(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
3. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kadirim dostlarım katılın sizde Anlatın yurdumu bir iki sözde Söz olun yürekte yaş olun gözde Folklörün çayında çırası güzel….........KADİR ÇETİN 08/05/08 NAZİLLİ
Bazı ezan olmuş, bazen ozanmış Her karışı güzellikle bezenmiş Koca dünya gıpta etmiş, özenmiş Nereye bakarsan orası güzel..............dedi yitikyürek..(teşekkürler, yüreğine kurban dost...:)
Kalbinde "SÜVEYDA".. Burası güzel. Yurdumun orası, şurası güzel. Gelincik şurubu, şırası güzel; Ve bir de üzümün karası güzel.............dedi ESADİ hocam (iki kaşın arasıda başkalarına kalsın be hocam..:)
Bir çehredir Anadolu`m gözümde Yanardağ misâli aşkı özümde Sığmaz ki anlatsam bir kaç sözümde Kara gözün, kaşın arası GÜZEL..............dedi SULTAN YÜRÜK üstadım.....( Ablam....öpüldünüz yüreğinizden..:)
Burda dört mevsimin hepsi yaşanır, Baharla göklerden yağmur boşanır, Yazın meyvelerle dallar kuşanır, Kışın bahçelerde serası güzel.
Şehzâdeler şehri güzel Amasya, Bilhassa pirincin vatanı Tosya, Hem Avrupa`lıyız, hem dahi Asya, İzmir`in Foça`sı, Tire`si güzel..........dedi KARANFİL( Ortalığa mis gibi kokular bırakarak...Teşekkürler kardeşim...:)
Sevmem başka ülke, sevmem hayatta, Bir başka sallanır yeleler atta, Yaşayan her canlı, hatta ve hatta Köpeğin sırtında piresi güzel
Çok değil bir metre toprağı kazın Buz gibi akıyor suları yazın Düğünü bekleyen gelinlik kızın Beyaz dantelini öresi güzel
Doktora gidince hasta olurduk, İlacı iğneyi mahsus alırdık, Dağdaki otlarla şifa bulurduk, Dalganı, kenkeri, teresi güzel..............dedi ALPERÇETİN23..( Helal be aslanım...yakışırdı sana bu zaten..:)
Bir ucu edirne, bir ucu ığdır Karadeniz derin,Akdeniz sığdır Bir tarafı fındık, bir taraf bağdır Nereye gidersen orası güzel...............dedi BAYBARS (Alperin küçüğünün küçüğü.....öptüm yeğen helal..:)
Parıldar gözümde hür ufukların, Pembe gül gibidir al şafakların, Bire bin verdiğin bu toprakların, Tohumun özünde paresi güzel.
Baharla birlikte başlar hareket, Dolar çiçeklerle güzel memleket, Buğday başağından sunar bereket, Sevdama gül yüzlü çaresi güzel............dedi ERCİYES ( Sergül hnm. tebrikler şaire...ne güzel..:)
Kentinde de vardır bir köy kokusu Kalmasa da değirmeni sokusu Biraz bozulsa da eski dokusu Ağılı ahırı harası güzel
Yedi bölge yedi iklim sendedir Aynı anda bir çok mevsim sendedir Ölsem gitsem yine aklım sendedir Kıyamette bile durası güzel.................dedi İSMAİL ADİL (Yaşa be ustam...Benden de selam saygılar..:)
Bakamam bir türlü kamaşır gözüm Anlatmaya yetmez şiirim sözüm Sevdam buram buram ondandır közüm Tarlası çayırı merası güzel
Her taraf güzeldir canlara candır Cihanın içinde başka cihandır Bizim herşeyimiz kutlu vatandır İnsanın canını veresi güzel.
