Düşürdün figan ile sevdamı bezm-i gama, Gururunu gönlüme sevgi diye dayatma! Mübtelâ-yi aşk olan nara yanarmış ama… Bir gül için bülbülü aşkın oduna atma!
Derd-i yardan giriftar her âşık ahu zara? Şu dil- şüde mecnunu tanımıyor dil-ârâ! Em olmaz gülden başka inleyen dil-figara, Artık gem vur hırsına aşkı pazarda satma!
Hiç sevgi kundağında belemedin bülbülü, Gül cevrinden bir türlü alamadın bülbülü, Gülistana zevk için salamadın bülbülü, Böyle nasıl yaşasın bari kafeste tutma!
Çiy düşmüş karanfilin ahıydı kalbe sızan, Geçti devr-i dil-ârâ şimdi mevsimler hazan, Tende mihman ruhuma nâçar âteşi suzan, Tükenir umutların boş rüyalara yatma!
Azrail’in kamçısı değmiş sevda atıma, Aklım ermez bir türlü bu sendeki tutuma, Kapandı bezm-i aşkın kapısı suratıma, Dilerim ki tattığım acıları hiç tatma!
Elbet azâr-ı dilin bir çaresi var ama… Bulunmaz yârân-ı aşk şevkistanda arama! Kaç gönül dibe vurdu hepsi birer drama, Bitmedi hesabımız bu defteri kapatma!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
FERYAD-I AŞK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
FERYAD-I AŞK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Düşürdün figan ile sevdamı bezm-i gama, Gururunu gönlüme sevgi diye dayatma! Mübtelâ-yi aşk olan nara yanarmış ama… Bir gül için bülbülü aşkın oduna atma! üstadım güzel eserinizi kutlarım selam ve saygılar...
Güzel şiirdi, duyguluydu; Haz alarak beğeni ile okuduğum bu nadide eseri ve değerli şairimi yürekten kutluyorum, en içten selam ve saygılarla. Nice duygulu şiirlere.
Yüreğinin sesi kaleminle sayfanda mısralara yansımış yüreğine ve emeğine sağlık nice güzel eserle yazmanız dileğiyle kalemin daim ilhamın bol olsun sevgi ve selamlarımla kalın ağlıcakla
Güzel bir güne ve dosta merhaba Hoş bir eser Bizde zevkle okuyor ve kutluyoruz yürekten Gönlün abat olsun, huzurla dolsun vede tüm eserlerin benzersiz olsun Sonsuzluğun sahibine emanet olasın, sağlıcakla kalasın
Gururunu gönlüme sevgi diye dayatma!
Mübtelâ-yi aşk olan nara yanarmış ama…
Bir gül için bülbülü aşkın oduna atma!
üstadım güzel eserinizi kutlarım
selam ve saygılar...