(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İkinci Günlük şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İkinci Günlük şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ne çok insan vardı kimbilir Yanında olup kalbinde olmayan Kaç kişi kalbindeki ile yaşar ki Yüreğini yaslarsın yar değil Sırtını yaslarsın dağ değil Dilini yaslarsın lâl değildir
gerçeğin ta kendisiydi şiir içtenliğiyle yazılırsa güzeldir dedirtiyor işte burada olduğu gibi tebrikler değerli şairim saygılarımla
"Ne çok insan vardı kimbilir "Yanında olup kalbinde olmayan "Kaç kişi kalbindeki ile yaşar ki "Yüreğini yaslarsın yar değil "Sırtını yaslarsın dağ değil "Dilini yaslarsın lâl değildir
Çok güzel anlatım, harika dizeler. Kutlarım Saygılar, selamlar
gönül insanı vefalı dost, çok güzeldi, harıklıydı, sevgi ve özlem vardı,Hakikat vardı, o güzel yüreğine sağlık Üstadım , ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarımla
Bam telimden yakaladınız şairim hem de üç bam bam bam teli...
Yılmaz Erdoğan... Benim için idoldür ve hayranlığının ötesinde saygım da sonsuzdur ki küçük kızımıza kızının adını verdik.
Çok filmini seyrettim ama seyrettiğiniz film bir başka açılımıydı yılmaz Erdoğanın. Cem yılmazın çok gişe yaptığı film vardır ama bence esas filmi hokkabazdır... İşte yılmaz Erdoğanın da (çok film çevirdiği için tek söyleyemem de) bu film ilk üç dedir.
Üçüncü bam teli dostevyski. Umarım doğru yazmışım dır. Yeraltından notlar sanırım ama onun baş yapıtı ve insan psikolojisinin en ince ayrıntısına kadar anlattığı karamazanov kardeşler...
Ve sizin tepkileriniz... Şiirin içinde o kadar güzel ve içten dolaştırıyorsunuz ki okuru çıkışta ücretler nakit dediğiniz an okur ister istemez soruyor, az önce bizi bize ne kadar mutlu gösteren şair nasıl da çıkışta böyle para nakit der...
Size şiir yazmak yakışıyor. İster bu tür şiirler ister içsel konuşma şiirleri ister dünyaya bakış ve sorunları sorgulama şiirleri olsun hepsinin temel özelliği çok içten yazmanız....
Edebiyat defterinin en iyi yorumcularından çok çok etkili yorumlar aldım ben bu gazla kaç km yaparım bilemiyorum artık.
Dostoyevski yeraltı notları doğrudur insan psikolojisini en ince ayrıntısına kadar anlatıyor bir subaya karşı içinden geçen her duyguyu canlandırıyordu.
Para nakit kısmına güldüm :) ben gibi bedava reklamcı hayatta paraya önem vermez. Keşke tümüyle anlatma yeteneğim olsa dükkan sizin izleyin derdim.
Aslında yükümün ağırlaştığını düşünüyorum bu asil yorumlara ve bu güzel insanlara daha iyi şeyler sunmalıyım diye ama adım Hızır elimden gelen budur durumları da var.
Nasıl teşekkür edeceğimi şaşırdım dost kalemdaşım. İyi ki varsınız ruhumu besliyorsunuz Hep iyiye güzele çıksın yollarınız . En içten selam ve saygılar...
Ankara'lılar bana hiç öyle gelmedi değerli dost..hatta batıya oranla bambaşka bir dünya idi insanlar..bizim buralarda insanlar umursamazdır kimse kimseyi takmaz..hatta Bursa'lılarda büyük bir resmiyet var aile içinde de öyleler..ben Trabzon'lu olarak bizde öyle yok , bizde yakınlık var birbirine bağlılık var..Ankara da da aynı resmi görmüştüm.. bir de kim ne derse desin siz siz olun o an içinizden nasıl geliyorsa öyle davranın, emin olun bu türlü daha çok kabul görürsünüz.. naçizane..
Flim çok seviyorum, illaki haftada bazen iki bazen üç vaktimce muhakkak seyrederim..TV uzun yıllardır izlemiyorum.. Netflix seçerek..her zaman ki duruluğunuz ile aktarmışsınız, sanki öyle hissettim ki şiiri okurken hakiki dost meclisine aktarıyor gibi öylede samimi idi..
Güzel insan Dilek hanım dostum.. kutlarım.. Ankara'ya Bursa'dan selamlarımla Sevgimlesiniz
Sevgili dost şairem doğallığıyla realistliği ile yine mutlu etti beni teşrifleriyle.
Ben de çok fazla tanıdığımdan değil Ankaralıları da Şiir de mizah olsun diye yazıyorum biraz da Karadeniz insanı sıcak olur gerçekten sizdeki sıcaklık ordan demek kii.