Bir yanda Edirne öbür yan Ağrı Vatana sevdalı tutuşmuş bağrı Gidiyor şahlanmış Samsun’a doğru Gökleri çınlatan nara’sı güzel..............dedi TURGAY ATA ( Helal be güzel abimm. Can abim..Narana gurban..:)
Ne kadar şanslıdır milletten yana Gadası zor gelmez alınır cana Askere yollarken oğlunu ana Saçına kınayı süresi güzel
Cömerttir insanı, yetinir azla Yine de lokmayı bölüşür hazla Yufkaya dolanır, bir tutam tuzla Bostanında biten teresi güzel...........dedi ÜMRANTOKMAK ( Teşekkürler. Yüreğiniz daim pak olsun kardeşim..:)
Hep türkülerimi sana söyledim Seninle güldüm hem senle ağladım Şehitler vererek vatan eyledim Koskoca dünyanın burası güzel...........dedi Hüseyin Gazi ( Abidim benim...Sana bütün ayaklar feda olsun...:)
Güzeldir yurdumun her bir köşesi Çınarı,söğüdü, çamı, meşesi Hiç bitmesin yüreğinde neşesi Düşünüp hayaller kurası güzel......dedi İncebeyaz...( yakışır... teşekkürler selamlar...:)
Ecdattan yadigar bu batan bize, Al bak haritayı ne gerek söze, İstersen dağ bayır istersen düze, Neresinden baksan her yanı güzel…...dedi Şevki KAYATURAN (Tuzsuz aş olur mu be üstadım...Harikasınız..:)
Güzellik fışkırır nereye baksan Deryaya dolarsın ne yöne aksan Gönlüme taht kurup bağrımı yaksan İçime açtığı yarası güzel..................dedi ALİUYGUN ( Allah razı olsun ustam...aldık kabul ettik..:)
YAYLADA KAVALLA GÜDER KOYUNU DAVUL ZURNA İLE OYNAR OYUNU AĞITLA DÖKERİZ GÖZÜN SUYUNU DERTLİ BAĞLAMASI CURASI GÜZEL ....DEDİ DENİZ ŞİMŞEK ( Ekleme olur da DOSTANİ olmaz mı hiç...:)
Türkiyem bir yana dünya bir yana, Sevgi fışkırtıyor bak toprak ana, İlham oldu işte hem sana bana, Bakanın gönülden göresi güzel............dedi BUSE HNM. ( Tebrikler, teşekkürler bu hoş katılımınız için..:)
Hem zahiri güzel hemde içleri Başlarında pırlantadan taçları Lüle lüle inmiş bele saçları Sarısı, beyazı, karası güzel..............dedi HÜDAİ ( Yüreğine sağlık dost...astım gönül panoma..:)
Tarihe şerh düşmüş evladın şanı Evlat ki; bayrağa renk vermiş kanı Önünde çöktürüp bütün cihanı Rab için secdeye varası güzel............dedi KARAHASANOĞLU ( Eyvallah be üstadım...hoş oldu...:)
Kul Mahmud vuruldum neresine ben En ücra köşesi yöresine ben Hastayım an`ane töresine ben Bir yara gördümü sarası güzel............dedi KULMAHMUD ( Helal be bana...bir alkışta kendine patlat..:)
Küçüğüm Necibim vur olmuşum ben Şu güzel yurduma kurulmuşum ben Temiz insanına vurulmuşum ben Halimi hatrımı sorası güzel................dedi KÜÇÜKNECİP ( Sana da helal be Necibim....Aslınsa Necip benim..:)
Kim görse o aklı başından gider Kötülük düşünen canıyla öder. Gelmedi o gibi bir başka lider ATATÜRK resimli parası güzel.............dedi KUL HİLMİ ( Hilmi ustam...Kul Hilmim...Hemşerim...Öpüldünüz..:)
Anlatmak çok zordur bunca güzeli. İatanbul Dünyanın hep çok özeli. Yedi bölgesi seksenbir dir ili. Tüm Dünyada hem yeri TÜRKÜ güzel .....dedi BÜYÜKKURT ( Allah razı olsun efendim..teşekkürler..:)
