Davarın içine yayaram gıdik Yeni doğmuş taya diyerem kurik Cırnagı atınca kapida pisik Elimde degil ki gülirem gardaş...
Hasangala’sından aldım kartoli Gışın ehsik olmaz gar, yağmur, doli Gar yagar gapanir koylerin yoli Damdaki garları kürirem gardaş...
Arım var govanda petehtir balım Gaplıca olmasa yamandır halım Ilica’ya geldim ısındı dalım Isıcak suyunan çimirem gardaş...
Nenen de ezeme o gızı sormış Görirem ateş de bacayı sarmış Duyiram yahında düginin varmış Çagırsan goşup da gelirem gardaş...
Dokkuz ay çehmişem dagın garını Allah Kerim nerden bilem yarını Bilirsen çoh gözel Dadaş barını Çalgıynan çengiynen oynıram gardaş...
Elden hayır gelmez hatırım sormiyr Piyengo olsa da bene heç vurmiyr Davul zurna duysam ayagım durmiyr Ganım fikkır fıkkır gaynıram gardaş...
Elleşme ahıllı otur dolaşma Heç kimseyinen de sahın dalaşma Dürkmenogli begim bene bulaşma Gudigi üstune salıram gardaş...
Türkmenoğlu (Şükrü Atay)
17 Temmuz 2021 - İzmit
YÖRESEL KELİMELER ahan: işte şu ışşıh: ışık eze: teyze emi: amca uşah : çocuk Hasangala : Hasankale/ Pasinler ilçesi kartol : patates gudik: köpek gıdik : oğlak pisik : kedi çimmek : banyo yapmak elleşmek : elle dokunmak
DOST YÜREĞİNDEN SÜZÜLENLER ( Sonsuz teşekkürlerimle )
Dumli’den, Tafta’dan, Köşk’ten gelirem Acıhtım, yoruldum, ahan ölirem Di get iki lohma bişeyler getür Ne nıhız olduğun ben de bilirem. ________ İDRİS ESEN ___________
Ne gadder hahlısın ne diyem baci Mahşerde hesap zor olsa da haci Baldıran zehiri olmiş ilaci Diyirsen ataşta yanıram gardaş...
Emehli, çalışan bütçe darleşiyr Bahıyor da gormiyr insan korleşiyr Her Allah’ın günü geççim zorleşiyr Ehmegi tiride banıram gardaş... ____ neneh’Canlı Cenaze’şiirine nazire___
Hayvanları sürdüm boş galdı nahir. Semaveri yahdım ele bir bahir. Gıtlama şekerle içirem çayi. Üçü beş atarsam o beni yahir. __________ neneh ___________
O gadder behledim yoruldi gozim Dadaşlar hemşerum canimdir ozim Saggalım yohtur ki diynensin sozim Hele şukir cördim sıfatın gardaş... _______ neneh’e cevaben _________
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Gelirem Gardaş ( Erzurum ağzı ) 🗻 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Gelirem Gardaş ( Erzurum ağzı ) 🗻 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ahan da dışarı çıhmışam yeni Işşıha çoh diggat edirem gardaş... Eleyse niye ki sorirsan beni Emime, dayıma gidirem gardaş... erzurum şiveli güzel eserinizi kutlarım kurban bayramınız mubarek olsun selam ve sevgiler...
O gadder behledim yoruldi gozim Dadaşlar hemşerum canimdir ozim Saggalım yohtur ki diynensin sozim Hele şukir cördim sıfatın gardaş... _______ neneh'e cevaben _________
Harika eşliğiniz için sonsuz teşekkürler. Eklemekten mutluluk duydum. Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun. En derin selam ve saygılarımla. Hayırlı bayramlar diliyorum.
Çok değerli Şükrü Atay Üstadım, beni onurlandırdınız. Sağ olun, var olun. Maşallah, halis, muhlis bir Erzurumlusunuz. Çok hoş söylemişsiniz, gerçekten. Şiveden öteye, yörenin nüktelerini de unutmamış ve ustalıkla kullanmışsınız. En içten tebrik ve teşekkürlerimi sunarım.
Dumli'den, Tafta'dan, Köşk'ten gelirem Acıhtım, yoruldum, ahan ölirem Di get iki lohma bişeyler getür Ne nıhız olduğun ben de bilirem.
Harika yorumunuz ve harikulâde dörtlüğünüz için sonsuz teşekkürler üstadım. Eklemekten mutluluk duydum. Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun. Harika yorumunuzu gönlümün en mavisine boyadım. En derin selam ve saygılarımla. Allah'a emanet olun.
Yöresel kelimelerin karşılığını yazmasanız bile mısraların anlatım gücü ile anlamak mümkün oluyor. Türkçenin en güzel en sevimli en sıcak ağzıdır Erzurum ağzı. Memleketin soğukluğu bile önemsiz kalıyor Erzurum ağzıyla bir şiir bir türkü bir fıkra dinlerken :))
Tebrik ediyorum Şükrü abi, dil bizim en önemli hazinemiz bu tür çalışmalarla yaşatılması duyurulması gerekiyordu.
Harika yorumunuz için sonsuz teşekkürler efendim. Ben de epeyce süre orada yaşadığım için düşüncenize aynen katılıyorum. Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun. En derin selam ve saygılarımla.
Harika yorumunuz için sonsuz teşekkürler efendim. Bence de hoş ve unutulmaz bir şive kiracınız duysaydı " Ezene rahmet " derdi :)) Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun. Selam ve saygılarımla.
Aşığam daha tee uşşahlıhdan ben Takip de etmiyah ne söyliyrsen sen Eyle oliyr ancah goynümüz de şen Yalan degil vallah sevirem gardaş...
Çok anlamlı bir Erzurum şifeesi şiiri olmuş komşumuz Erzurum lu komşumuz Var sözler konuşmalar aynı çok da hoşuma gidiiyir canı gönülden tebrik Ederim hocam gönlüne kalemine sağlık saygılar selamlarımı sunarım
Sayfanızda yürek sesinizin yansıdığı akıcı anlamlı ve de okuyucuyu düşünceye sevk eden güzel bir eserinizi haz duyarak okudum yüreğine sağlık kalemin daim ilhamın bol olsun nice böyle güzel eserler görmek dileğiyle selam ve sevgilerimle kalın sağlıcakla
Işşıha çoh diggat edirem gardaş...
Eleyse niye ki sorirsan beni
Emime, dayıma gidirem gardaş...
erzurum şiveli güzel eserinizi kutlarım
kurban bayramınız mubarek olsun
selam ve sevgiler...