Şirazesiz kispetle meydanda çalım satar, Sırtı yere gelende tozu dumana katar, Taşköprü’den onaylı sarımsak Pehlivanı, Dana yemini yer de, düve yerinde yatar…
*Şiraze: Kispet paçası bağı. *Taşköprü: Kastamonu ilimizde bir ilçe. Sarımsağıyla ünlüdür.
EMBER DİLLİ
“Mahşer midillisi”nden “çul çürüten”e ikaz: Ecel dara çekmeden vasiyetin neyse yaz! Son kozum bu ember de keyfe keder değilse, Erincin sana kalsın, bari ona mezar kaz!..
*Ember: Ucu çivili değnek, övendire. *Mahşer midillisi: Ortalığı karıştıran kişi anlamında deyim. *Çul çürüten: Rahatına aşırı düşkün kişi anlamında deyim. *Erinç: Huzur, rahatlık.
GAYDA SİNE
Saçma sapanlarına sallabaş hödük ister, Coşkusu selden beter önüne kütük ister, Yaran muhabbetinin sıkboğaz abonesi, Şişirdiği tuluma üç dilli-düdük ister…
ÇARNAÇAR
Tuzu el çorbasında, aç bi’laç arık adam; Koz silkmeye gidenin elinde sırık adam; İstismar döngüsünde horantaya yüzü yok, Boş tesele karnı tok, mırığı kırık adam…
*Koz: Ceviz. *Horanta. Bakmakla yükümlü olunan aile efradı. *Mırık: Gönül gücü, moral.
CEVABI DA ÇANAKTA
Vekaleten ilmiyle zıtlaşınca durumlar, Gündemi esneterek el aklıyla yorumlar; Açık oturumların gedikli yavecisi, Çanak soruyu bile kusmuğuyla çalımlar…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TAŞLAMALAR-1 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TAŞLAMALAR-1 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.