Ezilen ve kadınlığı hiçe sayılan kadınların insan olduğunu diğer insanlarada hatırlatmak açısından kaleme alınmış bir şiir...
Baktığı yeri görmüyordu… ………………Gözyaşlarından Aslında kendiside bilmiyordu… Neden ağladığını… Ama… ____Gözünden akan her damla yaşın Ayrı bir adı vardı… Kiminin ki kader… Kiminin ki keder… Kiminin ki aşk… Kiminin ki riya… Kiminin ki açlık… _____________ _____________
İşte bu hep böyle gidiyordu… Döktüğü her damla yaş… Aslında bahtının… Kara yazgılarına… İsyanını oynuyordu… Adı olmayan kadınlar
Ömrü hep çilelerle geçmişti… Sordu… Kendi kendine… Suçum kadın olmak mı diye… Duymuştu anasından… Kız evladı doğduğunda… “Evlerin saçakları ağlarmış” Anası öyle derdi… Şimdi anlıyordu… Anasının… Ne demek istediğini… Kadınlar doğarken daha… Kadın olduklarından dolayı… Hayatın tokadını yiyorlardı… Peki, ama neden? Oysaki… Her türlü sıkıntıyı çeken… Her türlü fedakârlığı yapan… Çocuk doğururken… Azrail’le mukavele imzalayan… Onlar değilmiydi… Öyleyse… ………..Öyleyse Neden… ……….Neden Herkes kişiliğinden bir şeyler götürüyor… Bir et parçası olan beden… Satın alınıyor… Emeklerinin karşılığı… Hiçe sayılıyor… En önemlisi… ….Neden onlara da yaşam hakkı tanınmıyor …………..NEDEN Kendi kendine… Böyle konuşup dururken… Gözünden akan son damla yaşın… Adının …. ……….Adı olmayan kadınların Çileleri olduğunu gördü. ______PEKİ AMA NEDEN?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Adı Olmayan KADINLAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Adı Olmayan KADINLAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Aslında adları vardı da varlıkları hep geriye itildi nedense ve hiç bilemediler var olduklarını. Pek çok kadının gözlerinden umut diye damladı yaşlar, gören olmadı ki, dindirsin. Yaraya parmak basmışsın be dost. Ve hala kanamakta o yara, 21. yüzyılda bile. Diner mi bilmem. Sevgimle...
Kadınlar doğarken daha… Kadın olduklarından dolayı… Hayatın tokadını yiyorlardı… Peki, ama neden? Oysaki… Her türlü sıkıntıyı çeken… Her türlü fedakârlığı yapan… Çocuk doğururken… Azrail’le mukavele imzalayan… Onlar değilmiydi… Öyleyse… ………..Öyleyse Neden… ……….Neden Herkes kişiliğinden bir şeyler götürüyor… Bir et parçası olan beden… Satın alınıyor… Emeklerinin karşılığı… Hiçe sayılıyor… En önemlisi… ….Neden onlara da yaşam hakkı tanınmıyor …………..NEDEN Kendi kendine… Böyle konuşup dururken… Gözünden akan son damla yaşın… Adının …. ……….Adı olmayan kadınların Çileleri olduğunu gördü. ______PEKİ AMA NEDEN?
tek kelimeyle harika anlatmışınız kadınlarımızın çilesini fedakarlığını vede eski büyüklerin kadınları ikinci sınıf biri olarak görmelerini. ama merak etmeyin artık her şey tersine dönüyor artık bizim kadınlarımızda ayakta dura biliyor hiç kimseye boyun eğmeden. yüreğine sağlık güzel bir şiir