(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kıyasıya yolculuk şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kıyasıya yolculuk şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
aslında yazı eski ve yeniyi anlatmış girişte eskiye olan özlemlerin nedenini kendimce anlatayım değerli Şairim;)kendimce dedim bak baştan anlaşalım
Bana göre geçmişe özlemin yegane nedeni; ortak duyguların bir harman çeç-i yığını kadar bol olması idi, yani bizim çocukluğumuzda kenti nüfus 40 sa köylü nüfus 60 tı şimdi tam tersi oldu şehirli nufus 80 lere köylü nufus ise sıfırlanma noktasına kadar gidiyor bu gidişle kimsecikler kalmayacak
böyle olunca ne oluyor? yukarıdaki harman tığından tanelerin her biri ayrı coğrafyalara ayrı iklimlere savruluyor işte tamda zurnanın düt dediği yer;))))))................................................................................................
boşluklar oluşuyor eşittir mutsuzluklar
diğer hususları şiirinizde zaten var değerli şairim bu arada sayfaya akşam saatleri ve hafta sonları nadiren giriyorum yoksa böylesi bir güzel şiire yorum yazmakta gecikmezdim;))
ben teşekkür ederim asıl şiirinizde eskiye rağbet olsa idi bit pazarına nur yağardı mesajınız var zaten;)) eskiye neden insanlar ilgi duyar? gerçekten düşününce aklıma mantıklı gelenleri yazdım diğer kısımlar latife amacıyla yazdığım hususlar;)) sevgiler saygılarımla
Günaydın değerli şairim Elbette herkesin kendi fikrini özgürce paylaştığı bir platform burası . Siz sizce ben de bence fikrimi ortaya koyarım medeni insanlarız herkese saygı duyarız.
Bu şiir deki mesajım ise ; Eskiye hep bir özlem var ama eskiden herşey harika değildi. Bugün de güzel şeyler var diyorum, mademki insanlık özlenen, o zaman herkes önce kendinden başlasın insanlığı getirmeye eskiye rağbet olmasın diyorum.
Yorum konusunda da hiç rahatsız olmayın Müslüm bey insan bir şiiri okuduğunda o an aklına ilham gelirse yazar bir şeyler bazen yazacak tek kelime gelmiyebiliyor aklına Hiç sıkıntı değil işinize rahatınıza bakın ben böyle şeyleri problem yapmam.
Çünkü, şaftı insanlar, bırak kendine yetmeyi, komşuya bile yetiyordu bir avuç geçim kaynağıyla... Hırs kobir rekabet yoktu. Zaman değişti ve şairin de ifade ettiği şekliyle günden güne mutasyona uğradıkça insanlık ne kendine yeter oldu insan ne eşine, ne evladına, ne dostuna... Ters orantılı olarak paranın alım gücü düştükçe insanların iştahı yükseldi...
Ama şu da var (ki esas sebep bu bence, en azından bizim evimiz için, yani çocuklarımıza sağlamaya çalıştığımiz şeyler adına) özetle; biz çektim onlar çekmesin bari yaklaşımımız...
Zamanında eşya çeşitliliği çok azdı zaten. Çeşitlilik arttıkça konfor arttı, konfor arttıkça daha da konfor istedik. Bu da zamanla ihtiyaç olarak karşımıza çıktı.
Bir de şey var kimi insanda; onda var bende de olsun. Ya da bende niye yok.
Yahu adam borç harç 12 ay taksitle hem de satın almış son model saat, ne bileyim ayakkabı ya da telefon, insanların gözüne sokuyor dikkat çekmek için. Unutuyor tabi eşeğe altın semer vursan eşek yine aynı eşek...
Çok şey yazılıp söylenir bu konularda da zaman yok. Daha okumam gereken şiirler ve cevap yazmam gereken yorumlar var. Selam ve saygımı şuracığa bırakıp gideyim ben.
Günaydın uykusuz kardeş Aynı şeyi söylüyorum ama yorumlar da o eskideki saflığı iyi niyeti temizliği arıyorsak kendimizden başlamalıyız o zaman.
Nedir yani bu kadar eskiye özlem diyorum şiirde , ben hiç özlemiyorum valla belki gençlik özlenir biraz o kadar. Şiirde de dediğim gibi keşke daha geç gelseydim de şu gençlerin imkanlarını yakalasaydım .
Aslında her zamanın iyi ve kötü yanları mevcut iyisini yaşamak dileğim ve teşekkürlerimle değerli şair Saygılar sunarım..
