DEPREMLER (2)Şiirin hikayesini görmek için tıklayın SON GÜNLERDE ÜLKEMİZ GENELİNDE OLUŞAN DEPREMLER SONUCUNDA
KALEME ALDIĞIM 2. DEPREM ŞİİRİ DİR. MALİSEF ÜLKEMİZ COĞRAFYAMIZ DEPREM KUŞAĞINDADIR Ülkemizde DEPREM üretebilecek 500,e yakın fay tesbit edilmiş. DEPREMLER ÖLDÜRMEZ KACAK YAPILAR ve İNŞAATLARDAKİ KULLANILAN EKSİK MALZEMELER SONUCUNDA DEPREM SONRASI OLUŞAN YIKIMLAR ÖLDÜRÜYOR İNSANLARI. MALİSEF 6.6 ŞİDDETİNDE BİLE CAN KAYBI YAŞIYOR GÜZEL ÜLKEMİZ ÇALAN ÇIRPANLARDA YOKSA ALLAH KORKUSU MALİSEF CAN EVLERİMİZDE DE YIKIMLAR KAÇINILMAZ OLUYOR. EN KISA ZAMANDA TEDBİR ALINMALIDIR. ESKİ YAPILARIMIZ İZOLE EDİLMELİDİR. GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYEM ..................................................................................... Şiirimi Okuyup Hisseden Şiir sever dostlara Selâm olsun. ..................................................................................... Kuran-ı Kerim 331. sayfasında bulunan, Hac süresinin 1 nolu ayeti " Ey insanlar! Rabbinizden korkun! Çünkü kıyamet vaktinin depremi müthiş bir şeydir! " Zilzal Suresi; 8 ayettir ve Medine’de inmiştir. "Deprem" anlamına gelmektedir. Zilzal Suresi kıyametten hemen önce gelecek olan şiddetli depremden,daha sonra bütün ölülerin kabirlerinden çıkıp hesap vereceklerinden bahseder. İşte Zilzal Suresi okunuşu ve anlamı; ZİLZAL SURESİ OKUNUŞU Bismillahirrahmânirrahîm. 1- İza zülziletil erdu zilzaleha 2- Ve ahracetilerdu eskaleha 3- Ve kalel insanü ma leha 4- Yevmeizin tühaddisü ahbaraha 5- Bienne rabbeke evha leha 6- Yevmeiziy yasdürun nasü eştatel li yürav a’malehüm 7- Fe mey ya’mel miskale zerratin hayray yerah 8- Ve mey ya’mel miskale zerratin şerray yerah ZİLZAL SURESİ ANLAMI Rahmân ve Rahîm olan Allah’ın ismiyle. 1- Yer o yaman sarsıntı ile sarsıldığı, 2- Yer, içindeki ağırlıkları çıkarıp dışarı attığı, 3- Ve insan: "Ona ne oluyor?" dediği zaman. 4- O gün yer, bütün haberlerini anlatır. 5- Çünkü Rabbin ona vahyetmiştir. 6- O gün insanlar, amellerinin karşılığı kendilerine gösterilmek üzere bölük bölük çıkacaklardır. 7- Her kim zerre kadar hayır işlemişse onu görecektir. 8- Her kim, zerre kadar şer işlemişse onu görecektir. ..................................................................................... Yüce Rabbim bizleri huzuruna hazırlıksız çıkarmasın İnşallah.Amin.
DEPREMLER (2)
İster kerpiç olsun ister betondan Sağlı sollu yıkıp durur depremler Umrunda olmazki cansız yatandan Yakıp ocakları vurur depremler Çalmayın kul hakkı almayın derim Belâyı arayıp bulmayın derim Gafilce uykuya dalmayın derim An ve an tuzağı kurar depremler Ateşten harlıdır düşer özlere Tetbir aldınızmı sorar bizlere Acıyı matemi masum yüzlere Zayıf yapıları arar depremler Aniden gerilir cana kadına Gücünü gösterir bakar tadına Doğal afet deriz onun adına Ap açık dersini verir depremler İnsanoğlu Hâkkın Nuruyla kalsa Yıkılmaz hayâller dürüstler olsa Malzemeden değil sevgiden çalsa Rahmanın emrine varır depremler Resul’um ölürse yüzü gülecek ’Yerin zımbı’ndadır bizi bulacak Bu son değil elbet yine olacak Ölümün yüzünü görür depremler ...... 24.01.2020 Şiir;Resul Civcik - Ayrancı Karaman Fotoğraf;T.C.İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı ..................................................................................... Açıklama;(yerin zımbı) Dünyanın ,toprağın,yer kürenin en dibi tabanı. İç Anadolu da Yöresel ağız"şive"dir. .................................................................................... |