Gözlerimiz kelebek, gönlümüz çiçek bizim; Can cana muhabbetin senasından acizim; Dostane bakışların konuştuğu sohbette, Yaran ile içilen çay şifadır azizim!..
Ey her sözünün eri çelik bilek dilaver, Diğerkamlığın kadar iç avazınla göver! Dilinden dinleyelim ömre bedel aşkını, Yüreğini kanırtan meramın hakkını ver!..
*Dilaver: Yürekli, cesur, yiğit, kahraman. *Diğerkam: Kendinden çok başkalarını düşünen, başkalarının iyiliği için fedakarlık yapacak yaradılışta olan kimse.
ZAĞLI DİL
İşinin erbabıdır, harbi kısa emelli; Davasında haklıysa, şakası yok, vur-elli; Doğru dürüstlüğüne toz konduran aymaza, Her sözcüğü bir sırat, kılıçtan keskin dilli…
*Zağlı: Kılağısı verilerek keskinleştirilmiş.
UMAY BEDEN
Boynunda sevda halesi, som ışıktan iskelet; Özneleşmiş vakarından şavkarıyor asalet; Aşkının aşkınlığıyla ruhun rehberliğinde, Maverayı keşfediyor umay beden hayalet…
*Umay: Eski Türklerde iyilik, güzellik ve şifa meleği.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 35 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 35 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.