İmandandır Yüce Resûl sevgisi 🌹Şiirin hikayesini görmek için tıklayın HAZRET-İ MUHAMMED RAHMET ELÇİSİ
Hz. Peygamberi her şeyden fazla sevmek imanın gereğidir: “Peygamber (SAV) şöyle buyurmaktadır: “Sizden biriniz beni annesinden-babasından, çoluk-çocuğunuzdan ve bütün insanlardan daha çok sevmedikçe iman etmiş olamaz.” [Buhari, Sahih, İman, 2/8 (I;9)] “Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: “Üç özellik vardır; bunlar kimde bulunursa o, imanın tadını tadar: Allah ve Resûlünü, (bu ikisinden başka) herkesden fazla sevmek. Sevdiğini Allah için sevmek. Allah kendisini küfür bataklığından kurtardıktan sonra tekrar küfre dönmeyi, ateşe atılmak gibi çirkin ve tehlikeli görmek.” [Buhari, Sahih, İman,2/9 (I;9)] Cennette Hz Peygamber’le beraber olabilmek için sevmek gerekir: Bir bedevi Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’e: "Kıyamet ne zaman kopacak?" diye sordu. Efendimiz: “Kıyamet için ne hazırladın?” buyurdu. "Allah ve Resûlünün sevgisini." dedi. Bunun üzerine Hz. Peygamber: “O halde sen, sevdiğin ile berabersin.” buyurdu. [Müslim, Sahih, Birr ve Sıla,45/50 (III; 2032)] Hz Peygamber’in sünnetini yaşatmak sevginin göstergesidir: “Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: "Kim benim sünnetimi ihya ederse beni sevmiş olur. Beni seven de cennette benimle beraber olur” [Tirmizi, Sünen, İlim, 39/16 (V;46)] Hz. Peygambere salâtü selâm getirmek sevginin gereğidir: Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: "Cimri, yanında adım anıldığı halde bana salâtü selâm getirmeyen kimsedir.” (Ahmed b. Hambel, Müsned, I, 201)
|