Kalem/le Hasbihal
Ey kalem
bilge kalem söylesene söyle hadi sen her şeyi bilirsin var olan cümle bilgiler senin dilinden dökülür her şey sana ayandır Bilgeliğinle tavazunla anlat hadi nolur anlat bana AŞK Nedir Neye benzer Rengi var mıdır Kokusu Tadı Elle tutulur mu Yenir mi İçilir mi Bu bendeki haller aşk mıdır Başım dönüyor bana bilmediğim bir haller oluyor onu özlüyorum bırak kadını kızı bir çiçeği koklasa kokusunu beğenerek içine çekse İçim acıyor gözüm kararıyor Yanımdan geçip gidiyor beni görmeden sevdalı sevdasına hasretken sevdası sevdalıyı yok sayıyor sevdalının içi kanıyor bir de üstüne kıza trip atıyor sanırsın kadın boks standı acımasızca savuruyor yumruğunu Söylesene kalem sen her şeyi bilirsin var mıdır başka böyle acımasız sevgili Utanmaz bir de kızı rakı sofrasında meze yapıyor sonra da çıkıp meydana adamım diye caka satıyor "Menekşe" |
sevdası sevdalıyı yok sayıyor
sevdalının içi kanıyor"
En sevdiğim şiir türlerinden. Dar/az/aynı sözcüklerle okuru bir hafiye gibi şiiri çözdürmeye çalışan türde olanlar... On sözcük ten beşi aynı sözcük ve o kadar güzel birbirlerini tamamlamışlar ki sanki özdemir Asaf'ın anlamı ters köşe yatıran şiiri gibi...
En çok adını duyup da en uzak olduğumuz duygu "aşk"... Yakın olsak bu duyguya sanırım dünya daha mutlu ve yaşanılır olurdu.
Şair aşkın farklı hallerini anlatırken yer yer yergi yer yer de mizah kullanırken gerektiği yerde de okunu hazırlayıp atı atıvermiş şiirin ortasına...
....
Ve ben olric
Başım dönüyor
ile başlayan bölüm tam da beni anlatıyor neşeli ablacığım. Nasıl da bili bilivermişsin özlediğimi ve de çok ama çok kıskanıverdiğimi ki söyle neşeli ablacığım sen 68 kuşağını özümsemişsin, kıskanılmak mı sevilen... Ah sorma ablacığım, bu olric bu dönülmez ve karşı konulmaz ve henüz özne'si belli olmayan aşka düşürüldüğünden beri ne içmediği sıvı ne de yazamayanyazardan aşırmadığı sigara kalmadı. Her gün tek başınabankımın devamlı müdavimi olarak aha şuracıkta kalbimi kapanmayacak olması için son defa açıyorum aşkımın aşkına senin yıldızlar yağdıran şiirinin altına...
Utanmaz ile başlayan kısım maalesef ablacığım... O kadar çok nankör var ki ve sen ne güzel betimleyip hepsini sepetlemeşsin... Bennn aslacıksızöyle birşiyyy yapmadım uykusuzemöicimle inan. Sadece koyu kahve içip sigaranın dumanına kurduğumuz salıncakta sallayıp durduk aşkımınaşkını. Uykusuzemöicimle ne ilginç darağaçları varmış Bi görsen. Gerçi gören bir daha dış dünyayı göremez o da ayrı bi mevzus.
Ah ne şiir yazmışsın neşeli ablacım. Giriş bölümünde kalem deyince aklıma hep banka çiziktirdiğim özolmayandemişler geliyor. Da bir kalem neden bilemezsin ki aşkı... Kalemlerin içi doludur der senin şiirlerin tutan el yazan yürek senden olunca neşeli ablacım.
Yazamayanyazarın ara sıra da olsa aşk ateşi nükseden olricinden dünyanın olmasacık da benim dünyamın en neşeli ablasına...
ersinbaşeğmez tarafından 5/14/2022 1:53:35 PM zamanında düzenlenmiştir.