muhterem Kadri Bey, gerek geçmişlerin, gerek bugünlerin hırs ve tamahlarını, acımasızlıklarını; hattâ bugünlerin göze çok batsa da anlamazlıktan gelinen vurdumduymazlıklarını pek güzel izah eden değerli şiirinizi, insanlığından utanması gerekenler adına da, ibretle, hicap duygularıyla okudum.Sözde inançlı ve imanlı siyaseti ve politikasıyla her türlü hak ve haltı yemekten vazgeçmeyen Tanrı+ para görüntülerinin nerede sonuçlanacağını da gösteren son mısralarınızdan ben dahi çok etkilendim. Rab'bimden böyle yaşamayı bir hak ve dünya geleneği olarak görenlere insaf, adâlet duygusu ve ihlaslı bir Allah korkusu vermesini diliyor, anlamının her yürekte hissedilmesi gereken mutena şiirinizi gönülden tebriklerimle, gözlerinizden öpüyorum. Sağolun, Allah'a emanet kalın. (Aksakal)
Değerli şairim sayfanızda anlamlı akıcı ve kurgusuyla mükemmel bir eserinizi beğenerek okudum nice böyle güzel eserler yazmanız dileğiyle kalemin daim ilhamın bol olsun selamlarımla kalın sağlıcakla
Dünya mülkü olsa da günahıdır tek miras Ne kadar üryan bir gerçek, ömür denen filmin fragmanı gibi, feyz aldım okurken Yüreğinize sağlık hocam Tebrikler saygılar
Makbul olan değerler var hocam ve olması gereken insanlar olması gerektiği gibi. Gereksiz yere gereksiz ne varsa iştigal olan nice insan... Bir de Hak hukuk tanımayan ve devreye İlahi Adalet girmekte bize düşense sabırla beklemek ve yolumuzdan bir milim bile sapmamak. Hayatın getirdiği ve de bizden çalınanlar... Bu bağlamda insanlık adına çok değerli bir şiirdi kaleme aldığınız.
Hep hep en içten saygı selamlarımla kıymetli hocam