Yurdumun orası burası diye ayırmam Şanlı bayrağımın altından ayrılmam Türk oğlu Türküm ben derdi dedem Anayurt Türkiye var mı itiraz eden.........dedi KURTHAN ( Yüreğinizden öpüldünüz Kurthan`ım...Selamlar..:)
Basılan toprağı geçmişi güzel, Erenler yurdudur okunur gazel, Ezelden ebede insanı özel, Şehidi,ozanı şairi güzel.....................dedi NESTEREN ( Teşekkürler...selamlar...saygılar...dualar daim..:)
Anadolu ekmeğim anadolu aşım Anadolu oldukça dik gezer başım Anadolu kokar denizim,dağım, taşım Anadolu yazmak, çizmek ne güzel........dedi DENİZOĞUZ ( Yüreğine sağlık can...muhabbetlerimle...:)
Yurdumun dağlarından kar hiç eksilmez, Nice ozanları var değer biçilmez, Anadan geçilirde yardan geçilmez, Vatan için verilen canlar ne güzel.............dedi Ablacığında))))))) ( MUALLİME...ÖPPPTÜÜMM..İLK ŞİİR..:)
Kaplarken etrafımı, binbir sarmaşık Tütmüştü gözümde, nurdan bir ışık Olmuşum doğuştan, vatana âşık Toprağım uğrunda, ölmek ne güzel ....dedi Ömer Öner(Allah razı olsun Senden de Can Kardeşim, Kan Kardeşim...:) ........ SEVGİLİ DURDU HOCAM; BU ENFES PAYLAŞIMIZI OKUYUNCA, EDİPLER KAHVESİNDE YAYINLANAN VE AYNI AYAKLARA DENK GELEN "ANADOLUM" ADLI ESERİMİ HOŞGÖRÜNÜZE SIĞINARAK SİZİNLE PAYLAŞMAK İSTEDİM... EDEBİYATA KATKILARINIZDAN DOLAYI SİZİ GÖNÜLDEN TEBRİK ETMEK İSTİYORUM... SELAM VE SAYGILAR...
Madem fikir soruyorsunuz söyleyeyim..Herkes kendi şiirini eklemeli. Üstelik bu günkü yorumlarınızda da bu şiiri gördüm..Resmen reklama girer bu..Ve buna izin verilirse herkes kendince usta gördüğü insanların şiirlerini eklemeye başlar...Resimlerin yerlerini de kitap kapakları alır...
Yazabilen yazsın..Yazamayan okuyucu olarak kalsın..Herkes şair olmak ya da şiir eklemek zorunda değil....
Zaman zaman ustaların az bilinen fakat çok güzel olan şiirlerini siz saygıdeğer okuyucularımla paylaşmayı düşünüyordum; fakat sayfamdan da okuyacağınız üzere iki okuyucum bu tür bir seçme yayınlama işini uygun görmediklerini ve onun yerine sayfada sıraladıkları tekliflerini önermektedirler bendenize...
Bu iki okuyucumun görüşlerine saygılı olmakla beraber, başka okuyucularımın ve bu sitedeki başka şiirleri okuyan daha başka okuyucuların da olduğunu bilen birisi olarak; siz saygıdeğer diğer şiir ve gönül dostlarının bu konuda ne düşündüklerini bilmeyi ve ona göre de bu tarz seçme yayınlama işine devam etmeyi veya etmemeyi düşünüyorum.
Kararım okuyucu çoğunluğunun isteği veya önerisi doğrultusunda olacaktır.
Durumu bütün şiir ve gönül dostlarının ilgisine sunuyor, bütün okuyucularıma şiir gibi ve şiir dolu güzel günler ve başarılı çalışmalar diliyorum.
Durdu Bey, hassasiyetinizi anlıyorum ancak, sayfanıza geldiğimde sizin bir şiirinizle karşılaşmayı tercih ederim. Ustalardan ustaca şiirleri yayınlamak için, site yönetimiyle konuşmanızı ve bir bölüm eklenmesini istemenizi önerebilirim size naçizane.
