Taş kınamŞiirin hikayesini görmek için tıklayın ’’Tükür kına olsun ’’
Ses duydum du hatırım da.. Öyle hatırlıyorum ki mera gibi yerde yürürken annemle, bir an seslendi taş kınası yak bak işte bunlar, taşa işlenmiş süt renginde olanlar, bir an taşa baktım şaşkınlıkla nasıl oluyor hiç akışkan değil der gibi! Tükür olur diye ses duyduğumu anımsıyorum ve eğilip birazcık köpürcük koyduktan sonra merakla baktım yine olmuyordu tekrar tekrar yap küçük taşla sür olur dedi annem Evet önce türkülükle yapardım, kuruluk hissi olunca, bekledim salgılanınca tekrar kullanmadım çünkü normàl konuşabilmemiz normàl olabilmemiz için tükürükle fazla yapmamam gerektiğini farkettim ,hemen buluşa geçtim hava kararınca geç olurdu hemde kuzulara yetişemezdim!...Tükürük neden oluyor ,suya benziyor gibi çünkü biz su içince oluşuyor su bulmalıyım ama nasıl Çok büyük kovalar annemin hep büyük kovalarla su taşıyor olmasını bir an görür gibi oldum ,çok suyun olmasının kınaları taşıracağını düşünmedim de değil tabiki! hımm küçük içi çukurlu bi kab bulmalıyım veya su konabilecek taştanda olabilir o zaman neyle getirebilirim tasla içiyoruz biz ama dökülmemesi için kapalı bir kab olmalı Kuzularr kuzuların anneleriyle her akşam sevinçli sevinçli olmaları süt emmeleri ,mutlu olduklarında bende mutlu olurum sevinirim ve severim Bugünnük azıcık olsun kına şekiller... ’’Tükür kına olsun ’’ Su kabımda vardı sonra ,bandırınca taşı oluyordu da kına ,taşımda Ses duydum du hatırım da. ...
Taş kınam
taş kınamdan sürerdim hep desen desen çok güzel olduklarında bakardım mutlulukla avuç içlerimle tırnaklarıma , türkülükle yapardım önceleri su kabımda vardı ,sonra bandırınca taşı oluyordu da kına taşımda hiç ojem yoktu şimdi ege ovalarında çocuksarım , Dere’nin bağlarında anımsadıkca kınataşımı. |