HELÂL DEMEM HARAM OLAN RAKIYAŞiirin hikayesini görmek için tıklayın ........RAKI HAKKINDA BİLGİLER..........
* Rakının Faydaları ve Zararları! Rakı Osmanlı Devletinden günümüze kadar gelen bir kültürdür. Damıtma yolu ve anason eşliğinde üretilen rakı yüzyıllardır milli içkimiz olarak bilinmektedir. Peki, rakının faydaları var mı? Rakı zararlı mı? Doğru bir şekilde tüketildiğinde sağlık için çok faydalı bir içkidir. Bilim adamlarının yapmış olduğu araştırmalara göre rakı kalp çarpıntılarına, mide hazımsızlık problemlerine, nefes darlığına ve öksürük gibi birçok hastalığın tedavisinde oldukça etkili bir içkidir. Aynı zamanda bizim toplumumuzda rakının kültürü çok farklı bir boyuttadır. Rakı eşliğinde dostlarla edilen eşsiz muhabbet başka yerde kolay kolay bulunmaz. Rakının Faydaları Rakı sadece 1-2 Duble İçilirse; Damarların açılmasını sağlayarak, kan dolaşımının rahatlamasına yardımcı olur. Tansiyonun dengede tutulmasına yardımcı olur. Sinirlerin yatışmasını sağlayarak, insanı rahatlatıcı bir etkisi bulunur. Migren ağrılarını azaltır. İshal ve kusma problemlerini giderir. Uykusuzluk problemlerinde kullanılabilir. İştah arttırmak için kullanılabilir. Anason çayı anne sütünün artmasını sağlar. Küçük çocuklarda ve bebeklerde öksürük problemlerinde anason çayı kullanılabilir. Hıçkırık problemlerinde anason çayı kullanılabilir. Gaz söktürücü etkisi bulunmaktadır. Mide hazımsızlık problemlerinde kullanılabilir. Kalp çarpıntısı problemlerinde kullanılabilir. İdrar sorunu yaşayan kişilerde idrarın artmasına neden olabilir. Göğüslerin dik ve dolgunlaşması için kullanılabilir. Yaşlılarda göğüs sarkmalarını engeller. Bronşit, astım ve nefes darlığı tedavisinde etkilidir. Öksürük tedavisinde kullanılabilir. Beyin fonksiyonlarının hızlanmasını sağlayarak, vücudu rahatlatır. Anason ve üzüm karışımı rakı karaciğer tedavisinde kullanılabilir. Günümüzün en büyük sorunu olan stres problemleri için kesin çözümdür. Rakı dostluk ve hoş sohbettir. * Rakının Zararları Rakı sadece 1-2 duble içildiğinde sağlık için çok önemli bir içkidir. Ancak 3.duble rakının faydaları ve bütün yararlı etkilerinin nötrleşmesini sağlıyor. 4. Dubleden sonra ise rakının zararları ortaya çıkıyor, sağlığınız için zehirli bir maddeye dönüşüyor. Aşırı derecede tüketilen rakının zararları oldukça fazla! Bilinçsiz bir şekilde fazla miktarda tüketilen rakı yüksek alkol nedeniyle, yavaş yavaş beyin hücrelerinde bozukluklara yol açarak, algılama güçlüğü, karar verememe, düşünme problemlerine neden olabilmektedir. Aşırı miktarda tüketilen rakı gözlere giden sinirlerde bozukluklara yol açarak görme bozukluklarına neden olabilir. Uzun süre aşırı miktarda tüketilen rakı, psikolojik rahatsızlıklara ve unutkanlık gibi hastalıklara neden olabilir. Aşırı miktarlarda rakı tüketimi, kalp damar hastalıklarına ve kanser riskinin artmasına neden olabilmektedir. Sadece rakı değil birçok alkollü içecek kontrollü ve az miktarda tüketildiğinde vücut sağlığı için önemli bir rol oynamaktadır. Bilgilendirme: Bu yazı sadece bilgilendirme amaçlıdır. Hiç bir Alköllü asitli içeceği hiç bir insana önermem. Alkollü içeceklerin Rakı ve benzer alkollü içecekleri tüketmenizi kullanmanızı içmenizi hiç bir zaman önermem! Dinimizce de kafa bulucu içecekler haramdır. Ayet ile tescillenmiştir. Bütün vebal içiçilerindir. İçenleri ayıplamam sadece duâ ederim Allah kurtarsın o illet zıkkımdan. Bilgiler Derlemedir.
HELÂL DEMEM HARAM OLAN RAKIYA
Zehir gibi tadı inan yazıktır Helâl demem haram olan rakıya Ucuz falan değil hayli kazıktır Helâl demem haram olan rakıya Gençliğim de içtim yoktu hiç tadı Günah defterime yazıldı adı Fetvası verili din bilgin kadı Helâl demem haram olan rakıya Şişeler açılır meze serinde Kadehler konuşur sohbet yerinde Kimi borçlu dertli kimi yarinde Helâl demem haram olan rakıya İndirmem mideye vallahi töbe En büyük zararı ciğere cebe Evimde yiyecek beklerken bebe Helâl demem haram olan rakıya Kafayı buldurur sağlam salınır Kokusu berbattır midem bulanır Keyfinden içen yok dertli dolanır Helâl demem haram olan rakıya Her türlü alkölden uzak durmalı İçene derdi ne diye sormalı Sol yanı daima Hâkka kurmalı Helâl demem haram olan rakıya Karıyla kocanın arasın açar Yuvanın neşesi huzuru kaçar Alın ter rızkını zehirler saçar Helâl demem haram olan rakıya İçenin tercihi karar kendine Acep şişede ne y/arar kendine? Amel defterinde zarar kendine Helâl demem haram olan rakıya Evinde beklerken eşi zarife Selâmı çakarlar haydin şerefe Ne bayram gösterir nede arife Helâl demem haram olan rakıya Bir anlık dağılır dertli elemde Eğlence düğünde bazen alemde Şuanda şairde kağıt kalemde Helâl demem haram olan rakıya Ekmeğin yiyen var çiftçisin eker Üzerinden devlet vergisin biçer Dozunu kaçıran kanserden göçer Helâl demem haram olan rakıya Resul’a yoldaştı zıkkım olası Evinde süt bekler küçük balası Anason mayası zehir cılası Helâl demem haram olan rakıya ......06.12.2020 Şiir:Resul Civcik - Ayrancı Karaman Fotoğraf:Anonim ............................................................................................................. Şiirimi okuyup hisseden Gönül dostlarıma Selâm olsun. |
anlamlı ve güzel bir şiir okudum tebrikler Resul hocam
sağlıcakla kalın