Her okuyucunun bir usta târifi ve tanımı vardır. Bana göre usta olan size göre usta olmayabilir. Ya da tam tersi.
Şahsen ben, bir sayfaya geldiğimde o sayfada adı olan şairin şiirilerini görmek isterim. Ancak, hiç duyulmayan, nette ve arandığında bulunmayan bir cevher var ise onu okumak ve okutmak isterim muhakkak. Bildiğim kadarıyla site kurallarında başkasına ait şiirler " adı yazılsa bile " yayımlanmamaktadır. Bunu bir sorun isterseniz.
" Yol üstü inerken Kelkit’in bucağı " Bir hece kaçmış.
Düşündüm şöyle bir neresi güzel
Bir uçtan bir uca Anadolumun
Buram buram kokan yöresi güzel
Çam kekik kokulu orman havası
Zirvede yaylası düzde ovası
Kartalların yüksek olur yuvası
Gölleri ırmağı deresi güzel…
Baharla birlikte karın erisin
Yemyeşil zirveni kekik bürüsün
Sırtında kepenek güder sürüsün
Çobanın başında beresi güzel…
Ah yurdum yüreğin neleri gizler
Bellidir yüzünde asırlık izler
Kuşatmış üç yanı engin denizler
Koynunda denize giresi güzel
Sırları gizemli uslu dağların
Zirvesi dumanlı puslu dağların
Rengarenk çiçekle süslü dağların
Yurdumu kuşatan sırası güzel…
Kadirim dostlarım katılın sizde
Anlatın yurdumu bir iki sözde
Söz olun yürekte yaş olun gözde
Folklörün çayında çırası güzel….........KADİR ÇETİN 08/05/08 NAZİLLİ
Bazı ezan olmuş, bazen ozanmış
Her karışı güzellikle bezenmiş
Koca dünya gıpta etmiş, özenmiş
Nereye bakarsan orası güzel..............dedi yitikyürek..(teşekkürler, yüreğine kurban dost...:)
Kalbinde "SÜVEYDA".. Burası güzel.
Yurdumun orası, şurası güzel.
Gelincik şurubu, şırası güzel;
Ve bir de üzümün karası güzel.............dedi ESADİ hocam (iki kaşın arasıda başkalarına kalsın be hocam..:)
Bir çehredir Anadolu`m gözümde
Yanardağ misâli aşkı özümde
Sığmaz ki anlatsam bir kaç sözümde
Kara gözün, kaşın arası GÜZEL..............dedi SULTAN YÜRÜK üstadım.....( Ablam....öpüldünüz yüreğinizden..:)
Burda dört mevsimin hepsi yaşanır,
Baharla göklerden yağmur boşanır,
Yazın meyvelerle dallar kuşanır,
Kışın bahçelerde serası güzel.
Şehzâdeler şehri güzel Amasya,
Bilhassa pirincin vatanı Tosya,
Hem Avrupa`lıyız, hem dahi Asya,
İzmir`in Foça`sı, Tire`si güzel..........dedi KARANFİL( Ortalığa mis gibi kokular bırakarak...Teşekkürler kardeşim...:)
Sevmem başka ülke, sevmem hayatta,
Bir başka sallanır yeleler atta,
Yaşayan her canlı, hatta ve hatta
Köpeğin sırtında piresi güzel
Çok değil bir metre toprağı kazın
Buz gibi akıyor suları yazın
Düğünü bekleyen gelinlik kızın
Beyaz dantelini öresi güzel
Doktora gidince hasta olurduk,
İlacı iğneyi mahsus alırdık,
Dağdaki otlarla şifa bulurduk,
Dalganı, kenkeri, teresi güzel..............dedi ALPERÇETİN23..( Helal be aslanım...yakışırdı sana bu zaten..:)
Ruhumuz İslamdır,Türklük bedendir,
Mirası devreden,ceddin dedendir,
Efendi olanlar,hizmet edendir,
Ananesi,örfü,töresi güzel...
