(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GELENEK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GELENEK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Meydanı boş bulana sorulmasın saygısı Na-ehildir şiirde tarzımızı bozanlar Piri Yunus olanın kalır mı hiç kaygısı Geleneği yaşatır var oldukça ozanlar
Kutlarım efendim bu güzel dörtlüğü çok anlamlı sözlerden oluşmuş harika dizeler yüreğiniz kaleminiz susmasın sevgi ve saygılarımla allaha emanet olun...
Değişim, bazen hayatın bundan başka birşey olmadığını düşünüyorum. Herşey değişiyor, sabit kalan şey çok az yaşamda. Güzel şiir olmuş hocam. Tebrikler...
Amacımız edebiyat deryasında zerre olabilmek, elbet gelenekleri zedelemek gibi bir hissiyat taşımıyoruz, taşımakta haddimiz değil, ustalarımız gibi bu derya da yunus olabilmek için, hatalarımızla, düşmelerimiz ve kalkmalarımızla sahip çıkın bizlere, doğru yolu göstermek adına... Haksızmıyım... Saygılar efendim...
Mükemmel he harfine, her satırına mısrasına şiirin tamamına hatta şairine saygılar .
--------------Beraat Gecesi_______________
Allah aşkı ile yanıp, gözlerim pınar gibi aksa, Sen gönüller sultanı, mübarek Mescid_i Aksa. Beni benden alıp giderken, Aziz Beraat gecesi, Mescid_i Aksa da secde ile rükû, ben kulun vecibesi…
Resul’imin en yakın dostu, Hz Ebubekir sıdk sahabe, Bu ne güzellik Rabbim, her beş vakitte, yönümüz Kâbe. Ümmetin senden sorulacak, efendiniz İbn_i Abdullah, Mekânların şahı, gönüller sultanı, Yüce Beyttullah…
Ömrümün son demiydi, bu gece gönlümde hazan, Recep, Şaban, sen üç ayların sultanıydın, Şehrul Ramazan. Anladım ki ömür beyhude geçmişti, Hakka yakardığım bu gecede, Şefaat, şefaat diliyordum, Hakka kapandığım her secdede…
Kul kuldan medet ummamalı, biri diğerine veremezken vaat, Tavra için olmamalıdır, akabinde beklememelisin menfaat. Asil_Bey, bir gün göçüp gideceksin, ne günü bellidir ne de saat, Ben ümmettim, şefaat bekliyorum ya Resul_Allah şefaat…
Şu an gönlümü şad ediyordu, okunan ezanın sesi, Her beş vakitte namazdı, kulluğun vecibesi. Ruhları şad olsun, şehitlikti kulluğun en yüce mertebesi, Müslüman âlemine, Edebiyat sitesine, Hayırlara vesile olsun, BERAAT gecesi… AsilbeY/saiRR__________________
Meydanı boş bulana sorulmasın saygısı Na-ehildir şiirde tarzımızı bozanlar Piri Yunus olanın kalır mı hiç kaygısı Geleneği yaşatır var oldukça ozanlar
yüreğinize sağlık dost mükemmel anlatım ama anlıyana dost şiir ozanlık bir gelenektir bilerek severek kırmadan incitmeden yapanlar için pir sultanlar yunuslar dadal oğlu köroğlu bunlardandır geleneğimiz yüreğinize sağlık geçmiş ozanların gönülleridir bu günü yaşatan inkarı olurmu dost olurmu
Meydanı boş bulana sorulmasın saygısı Na-ehildir şiirde tarzımızı bozanlar Piri Yunus olanın kalır mı hiç kaygısı Geleneği yaşatır var oldukça ozanlar
tutkun durukan
siz bu heceyi çok iyi biliyor ve uyguluyorsunuz...sitede her ne kadar zaman zaman serbest denemelerim varsa da ana dalım hecedir benim de...bunu söylerken asla serbestçileri dışladığım anlaşılmasın...zaten dışladığım bir şiir tüürü olsa serbest yazmazdım...ama benimkiler usta serbestçilerin yanında sinek vızırtısı gibi kalır ancak...serbest olsun hece olsun şiirde aslolan kalite ve güzelliktir...bunlara dikkat ettikten sonra kavgalara, haksız tenkitlere hiç gerek yoktur....teşekkürler...güzel şiirinizi yürekten kutlarım değerli dostum....sevgi ve saygımla...selamlar...
İlhamın bol olsun kardeşim.Sitede tüm şiirlerini okudum.Tekrar okumayı düşünüyorum çünkü şiirlerinde emek var yürek var ahenk var .Hece şiirine örnek bir sayfa .Cemal Safi sevgini biliyorum .Rabbim ismini şad eylesin .Sende Cemal Safi gibi sayılıp sevilesin.Şair olunmaz şair doğulur diyorum.Lakin şuda var Rabbim isterse ölüden diriyi diriden ölüyü çıkarır.O yüzden kimseye hüküm veremem .Lakin sizin için şair derim.Çünkü yazdığınız şiirler .Okuma tekniğiniz eğitiminiz bilginiz bunu destekliyor.Bu iş sırf ilhamlada olmuyor.Bilgi zeka ilham yetenek bunlar ve belki başka şeyler gerekli şair olmak için .Size şair derken bu ölçülere malik olduğunuzu açmak istedim.Saygılarımla...
