Medeniyetlerin Anası Dünya’nın Başkenti Bugün dolaştım Târih kokan sokaklarını Emirgân’da demir attı gönlüm Seyrettim güzelliğini doya doya Canım, cananım İstanbul!
Ne güzel şey seninle nefes almak Bir ömrü seninle mutlulukla yaşamak Sevmeyi senin kemâlinden öğrendi gönüller Sen müâllimsin, çiğdemsin, ebrûsun, lâlesin Canım, cananım İstanbul!
Söyle Istanbul kimler sevmedi ki seni Kimler konuk olmadi ki muhteşem Sarâylarına Krallar, kıraliçeler, meftun oldu güzelliğine Sana yazılır şiirler, şarkılar, gönüllerin Sultanı Canım, cananım İstanbul!
Dört mevsim seninle bir başka yaşanır Sonbaharda ayrılan gönüller yanar ayazında Karlar bile bir başka yakışır güzelliğine Süsler Marmara’yı beyaz gelinçikler Canım, cananım İstanbul!
Ezânlar bir başka okunur Camii’lerinden Kuşatır dört bir yanı Misk-î Anber kokusu Rahmed yağmurların yağar sessiz sessiz Yeşile doyar bağların bostanların Canım, cananım İstanbul!
Güneş ufuktan doğar ihtişâmına Aşıkların gülüşüne benzer güzelliğin Boğaz’a inci gerdanlık takar Yedi Tepeler Yayılır sokaklarına akasya kokusu Canım, cananım İstanbul!
Geceleri yıldızlar aydınlatır özgürlüğünü Muhteşem siluetin yansır maviye Yakamozlar dans eder güzelliğinle Nâzire yaparsın seven gönüllere Canım, Cananım İstanbul!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
♥ Canım Cananım İstanbul ♥ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
♥ Canım Cananım İstanbul ♥ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
" İstanbulun evsafını mümkün mü beyan hiç" diyordu bir divan şairi. Beğeniyle okudum, bir İstanbul hasretlisi olarak..28 yıl öncesinden kalan bir siluettir artık İstanbul ve şiirinizle aydınlandı bazı köçeler. Tebriklerimle efendim.
ismailadil tarafından 2/21/2007 2:51:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
" İstanbulun evsafını mümkün mü beyan hiç" diyordu bir divan şairi. Beğniyle okudum, bir İstanbul hasretlisi olarak..28 yıl öncesinden kalan bir siluettir artık İstanbul ve şiirinizle aydınlandı bazı köçeler. Tebriklerimle efendim.
yorumum nereye kaybolmuş bilmyiorum ama .... yazdığım yorum şöyleydi; istanbul şairi deyince aklıam yahya kemal beyatlı gelir ve ondan etkilenmiş olmalısınız ki şiiriniz çok harika olmuş tebrikler...
kusura bakmayın ne oldu yorumum anlamadım?
angoristonya tarafından 2/12/2007 5:02:21 PM zamanında düzenlenmiştir.
Beğeniyle okudum, bir İstanbul hasretlisi olarak..28 yıl öncesinden kalan bir siluettir artık İstanbul ve şiirinizle aydınlandı bazı köçeler.
Tebriklerimle efendim.
ismailadil tarafından 2/21/2007 2:51:12 PM zamanında düzenlenmiştir.