Bir ucu edirne, bir ucu ığdır
Karadeniz derin,Akdeniz sığdır
Bir tarafı fındık, bir taraf bağdır
Nereye gidersen orası güzel...............dedi BAYBARS (Alperin küçüğünün küçüğü.....öptüm yeğen helal..:)
Gözümün bebeği Ah Anadolu!
Büyüdüm bağrında seninle dolu,
Göğsümde ateşin sardı da solu,
Semaya yansıyan haresi güzel.
Parıldar gözümde hür ufukların,
Pembe gül gibidir al şafakların,
Bire bin verdiğin bu toprakların,
Tohumun özünde paresi güzel.
Baharla birlikte başlar hareket,
Dolar çiçeklerle güzel memleket,
Buğday başağından sunar bereket,
Sevdama gül yüzlü çaresi güzel............dedi ERCİYES ( Sergül hnm. tebrikler şaire...ne güzel..:)
Kentinde de vardır bir köy kokusu
Kalmasa da değirmeni sokusu
Biraz bozulsa da eski dokusu
Ağılı ahırı harası güzel
Yedi bölge yedi iklim sendedir
Aynı anda bir çok mevsim sendedir
Ölsem gitsem yine aklım sendedir
Kıyamette bile durası güzel.................dedi İSMAİL ADİL (Yaşa be ustam...Benden de selam saygılar..:)
Bakamam bir türlü kamaşır gözüm
Anlatmaya yetmez şiirim sözüm
Sevdam buram buram ondandır közüm
Tarlası çayırı merası güzel
Her taraf güzeldir canlara candır
Cihanın içinde başka cihandır
Bizim herşeyimiz kutlu vatandır
İnsanın canını veresi güzel.
Bir yanda Edirne öbür yan Ağrı
Vatana sevdalı tutuşmuş bağrı
Gidiyor şahlanmış Samsun’a doğru
Gökleri çınlatan nara’sı güzel..............dedi TURGAY ATA ( Helal be güzel abimm. Can abim..Narana gurban..:)
Ne kadar şanslıdır milletten yana
Gadası zor gelmez alınır cana
Askere yollarken oğlunu ana
Saçına kınayı süresi güzel
Cömerttir insanı, yetinir azla
Yine de lokmayı bölüşür hazla
Yufkaya dolanır, bir tutam tuzla
Bostanında biten teresi güzel...........dedi ÜMRANTOKMAK ( Teşekkürler. Yüreğiniz daim pak olsun kardeşim..:)
Hep türkülerimi sana söyledim
Seninle güldüm hem senle ağladım
Şehitler vererek vatan eyledim
Koskoca dünyanın burası güzel...........dedi Hüseyin Gazi ( Abidim benim...Sana bütün ayaklar feda olsun...:)
Güzeldir yurdumun her bir köşesi
Çınarı,söğüdü, çamı, meşesi
Hiç bitmesin yüreğinde neşesi
Düşünüp hayaller kurası güzel......dedi İncebeyaz...( yakışır... teşekkürler selamlar...:)
Ecdattan yadigar bu batan bize,
Al bak haritayı ne gerek söze,
İstersen dağ bayır istersen düze,
Neresinden baksan her yanı güzel…...dedi Şevki KAYATURAN (Tuzsuz aş olur mu be üstadım...Harikasınız..:)
Güzellik fışkırır nereye baksan
Deryaya dolarsın ne yöne aksan
Gönlüme taht kurup bağrımı yaksan
İçime açtığı yarası güzel..................dedi ALİUYGUN ( Allah razı olsun ustam...aldık kabul ettik..:)
YAYLADA KAVALLA GÜDER KOYUNU
DAVUL ZURNA İLE OYNAR OYUNU
AĞITLA DÖKERİZ GÖZÜN SUYUNU
DERTLİ BAĞLAMASI CURASI GÜZEL ....DEDİ DENİZ ŞİMŞEK ( Ekleme olur da DOSTANİ olmaz mı hiç...:)