Şiiri hakiki dost meclisine aktarıyorum, ben de böyle düşündüm, şiirden ziyade biraz hasbihal tarzı gibi araya da düşüncelerimi sıkıştırıyorum . Sizlerle hasbihal etmeye sebep çıkıyor işte ve benim ruhumu besliyor yani kendime iyi gelen şeyi yapıyorum fazla irdelemeden.
İçinizden geleni yapın demişsiniz ya tamda öyle yapıyorum doğallığı severim ben de kendim gibilerle ... Tekrar teşekkürlerim ve en içten samimi sevgimle Selamlar dostum
Şair etkisinde kaldığı sözcükleri çok güzel terli yerine oturturlar ve o kadar anlamlı bir yürek sesi oluşur şiirde işte buna örnek bir şiir okudum kutluyorum saygılar
Ne tatlı şiir bu böyle... "Köyden indim şehre" havası yaratsa da senin o enginliğin yatıyor her dizede...
Eee insan hem ana, hem benim aplam, hem de şair olunca böyle işte... Bakmakla görmek arasındaki farkı, dinlemekle duymak arasındaki uçurumu kısaltır... Normal böylesi sen gibi şairlere...
Yılmaz Erdoğan da nasibini aldı senin gönül zenginliğinden. Haber yoktur belki ama yine de ne mutlu ona da bize de...
Haydi şiir irdeleyelim biraz...
Yanında olmak ya da olamamak ama kalbinde taşımak! Zor bir ikilem ki peşinden üçlem, dörtlem de doğurabilir.
Şöyle bir durum var hayatta (hatta geçen bir yerde yazdım ama o kadar çok şiirde, yazıda veya forumda yazıyorum ki neyi nerede dedim karışıyor) Ya da dur bulayım onu ekleyeyim buraya. Gelcem şimdi.
Hah buldum. Şöyle yazmışım:
Çünkü şöyle bir kısır döngü var, senin önemsediğin kişi senin onu önemsediğin kadar önemsemiyor seni. Ama inan ki senin önemsediğin birileri de seni önemsiyordur. Yani herkes hem herkes, hem de hiç aslında. Dert etme yani. Gözünü aç seni önemseyenleri önemse.... Saydım. Tam 7 tane önemseme yazmışım. Yoruldum yahu😁😁😁
Gülen adam şeyisi dahil alıp kopyaladım.
...
Yani sen kimin kalbinde olursan ol acaba o da senin kalbinde mi gibi bir durum da söz konusu. Ya da tersi...
Çünkü kimse kimseye aynı değeri vermeyebiliyor.
Haaa mevzu aşksa ve tek taraflıysa şiirdeki gibi (belki de ben öyle anladım) durum vahim... En iyisi mi sen yanına gidip kalbi işgal edeceksin...
...
Keyifli gezine bizleri de dahil ettiğin teşekkürler.
Orrr daaa bir kent var u zak taaaa Git me sek deee gör me sek deeee Ooo keeentt bizim angaraaaa
Şarkısı gelmedi aklıma...
😁😁
Her günün keyif ve huzur dolsun... İyi gezmeler...
"Ne tatlı şiir bu böyle Köyden indim şehre" havası yaratsa da senin o enginliğin yatıyor her dizede..."
Hah işte bu! anlayacağını tahmin etmiştim kardeşimin Dedim ki belki ezik falan gören olacaktır ama zekası ve algısı iyi olan bu şiirde benim kendimle dalga geçer hallerimi anlayacaktır ve anladınız sayın uykusuz kardeşim tam da beklediğim yorumdu.
Ya sen ne müthiş bişeysin şıp demeden anlıyorsun hemen aplasına çekmiş kerata:)) Bir de ben böyle uzun yorum yapamayan biriyken hem yorum yapıp hemde karşındaki insanı konuşturabilmek her yiğidin harcı değildir tam kafasın diyor ya gençler işte öyle:)
Yanında olmak ya da olamamak ama kalbinde taşımak!
Bu konuya geçersek daha önce bir şiirimde de Seni seveni sen sevmezsin Senin sevdiğin de seni sevmez Bu hep böyledir genelde hiç kimse ruh eşiyle yaşlanmaz demiştim bu da öyle bir şey işte .
Güzel yorumun için Çok teşekkür ederim kardeşim Sende keyifli huzurlu olasın her daim Saygı sevgi ve selam ile
Yanında olup kalbinde olmayan
Kaç kişi kalbindeki ile yaşar ki
Yüreğini yaslarsın yar değil
Sırtını yaslarsın dağ değil
Dilini yaslarsın lâl değildir
gerçeğin ta kendisiydi şiir içtenliğiyle
yazılırsa güzeldir dedirtiyor
işte burada olduğu gibi
tebrikler değerli şairim
saygılarımla