tebrikler çok güzel bir tema seçmişsiniz can alıcı bir şiirdi ustaca yazılmış ee bana düşen bu güzel yüreği kutlamak...:) kutlarım şair açık olsun yolun
Geleneğe saygı duymak için önce geleneği bilmek lazım...Sürekli olarak hayranı olduğumuz batı kültüründe hece ile yazılan bir şiire rastladımı acaba bu serbestçi tayfa....Onlar kendi özüne saygılı ama bizde nedense öze karşı bir düşmanlık başladı....Sözüm serbestliği her anlamda serbestlik olarak algılayıp şiir adı altında iğrençlik yapanlaradır..Ki bunların sayısı çok fazla ne yazı ki...Geçmişini unutan aynı anda geleceğinide unutmaya hazır demektir...Atasına saygı duymayanın saygı istemeyede hakkı olmaz çünkü daha ne olduğunun adını koyamamıştır çünkü yozlaşmıştır....
"Meydanı boş bulana sorulmasın saygısı Na-ehildir şiirde tarzımızı bozanlar Piri Yunus olanın kalır mı hiç kaygısı Geleneği yaşatır var oldukça ozanlar"
İddia ediyorum binlerce serbest şiirden daha da kalitelidir...İtirazı olan varsa gelsin tartışalım...Ama birşey biliyorsa tartışalım ....Gerçek şair Tutkun DURUKAN hocamı bir kez daha kutluyor sevgi ve saygılarımı sunuyorum.
canım kardeşim geleneğimize sahip çıkan şairlerden biride sensin...Sen gün gelecek parmakla gösterilen bir şair olacaksın...Allah her asırda gönderiyor birilerini...Eminim ki sende o özel gönderilen şairlerden birisin....bahtın açık olsun....
Meydanı boş bulana sorulmasın saygısı Na-ehildir şiirde tarzımızı bozanlar Piri Yunus olanın kalır mı hiç kaygısı Geleneği yaşatır var oldukça ozanlar
MERHABA! Gelenek ve göreneklerimizi genç kuşağın yaşatmasını istiyorsak,yetiştirmek üzere hizmet etmeye davet etmek lazım bütün gönüllüleri.Baştan belirttiğim gibi ben istisnayım .Hevesten öte bir aşk var yazmaya yoksa ben yerimi ve haddimi bilirim ki,asla sınırları aşmam ve sonsuz saygıyla takip ediyorum bu işin ustalarını.Sanki hissettiğim uygun olmayan bir uslupla şiirin özüne aykırı bir durum şairi rahatsız etmiş .Bozulmayan neyimiz kaldı diye düşündüm ama şiire de el atıldıysa şaşmamak lazım.Dilimiz feryat ediyor.Dinimiz keza....Anamız zaten ağlıyor....Allah bu milletin yüzüne baksın ve yardım etsin. Çok anlamlı bir mesajla bizi uyardığınız için teşekkür ediyorum sayın durukan.Değerlerimizi korumaya yönelik yazdığınız bu dörtlükten dolayı teşekkürlerimi sunuyorum ve yaptığınız çalışmalarda başarılar diliyorum.Sizi destekliyoruz.Yüreğiniz duyarlı ,sevgiye açık kalın....
Bizim geleneğimiz aruz ve hecedir. Ben genç bir şiir sever olarak bir ingilizin bir fransızın heceyle ya da aruzla şiir yazdığını hiç duymadım ama bizim sahte şairler onlara özeniyor Allah her yüzyılda bir şair bir ozan gönderiyor bize Tutkun DURUKAN gibi şairler geleneğimizi yaşatan ozanlarımız. Teşekkürler sayın DURUKAN...
Genç arkadaşımız çok güzel ifade etmiş .Dilimizi korumak çok önemli.Ama büyük bir özeniş var yabancılaşmaya galiba artık benimsedik ama ben uyarmak istiyorum bu ÇILGIN GENCİ (CRAYZYOUNG) Bence inandırıcı olmaz önce biz değişmeliyiz.Ana dilimiz ne ise öyle yazalım lütfen
Ozanlarımız var oldukça,işte böyle güzel ,böyle anlamlı şiirler okuyoruz.Boş meydanlarda Na-ehililer sadece bir siluet gibi görünüp giderler.Ne bir iz,ne bir sözleri kalır.Selam ve Saygılar sunuyorum.
Doşru söze ne denir Üstadim.Ozanlarimiz olmsa idi dilsizleri oynardik zannimca.Selam ve hürmetler size.
Kullanmadık ne ayak ne de kafiye kaldı Gece üç_beş nöbeti gene Safiye kaldi Işini peşimdeki hasretin kadar seven Ne polis ne jandarma ne de hafiye kaldı..
C.Safi Cemal Safi.Üstadimizida bu vesile ile selamlayalim.
KaramsarSair tarafından 8/10/2008 4:38:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
Na-ehildir şiirde tarzımızı bozanlar
Piri Yunus olanın kalır mı hiç kaygısı
Geleneği yaşatır var oldukça ozanlar
Kutlarım efendim bu güzel dörtlüğü çok anlamlı sözlerden oluşmuş harika dizeler yüreğiniz kaleminiz susmasın sevgi ve saygılarımla allaha emanet olun...