Geçmişte çok modern araçlara sahip değildik belki ama, insanlarda huzu sevgi saygı gibi değerler vardı paha biçilmez. Mesela şimdi insanlar tatil için deniz kenarlarına, tatil köylerine, yazlık evlerine, avrupaya gidebiliyorlar. Oysa geçmişte bu olanaklardan yoksunduk. Ama ayda bir kere, kamyon tepelerinde, tüm komşularla birlikte pikniğe gitmek, deniz kenarına gitmek, büyük bir mutluluktu. İnanılmaz eğlenceler olurdu. Hangimiz o günlerdeki eğlenceleri unutmuştur ki.. Harika bir şiir Vefa fon müziğiyle nostalji oldu . Kaleminize sağlık Sevgimle
Bugün babaların tek hedefi Eşinin çocuğunun yüzünün gülmesi Kadınlar şah çocuklar padişah Ah şimdi genç olsaydım Dünya ya daha geç gelseydim keşke Krallık beni hep teğet geçti
Şiirin en güzel bölümü bence... Mutasyon insanlık.... Sanal ilişkiler...
Farklı bir konu... Ne çok şey varmış eski zamanda insanlık namına...
Eskiden durumumuz iyi olmaya biliyordu her ani her günü cok güzeldi şimdi bolluk olsa dahi hala yetinmeyen insanlar var aslında çok büyük israf var herşeyde üstadem...😔 Ben hala yağlı salçalı ekmek yerim...🙂 Eski insanlarda para dahi olsa yarını düşünerek hareket ederlerdi...Şimdi alinan herşeyde 12 aya kadar taksitle alınıyor yarin ne durumda olacağımız mechulken...Allah sonumuzu hayır getire...Emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık üstadem Güzel ve manidar bir şiir Tebrik ederim...Saygılarımla...
Yetinmiyorlar istediklerine de ulaşıyorlar Biz yetindikte ne oldu diyorum bazende Şimdi gününü gün ediyorlar biz gibi yarın endişesi ile yaşamıyorlar . Bizim gibi anne babaları olunca onlara düşünecek fırsat kalmıyor belkide. Yorum için teşekkürler şair Saygılar
Doyumsuzluk ve özenti şimdilerde had safa da ben eskiden olanlara yokluk demiyorum gelişme kıt kanat para vardı ama piyasa da her şey yoktu şimdi her şey var para yok lakin bu yokluğa rağmen kimse hiç bir şey esik etmiyor yığılıyor borçlar - ev borçla, araba borçla mutfakta ki gıda borçla tabi herkes öyle değil şöyle düşünüyorum o zamanalar sömürür yüzde beşti şimdi yüzde elli o zamanlar insanlık yüzde elliydi şimdi yüzde beş enflasyon gibi değişim şaka bi yana beğendim kıymetli bir anlatım...
Doğrudur elbette söyledikleriniz Ama ben her zamanın iyi ve kötü tarafları vardı diyorum. Tek bir pencerereden bakmamak gerek diye düşünüyorum. Yorumunuz değerlidir çok teşekkür ediyorum şair.
Yetinmek bir kuru soğana bir lastik ayakkabıya çelik çomağa bilyeye atari olmasa da yarım elmalı telefonlar olmasa da lüküs ışığında büyüklerimizden hikaye dinlemek ne güzeldi.
Eğrisiyle doğrusuyla yaşandı bitti işte Mutlaka her geçen zamanın artısı ve eksisi olacaktır. Yorumunuz fikriniz elbette kıymetlidir şair Çok teşekkür ederim Saygılarımla
Doyumsuzluğumuza ne güzel bir atasözü "Dimyata pirince giderken evdeki bulgurdan olmak" Teşekkür ederim hocam yine çok değerli mısralarla kıymet verdiniz sayfama. Sağolun varolun Saygılarımla
girişte eskiye olan özlemlerin nedenini kendimce anlatayım değerli Şairim;)kendimce dedim bak baştan anlaşalım
Bana göre geçmişe özlemin yegane nedeni; ortak duyguların bir harman çeç-i yığını kadar bol olması idi, yani bizim çocukluğumuzda kenti nüfus 40 sa köylü nüfus 60 tı
şimdi tam tersi oldu şehirli nufus 80 lere köylü nufus ise sıfırlanma noktasına kadar gidiyor bu gidişle kimsecikler kalmayacak
böyle olunca ne oluyor? yukarıdaki harman tığından tanelerin her biri ayrı coğrafyalara ayrı iklimlere savruluyor
işte tamda zurnanın düt dediği yer;))))))................................................................................................
boşluklar oluşuyor
eşittir mutsuzluklar
diğer hususları şiirinizde zaten var değerli şairim
bu arada sayfaya akşam saatleri ve hafta sonları nadiren giriyorum
yoksa böylesi bir güzel şiire yorum yazmakta gecikmezdim;))
saygılarımla