Dedim Atatürk'le nedir derdiniz 🇹🇷Şiirin hikayesini görmek için tıklayın İstanbul’da bir konferans veren Amerikalı Tarih Prof. Dr. Justin McCarthy yıllar önce ATA’ mız hakkında bakınız ne demiş:
“ATATÜRK olmasaydı Türk belki Özbekistan da olurdu. Trakya ve Anadolu da kalmazdı.100 yılda tüm civar büyük coğrafyadan sürülmüş ve katledilmiş Türklerin Konya Ovasından sürülmeleri ve atılmaları ne kadar sürerdi sanıyorsunuz? Ne Türk ne de Türkiye kalırdı. Mustafa Kemal sadece ülkeyi kurtarmadı. Türk neslini de kurtardı. 1800-1922 arası çok kötü yüzyıl olmuştur. Bu süreç içinde birçok Müslüman ülkeleri yok edilmiş ve bu dönemde 5 milyon 381 bin Müslüman göç etmek zorunda kalmış.5 milyon 60 bin Müslüman öldürülmüştür. Bu ibret tablosu karşısında sormak lazım. M. Kemal’ in itildiği Konya ovasını gözler önüne getirin. Bir yüzyılda nereden nereye gelinmiş! Ben size diyorum ki, ATATÜRK olmasaydı, TÜRK kalmazdı. ATATÜRK diyebilirdi ki ben SELANİK’ e kadar gidiyorum. Herkes arkasından giderdi. Hayır, o büyük önder Türklerin ne kadar acı çektiğini, ne bedel ödediğini biliyordu. O tam tersine düşmanlıkları, nefreti unutmasını ulusuna telkin etti. Ve sadece büyük bir insanın söyleyebileceği YURTTA BARIŞ, CİHANDA BARIŞ sözünü söyledi.” Pakistan’ın kurucularından Muhammed İkbal Atatürk için; “O yalnızca Türk toplumunun Atası değil, bütün mazlum ülkelerin ve Şark’ ın da Atası” demiş. Kur’an’ tercümesini insanlık âlemine kazandıran Nezir Ahmet ve Feth Muhammed Han bu büyük eserin ATATÜRK’ e “İslam dünyasının müncisi (selamete çıkaran-kurtaran) ATATÜRK Hazretlerine yadigârdır.” diyerek ithaf etmiştir.
|