Bir Yabancı Dil hayranlığı Almış başını gidiyor Türkçe yaz kardeşim Çorum’dan Ankara’dan Çiçeği yaz Börtü böceği yaz Çayırı çimeni Kayseri’de çemeni yaz Bulgurunu Keşkeğini Yarmanı Yemyeşil Ormanı Kurulmuş Harmanı yaz - Türkçe yaz kardeşim Dağdaki çoban Yazı yaban Anan baban Anlasın - Haa Ağzın Türkçe konuşup da Türküm diyemiyorsan o başka tabii …. Yaz o zaman …. Nasıl istiyorsan öyle yaz
Ben de okumayıveririm.. - Suat Zobu -
DOSTLARDAN
Her zaman ve her yerde Türkçe oku Türkçe yaz Derman olsun her derde Türkçe oku Türkçe yaz
Dağda taşta ovada Karada ve havada Gardaş her gün yuvada Türkçe oku Türkçe yaz
Her konu her temaya Yere göğe semaya Sen cumadan cumaya Türkçe oku Türkçe yaz Okuyup da yazarken Duyacaksın büyük haz ......... İYİ Ozan / Teşekkürler Gardaşım - Güzel dil Türkçe bize Başka dil gece bize ......... neneh / Teşekkürler Kardeşim
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Türkçe Yaz şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Türkçe Yaz şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir Yabancı Dil hayranlığı Almış başını gidiyor Türkçe yaz kardeşim Çorum’dan Ankara’dan Çiçeği yaz Börtü böceği yaz Çayırı çimeni Kayseri’de çemeni yaz Bulgurunu Keşkeğini Yarmanı Yemyeşil Ormanı Kurulmuş Harmanı yaz
Tabi ki Türkçe önceliklimiz her zaman Atamın dediği gibi Dilini başka dillerin egemenliğinden kurtaramayan milletler Özgür değildir
Saygılarımla üstadım Tebrik ederim Yüreğine kalemine emeğine sağlık
Karamanilerin Lideri Kerümiddin Karaman Beyin oğlu Mehmed Beyin 1277 yılında Selçuklu divanında yaktığı Türkçe ateşi, Karaman- Ermenek- Balgu san Köyünde Karaman Beyin türbesi yerleşkesinde 13- mayıs 2022 tari hinde Türkçe Dil Bayramı kutlama şenliği çerçevesinde meşale yakılarak kutlanacak. Bu bayram Türkçe konuşup yazan Türk milletine armağan olsun, Karamani Mehmet Beyin yaktığı Türkçe dili, soydaşı Gazi Mustafa Kemal Atatürk tara fından harf devrimiyle bir kez daha önemsenmiştir Saygılarımla
Mekanları cennet olsun Üstadım. Türk'e, Türklüğe, Türkçeye, Türk Dünyasına emek verenlerden Allah razı olsun. Başta Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere rahmetli olanların mekanı cennet olsun. 13 Mayısta kutlanacak Bayramımız şimdiden kutlu olsun. Bizler katılamayız ama siz katılırsanız bizlerin adına da o havayı teneffüs edin lütfen.
Selam ve saygılarımla sağlıklı günler dilerim. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE.
yerli yerinde vurgular yapılmışta bir kulaktan girer diğerinden çıkar dost bizde bir batı hayranlığı almış başını gidiyor Allah sonumuzu hayır getire kal esenlik içinde...
sanırım beş kere yazmıştım Türkçenin başkenti karaman ilinden ama kime yazıyoruz kime söylüyoruz sanırım maya sorunu var, herkeste tutmadığı gibi her devirde de tutmuyor üstadım... Ergenekon'dan çıktıktan sonra her gittikleri yerde bir devlet kuran ecdadımız da bazen bu modalara uymak durumunda kalmışlar...bugün entelektüel görünme adına İng. Fransızca, Almanca dillerini dilimizin her yerine sokmaya çalıştıkları gibi Selçuklular döneminde Yunus Emre dururken Mevlana ile Farsçaya, Osmanlı zamanında Müslümanlığı Araplaşmak zanneden ve hala devam eden Arapça akımına heveslenip bu günkü meydana gelen HİBRİT Türkçenin yozlaşma haline gelmişler...bunlara da söylenecek çok sözler var lakin çok sıkıcı olacak...ben bugün hala ilk okulda öğrendiğim ki üstünden 65 yıl geçtikten sonra bile merhum Ziya Gökalp'in ALAGEYİK şiirini iştiyakla okur ve haz duyarım...öncelikle duyarlılık dolu asil yüreğinizi ayakta alkışlıyor, sonra da selam, sevgi ve de saygılarımı iletiyorum TÜRKÇENİN BAŞ KENTİ KARAMAN İLİNDEN...Esen kalın...
Hepimiz yaza yaza dilimizde tüy bitti Ne onlar yola geldi ne zerre fayda etti Nedense Türküm demek onun zoruna gitti Türkçenin Başkenti'ne Karaman'a selamlar
Evet hepimiz duyarlı davranıp yılmadan usanmadan yazmalıyız. Israrla anlamayanların, anlamak istemeyenlerin sayfalarına uğramıyorum zaten. Özellikle milli günlerimizde, Atatürk'ümüzle ilgili her konuda hepimiz mutlaka yazmalıyız. Bizler ki iki elin parmaklarını geçmiyoruz ama yazmalıyız abi. Kalemimizin gücü var azbuçuk çok şükür. Benim en çok takdir ettiğim kişilerden birisin. Bazen uğrayamasam da, yorum yapamasam da gönlüm seninle.
