İnsanın ızdırabı doğunca başlarmış Ağlayarak doğarmış bu yüzden Sanki bilircesine başına gelecekleri Birisi söylermiş ona bütün gerçekleri İnanmak istemezmiş bu söylenenlere Kulak asmazmış bir tekine bile Güler geçermiş tüm saflığıyla Çocukluğundan gelen heyecanıyla Kendisiyle ilgilenen tüm sevdikleri Ebedi görünürmüş gülen gözlerine Tozpembe gözlüklerle seyredermiş dünyayı Telaş ve sıkıntıları oyun sanırmış Nasıl oynandığını merak edermiş Dalar gidermiş çocukluğun sevdasına Rahat ve üzüntüsüz olmak ne de güzelmiş Büyüyeceğini aklına hiç getirmezmiş...
Zaman bu ya akıp gitmiş seneler Büyümüş küçük çocuk olmuş bir delikanlı Eskisinden daha da pek fazla heyecanlı Dilediğini yapmak istese de ne çâre Sorumsuz olamazmış artık eskisi gibi Bir yanda âcizliğiyle kendi varlığı Öte yanda kendisini kuşatan çevre Göstermiş kendini adam olmak kaygısı Başlamış hayata artık saygısı
Derken sevdalanıvermiş birine Kara sevdaya tutulmuş aşkından Kalmamış hiçbir farkı şaşkından Düşünemez olmuş artık bir şeyi Aklında hep o varmış sevdiği Yazmadığı ne mektup kalmış ne de şiirler Dağıtmış kendini derbeder olmuş Günden güne gittikçe sararıp solmuş...
Terk edivermiş bir gün onu sevdiği Kendine gelivermiş aniden Ne kadar aptalmışım demiş sahiden Görmüş dünyanın kaç bucak olduğunu Anlamış aşkın vefasızlığını Aşka karşı inancını yitirmiş Sevda çağını hüzün dolu bitirmiş Her şeye olmuş üzgün ve kırgın
Aşık olmadan evlenmiş bir gün Böylece karışmış çoluk çocuğa Hayat kavgası tek düşüncesi olmuş Engeller, zorluklar çıkmış önüne Yılmamış katsa da geceyi gündüzüne Yaşamış gitmiş böylece bir ömür boyu Sürecek diye sevinmiş soyu
Tutmayacaklarını biliyormuş ama, Gene de evlatlarına nasihat etmiş Anlatmış başından gelip geçeni Sonra da dünyayı terk edip gitmiş Bir yolcunun yolculuğu hüzünlü bitmiş...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Çile dünyası * şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Çile dünyası * şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Teşekkür ederim bana bu güzel şiirinizi tekrar okuma fırsatı verdiniz.Roman tadında sürükleyici bir şiirdi.Insanin istediği gibi olmuyor hayat üstadım.Hayatin gerçekleri çok farklı ve acımasız mesela benim söz yazdığım şiir diyelim ,ben öylesine içimdekileri yazıyorum,Kesinlikle şair değilim.Annem alzaymır son evresi ben bakıyorum her şeyiyle ben ilgileniyorum.Şu sıralar iyice kötüledi.Yazdigim son şiir annemeydi. ANNELERIN HAKKI ODENMEZ ,Hep kötü şeyler iyi insanların hayatta hiç gülmemiş insanların başına geliyor üstadım bu dünya da kötülere bir şey olmuyor.Obir tarafta işin tesellisi Saygilarimla .
Teşekkür ederim bana bu güzel şiirinizi tekrar okuma fırsatı verdiniz.Roman tadında sürükleyici bir şiirdi.Insanin istediği gibi olmuyor hayat üstadım.Hayatin gerçekleri çok farklı ve acımasız mesela benim söz yazdığım şiir diyelim ,ben öylesine içimdekileri yazıyorum,Kesinlikle şair değilim.Annem alzaymır son evresi ben bakıyorum her şeyiyle ben ilgileniyorum.Şu sıralar iyice kötüledi.Yazdigim son şiir annemeydi. ANNELERIN HAKKI ODENMEZ ,Hep kötü şeyler iyi insanların hayatta hiç gülmemiş insanların başına geliyor üstadım bu dünya da kötülere bir şey olmuyor.Obir tarafta işin tesellisi Saygilarimla .
Sayfanızda yürek sesinizin duyguyla harmanlanmış çok güzel bir eser kaleme almışsınız beğeniyle okudum yüreğine ve emeğine sağlık sayfanızda nice güzel eserler yazmanız dileğiyle kalemin daim ilhamın bol olsun selam ve sevgilerimle kalın sağlıcakla
Aşık olmadan evlenmiş bir gün Böylece karışmış çoluk çocuğa Hayat kavgası tek düşüncesi olmuş Engeller, zorluklar çıkmış önüne Yılmamış katsa da geceyi gündüzüne Yaşamış gitmiş böylece bir ömür boyu Sürecek diye sevinmiş soyu
Tutmayacaklarını biliyormuş ama, Gene de evlatlarına nasihat etmiş Anlatmış başından gelip geçeni Sonra da dünyayı terk edip gitmiş Bir yolcunun yolculuğu hüzünlü bitmiş..
kısacası işte bir hayat sevdiğini alamayan istemediği biri ile evlen Çoluk çocuk geçim derdi dert keder sıkıntı bir baktın gün dolmuş İşte dünya hayatı ne anlarsak anlayalım çok anlamlı bir şiirdi tebrik Ederim hocam saygılar selamlar gönderiyorum
her zamanki gibi Çok güzeldi,çok acıklıydı, sevgi ve özlem vardı,Hakikat vardı, O güzel yüreğine sağlık Üstadım , ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarımla her daim.
evet ne doğru söylediniz sanki bilirmiş gibi başına gelecekleri ölünce de ona ağlanırmış hayat dediğimiz şey çilelerle dolu beterin beteri var buna da şükür diyoruz bu bağlamda güzel şiirinizi kutlar kadirşinas yüreğinize dert değmesin diyorum selam ve sevgiler
Son nefesten önceki zamanını dahi tutulmayacağını bildiği halde nasihatle geçiren kişi sadece bir anne olabilir.
Duygu yüklü bu şiirin teması 'bana dünyaya sarıl deseler gider anneme sarılırım' desem yerinde olur kanaatindeyim.
Her şeyin kıymeti kaybedince anlaşılmakta maalesef. Annelerin ve babaların kıymetleri ise mutlaka sağlıkları yerindeyken ve hala hayattayken bilinmelidir. Sonradan ah vah etmeler hiçbir şeyi düzeltmemektedir.
Kaleminize gönlünüze sağlık.
Tebrik ediyorum.
Günümün şiiri olarak belirlediğim bu şiiriniz umarım seçki kurulunun da dikkatini çeker.
Tutmayacaklarını biliyormuş ama, Gene de evlatlarına nasihat etmiş Anlatmış başından gelip geçeni Sonra da dünyayı terk edip gitmiş Bir yolcunun yolculuğu hüzünlü bitmiş...
ŞÜKRÜ ATAY tarafından 12/24/2020 3:09:31 PM zamanında düzenlenmiştir.