Türkiyem bir yana dünya bir yana,
Sevgi fışkırtıyor bak toprak ana,
İlham oldu işte hem sana bana,
Bakanın gönülden göresi güzel............dedi BUSE HNM. ( Tebrikler, teşekkürler bu hoş katılımınız için..:)
Hem zahiri güzel hemde içleri
Başlarında pırlantadan taçları
Lüle lüle inmiş bele saçları
Sarısı, beyazı, karası güzel..............dedi HÜDAİ ( Yüreğine sağlık dost...astım gönül panoma..:)
Tarihe şerh düşmüş evladın şanı
Evlat ki; bayrağa renk vermiş kanı
Önünde çöktürüp bütün cihanı
Rab için secdeye varası güzel............dedi KARAHASANOĞLU ( Eyvallah be üstadım...hoş oldu...:)
Kul Mahmud vuruldum neresine ben
En ücra köşesi yöresine ben
Hastayım an`ane töresine ben
Bir yara gördümü sarası güzel............dedi KULMAHMUD ( Helal be bana...bir alkışta kendine patlat..:)
Küçüğüm Necibim vur olmuşum ben
Şu güzel yurduma kurulmuşum ben
Temiz insanına vurulmuşum ben
Halimi hatrımı sorası güzel................dedi KÜÇÜKNECİP ( Sana da helal be Necibim....Aslınsa Necip benim..:)
Kim görse o aklı başından gider
Kötülük düşünen canıyla öder.
Gelmedi o gibi bir başka lider
ATATÜRK resimli parası güzel.............dedi KUL HİLMİ ( Hilmi ustam...Kul Hilmim...Hemşerim...Öpüldünüz..:)
Anlatmak çok zordur bunca güzeli.
İatanbul Dünyanın hep çok özeli.
Yedi bölgesi seksenbir dir ili.
Tüm Dünyada hem yeri TÜRKÜ güzel .....dedi BÜYÜKKURT ( Allah razı olsun efendim..teşekkürler..:)
Yurdumun orası burası diye ayırmam
Şanlı bayrağımın altından ayrılmam
Türk oğlu Türküm ben derdi dedem
Anayurt Türkiye var mı itiraz eden.........dedi KURTHAN ( Yüreğinizden öpüldünüz Kurthan`ım...Selamlar..:)
Basılan toprağı geçmişi güzel,
Erenler yurdudur okunur gazel,
Ezelden ebede insanı özel,
Şehidi,ozanı şairi güzel.....................dedi NESTEREN ( Teşekkürler...selamlar...saygılar...dualar daim..:)
Anadolu ekmeğim anadolu aşım
Anadolu oldukça dik gezer başım
Anadolu kokar denizim,dağım, taşım
Anadolu yazmak, çizmek ne güzel........dedi DENİZOĞUZ ( Yüreğine sağlık can...muhabbetlerimle...:)
Yurdumun dağlarından kar hiç eksilmez,
Nice ozanları var değer biçilmez,
Anadan geçilirde yardan geçilmez,
Vatan için verilen canlar ne güzel.............dedi Ablacığında))))))) ( MUALLİME...ÖPPPTÜÜMM..İLK ŞİİR..:)
Kaplarken etrafımı, binbir sarmaşık
Tütmüştü gözümde, nurdan bir ışık
Olmuşum doğuştan, vatana âşık
Toprağım uğrunda, ölmek ne güzel ....dedi Ömer Öner(Allah razı olsun Senden de Can Kardeşim, Kan Kardeşim...:)
........
SEVGİLİ DURDU HOCAM; BU ENFES PAYLAŞIMIZI OKUYUNCA, EDİPLER KAHVESİNDE YAYINLANAN VE AYNI AYAKLARA DENK GELEN "ANADOLUM" ADLI ESERİMİ HOŞGÖRÜNÜZE SIĞINARAK SİZİNLE PAYLAŞMAK İSTEDİM...
EDEBİYATA KATKILARINIZDAN DOLAYI SİZİ GÖNÜLDEN TEBRİK ETMEK İSTİYORUM... SELAM VE SAYGILAR...