Türkiye'nin başkentinden Türkçenin başkentine kucak dolusu selamlar. Sağlıklı günler ağabeyim.
Memleketin her deliği Türk ve Türkçe düşmanı kaynarken daha da çok sorumluluk ve gayret düşüyor Türküm diyene. Türklüğü ve Türkçeyi Mehter Marşı ve Osmanlıcılıktan ibaret sanan, sözüm ona Milliyetçi(!) kaynarken ortalıkta, biz "dilimizi konuşun, yazın" diye kendimizi paralıyoruz. Neredeyse tamamen asimile olmuş, su yoluna giden Kızılderililerin küçük bir azınlığı dışında, hiçbir kökeni, milliyeti, cibilliyeti ve dili olmayan Amerika'da bile milliyetçilik ve dil üzerine seferberlik ilan ediliyorken. Bizler; binlerce yıllık kökenimize rağmen dilimize sahip çıkamıyoruz.
1277 yılında Karamanoğlu Mehmet bey bile Türkçe savaşı vermiş ve bu gün Dil Devrimi ve Atatürk'e rağmen, hala Türkçe konuşun, yazın deniyorsa, atladığımız bir nokta var demektir.
Bir kısmı Arapçayı dinle, diğer bir kısmı ecnebi dillerini çağdaşlık ve medeniyetle kıyaslıyorsa. Arızanın nedeni ortada... 'Özenti, Kişilik bozukluğu, Özgüven eksikliği, Cehalet adı altında ART NİYET ve EĞİTİM SİZ LİK!..'
Yine Bam Teline dokundun be abim!.. Şiir, yazı yazmak başka bir şey, konusunun derinliğini işlemek başka. Her zaman bu derinliği yansıtıyor yazdıkların. Sanatçı olmanın gereği de budur bana göre.
Çok teşekkür ederim Kardeşim var ol. Her zaman onur verdin, Her zaman gurur duydum sağ ol. Evet bazıları olmayan hayal aleminde yaşıyorlar. At gözlüğü desek at en azından önünü görüyor. Maalesef onlarda o da yok. İnsan biraz okur, biraz araştırır. Bir şeye körükörüne inanmaz. Osmanlının son 200 yılı o kadar kötü ki neresinden baksan ahlaksızlık akıyor. Hatta Yavuzdan sonrası diyebiliriz. Hızla bir Araplaşma var. Bunun neticesinde her türlü yeniliğe kapalı. 2. Mahmut İplik fabrikası yaptırıyor. "Gavur icadıdır zinhar uygun değildir" fetvasıyla yeniçeriler tarafından yakılıyor. Padişah geceleyin yeniçeri kışlasını topa tutarak onları yok ediyor. Yeniçeri ocağını kaldırıyor ama neye yarar. Bir kaç padişahın gayretiyle bir şey olmuyor tabii. Abdülmecit Fransa'dan borç para alarak saraylar yaptırıyor. 150 cariyesi var. El insaf. Bip'li kısımlara hiç girmiyorum.
Selam ve saygılarımla sağlıklı günler, hayırlı Ramazanlar dilerim Kardeşim. İyi ki varsın. Sağ ol.
Türkçe okuyup Türkçe yazalım size sonsuz defa sonsuz katılıyor yazdığınız eserin altına imzamı atıyorum. Bazen alışveriş için çarşıya uğradığımda mağazalardaki tabelalara bakınca nerde yaşıyorum hey Allahım sabır dediğim anlar o kadar çokki. Anlamak güç.. Yani İngilizce, Fransızca veya işte ne bilim Arapça yazınca ne oluyor ne. Neden güzel Türkçemizle bizim ruhumuzu okşayan tabela kullanmıyorsunuz. Şaşıyorum, şaşmaya da devam edeceğim..
Sizinle aynı buluttan dökülen yağmur Aynı ıraktan akan kaynak suyu gibiyiz. Ben de bu konuda çok hassasım. Arapça verilen selamı almıyor kimseye Arapça selam vermiyorum. Budrum da ki yabancı isimli turistik yerleri Kaleme almış ve yayınlamıştı. Yabancı isimlere takılanların alayı emralist güçlere gönüllü ücretsiz hizmet veriyorlar. Kutlarım şairim.
Değil mi yani! Bizler geri kalmış, çatal bıçak kaşık bile kullanmasını bilmeyen, mağara devrinde yaşayan kişileriz. Nerede Fransız mürebbiyeler, nerede lalalar falan.
Çok güldürdün gene sağol. :)) İyi ki varsın. Hep ol lütfen.
Selam ve sevgilerimle sağlıklı günler dilerim. Saygımla.
Her zanan ve her yerde Türkce oku türkce yaz Derman olsun her derde Türkce oku türkce yaz
Dağda taşta ovada Karada ve havada Gardaş her gün yuvad Türkce oku türkce yaz
Her konu her temaya Yere göğe semaya Sen cumadan cumaya Türkce oku türkce yaz Okuyupta yazarken duyacaksın büyük haz ---iyi OZAN... böle bir şiirim var yıllar once yazmıştım TEBRİKLERİMLE YÜREĞİ EVERESTTEN DAHA YÜCE GARDAŞIM VAR OL HUR OL İYİ ozan kanada alem gurban sanada
Nihat YURT tarafından 4/3/2022 6:23:41 PM zamanında düzenlenmiştir.